zaterdag, maart 03, 2007

Op de man

Bee wilde de driftige dwerg weer eens even kietelen door hem te wijzen op dit artikeltje. ("Kejje lache", zal ze wel gedacht hebben) Een conservatieve denktank (contradictio in terminus volgens mij) voelde zich genoodzaakt om de wereld te vertellen dat Al Gore, die zo onderhand de verpersoonlijking van de antichrist is voor Republikeins Amerika, voor een milieuactivist toch bovengemiddeld veel stroom gebruikt met zijn verwarmde zwembad en elektronische hek om het huis.
Eigenlijk verrassend dat het nog zo lang moest duren voordat dit soort conservatieven weer eens op de man gingen spelen, in plaats van het debat op inhoudelijke argumenten te voeren. Nu is dat natuurlijk ook moeilijk als je tegenstander zijn betoog in het geheel heeft gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en er met argumenten bijna geen speld tussen is te krijgen.
Dus wat dat betreft blijft er voor dit soort Republikeinen weinig anders meer over dan de tactiek te gebruiken die ze tegen Bill Clinton, toch een van de beste Amerikaanse presidenten van de afgelopen eeuw, ook al met succes hadden ingezet. Het wapen van de vuilspuiterij. Miljoenen werden er destijds gespendeerd om de onderste steen boven te krijgen en te bewijzen dat deze man was vreemdgegaan. Ondertussen werd er in de rest van de wereld oorlog gevoerd en honger geleden, maar het privé-leven van de president was toch belangrijker.
Is het verwarmde zwembad van Al Gore een bewijs dat deze man niet te vertrouwen is? Afgelopen maanden verwisselde ik mijn gloeilampen voor spaarlampen, kocht eens wat biologische producten en probeerde er wat beter op te letten dat er geen lampen nodeloos aan stonden. Mijn intentie was goed, beter dan voorheen, maar in dezelfde periode nam ik ook de auto en het vliegtuig zelfs. Zelfs mijn tandenborstel bleek op batterijen te lopen! Het kan nog altijd groener, beter, maar betekent dit dat ik niet deug? Volgens mij niet.
Teleurgesteld over zoveel conservatieve domheid nam ik nog maar eens een hapje van mijn Tony Chocolonely reep (nu zelfs verkrijgbaar bij de Jumbo!)

Hier en hier nog wat extra info over de zaak.

Labels:

25 Comments:

  • Wat een gedoe allemaal. Ik wil er niet meer aan denken. *neemt een chocolade paaseitje*

    By Anonymous Anoniem, at 03 maart, 2007  

  • Die republiekeinen zijn kop in het zand-stekers! Mierenfockers!

    By Anonymous Anoniem, at 03 maart, 2007  

  • En is de slaafvrije chocolade lekker? Ik vind het een geweldige serie.

    By Anonymous Anoniem, at 04 maart, 2007  

  • Ben ook maar eens begonnen met het letten op onnodig brandende verlichting, adapters die voor de sier uit stopcontacten hangen en meer van dergelijk onbehagen. Met als eerste insteek natuurljk wel de eigen portemonnee...

    Ennuhh die Tony chocamelonie, was die nou slaafvrij offuuhh...

    By Blogger justathought, at 04 maart, 2007  

  • Ja dat scoort altijd lekker he als je verder geen argumenten hebt:-(

    By Anonymous Anoniem, at 04 maart, 2007  

  • Oeps, blijkt dat ik even een bepaald (moderate comments) vinkje had aangevinkt op mijn weblog. Ik dacht al, wat blijft het stil.
    Bij deze heb ik hem weer uitgevinkt.

    By Blogger ary, at 05 maart, 2007  

  • Neuh...ik dacht niet: 'Kejje lachen,' maar ik had op dit punt eigenlijk ook niet verwacht dat je goed zou lezen wat ik neertikte.....(...)

    Eigenlijk zou je moeten weten, dat ik het behoorlijk met je eens ben, alleen sta je zo met je pootjes in één bepaald kamp, dat je dat niet meer ziet.

    (Waardoor ik inderdaad nu toch a twijfelen, of ik het wel met je eens ben...)

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • OH, je hebt overigens een verkeerde link geplaats bij 'dit artikeltje'. Dat krijg je, bij het handelen in drift ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • Driftige dwerg staat met zijn pootjes in het enige juiste kamp, maar fulmineert verder niet tegen Bee, maar tegen de conservatieve denktank, die weigert de discussie op inhoud te voeren.
    Verder is driftige dwerg, als pleitbezorger van Oom Al erg benieuwd wat hij dan verkeerd heeft gelezen. Dat zeg je er namelijk even niet bij.
    Die drogredenen ziet de dwerg ook wel. Erg vervelend dat Al zo in de verdediging schiet als het niet nodig is.
    Ga gewoon de film even zien!

    By Blogger ary, at 05 maart, 2007  

  • Bedankt trouwens voor je opmerking. Inmiddels de juist link geplaatst. Zal proberen in de toekomst iets minder driftig te loggen (of resulteert dat dan weer in saaiere logjes?)

    By Blogger ary, at 05 maart, 2007  

  • @just a thought: tony's chocolade is erg lekker. Het is ook de enige chocolade die ik nog koop. En laat je niet van de wijs brengen door geruchten dat ie niet helemaal slaafvrij zou zijn. Die worden namelijk door de gevestigde orde (familie van de Republikeinen) in cacaoland verspreid. Trouwens, e relatief hoge prijs van deze chocola maakt het weer tot een exclusief genoegen, ook niet verkeerd in dit volgevreten consumentenparadijs waarin we leven.

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • @Ary: 'Tis natuurlijk een tegenaanval van De Conservatieven,' te lezen na het stukje 'Wortels' op mijn log. Was waarschijnlijk niet voldoende om je op het spoor te zetten van mijn mening, sorry daarvoor...

    Ik was blij te lezen (waarvoor dank) dat ome Al wel degelijk zonnepanelen heeft...maar da's lang niet voldoende. Net zo goed als het niet voldoende is om spaarlampen te hebben...misschien is het juist wel fouter, omdat de productie en de vuilverwerking van deze dingen op zich weer milieubelastend zijn. Je hebt gelijk als je zegt, dat de Conservatieven zeuren...maar daar niet naar luisteren is ook gevaarlijk.

    Maar eigenlijk...gaat 'mijn' discussie niet over het milieu. Iedereen kan er gewoon aan doen wat hij of zij kan...en hopelijk doen een heleboel mensen dat.

    'Mijn' probleem ligt erin, dat er blijkbaar een nieuwe Messias is opgestaan...zeker voor jou, omdat je dat nu 'het enige juiste kamp' noemt. Het enige juiste kamp bestaat niet in mijn opinie. Net zomin als de enige Waarheid bestaat. Ik vind het schokkend wanneer mensen dat beweren...en weinig hoopgevend voor de toekomst.

    We staan hierin inderdaad dan mijlenver uit elkaar en lijnrecht tegenover elkaar. Tja...dan is dat maar zo.

    C'est tout.

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • @ George: Tony Chocolonely rules! Hij komt er binnenkort ook in puur en hazelnoot. Nog meer exclusief genot!

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • Dat wist ik nog niet... van puur & hazelnoot. Ik hou de schappen in de gaten.

    'Ik heb spaarlampen, en eet vegetarisch (dat is nog beter voor het milieu dan het rijden op een fiets ipv auto's, maar daar hoor je niemand over...en is wèl wetenschappelijk bewezen)...' (citaat Bee).

    Ik heb nog een leuke: al die mensen die om milieuvriendelijke redenen een koffiebeker van huis meenemen naar hun werk om zo plastic bekertjes uit te sparen. Naar verluidt schijnt dat juist milieuONvriendelijker te zijn als je al het water, al dan niet verhit, meerekent dat je gedurende talloze afwasbeurten gebruikt. Dit valt voor mij persoonlijk trouwens ook in de categorie ' inconvenient truth' hoor. Pas trouwens op met vergelijkingen waarin fietsen voorkomen Bee, ik zit zo op de kast :). Het zal mij niets verbazen dat wanneer de autolobby in het nauw gedreven wordt onder druk van milieumaatregelen gaat roepen dat fietsen de economie schaadt! Orwelliaanse toestanden: oorlog = vrede.

    Wat het 'enige juiste kamp' aangaat: u heeft een punt Bee. Ik beschouw mij behorend tot dat kamp, maar hou het koffiebekertje altijd in 't achterhoofd.

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • Blijf fietsen, George, blijf vooral fietsen ;-)

    Maar tis waar...fietsen is slecht voor de economie, althans op dit moment, maar wèl goed voor het milieu indeed. (En zo is geen vlees eten).

    Zucht

    Maar als het met de economie slecht gaat, is het dan nog wel mogelijk om goed voor het milieu te zijn (vergelijk met diverse ontwikkelingslanden...)?

    Hm...

    We krijgen eerst nog héél veel waarheden...en dan nog zijn we er niet. Tis taaie materie, dat milieu versus de Mensch en de Economie...

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • Jahaaa Bee ;-) Ik hoop dat je het "tongue in cheek" gehalte in mijn stukjes wel een beetje blijft herkennen, want het wordt opeens wel erg van dik hout zaagt men planken (laten we hopen dat het geen hardhout is ;-)).
    Maar goed, nog even reageren. Ik houd ook erg van grijs en die opmerking van het enige juiste kamp was ook wel een beetje met een knipoog. Wat ik wel vind, is dat het betoog wat Al Gore houdt, alleen gebaseerd is op wetenschappelijke onderzoeken, het is niet iets wat hij zelf verzint of zo. Dat is ook het mooie en shockerend aan de docu (hoop dat je hem een keer gaat kijken ;-)); eigenlijk is het gewoon een powerpoint presentatie van aan elkaar geregen onderzoekjes, die allemaal dezelfde kant op wijzen.
    Ik wil best grijs zijn, maar dan moeten er wel andere wetenschappelijk onderzoek zijn dat precies het tegendeel beweert en dat ben ik nog niet tegen gekomen. Het enige tegengas komt in de vorm van dit soort stukjes die in mijn opinie nogal op de man spelen.
    Aangezien de situatie redelijk alarmerend is, ben ik over deze materie misschien wat stelliger dan dat ik normaal zou zijn, maar goed, dat is toch ook wel eens leuk voor iemand die anders het liefst op de bank ligt?
    Mijn vermoeden is dat mensen de boodschap van Al Gore niet slikken omdat hij Amerikaan is. Begrijpelijk ook, na de destructieve George Bush jaren dat niets Amerikaans meer vertrouwd wordt, maar volgens mij is dat in dit geval niet terecht. Volgens mij deugt deze man en brengt hij een boodschap die erg goed onderbouwd is. Daarbij zie ik de vermeende economische motieven van de man ook niet zo. Dat vind ik persoonlijk een nogal cynische benadering die weer niet ingaat op de inhoud, maar op de man zelf.

    By Blogger ary, at 05 maart, 2007  

  • By the way: @ George: ik heb ook een beker van huis meegenomen naar mijn werk, maar die was ik vervolgens nooit af. Mag dat wel? ;-)

    By Blogger ary, at 05 maart, 2007  

  • Jahaa, Ary...ik hou inderdaad erg van zagen...en zaag daarom soms graag een beetje door ;-)

    Ik vind het inderdaad erg goed van je, dat je niet (meer) op de bank blijft hangen...chapeau!

    (Maar laat ik er -grr- niet achter komen dat je er nu een poster van ome Al boven hangt. Dat gaat ècht te ver!)

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • @ary: dat van dat kopje mag in jouw geval dan weer wel ja. Het is juist dán weer te prefereren boven het plastic bekertje omdat het kopje al snel zó aangekoekt is dat je er alleen maar water hoeft op te gieten voor een sterke bak.

    @bee: Ik zie Rutte er voor aan dat hij onder druk van de auwtolobby nog eens gaat pleiten voor de 'fietstax'. Met de enorme opbrengsten daarvan (er zijn meer fietsen dan inwoners in NL!)kan dan de noodlijdende auwtoindustrie worden ondersteund. En dat natuurlijk op grensoverschrijdend niveau! Hoera voor het kwartje van Rutte!

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • Iemand nog een fiets kopen?
    (Kep er gvd een stuk of zeven in de schuur staan, onderdelen niet meegerekend...)

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • lósse onderdelen en eenzame frames enzo, hè, bedoelik..

    Enneh, mocht de fietstax niet voldoende zijn, dan wordt de loopschoen wel aangepakt. Briljant plan, eigenlijk...moetenwetoegeven, toch? (au)

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • @ Bee: Nee, die poster gaat er niet komen hoor. Dat bidprentje van Al dat nu boven mijn bed hangt is wel genoeg ;-)a

    By Blogger ary, at 05 maart, 2007  

  • Bidprentje! Al is dood! Ziejewel, er wàs iets aan die man, ik wistutwelikwistutwel!!!!!

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2007  

  • Bob Ross, haha.
    Ik heb die uitzending van Chocolonely gezien, te koop bij de Jumbo?
    Ik heb vanochtend waarempel de computer uitgezet voor ik naar mijn werk ging. Normaal zet ik hem 's ochtends aan en 's avonds uit.

    By Blogger Dutchnic, at 05 maart, 2007  

  • Ik vind het ook belachelijk, de manier waarop men Al Gore nu aanvalt. Als je duurdere, milieuvriendleijke energie koopt in plaats van "goedkope" olie, is je energiefactuur vanzelf hoger natuurlijk.

    By Blogger Filip Roman, at 06 maart, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader