Overtollige informatie
Waldemar Torenstra. Twee weken geleden had ik nog nooit van die gast gehoord en nu weet ik zelfs wat voor tandpasta hij gebruikt. Zat ik daar op te wachten? Nou nee. Ik wil best wel een stukje lezen over zijn nieuwe film (Zomerhitte), maar informatie over zijn hobbies (kitesurfen) of een klaagzang over het juk van zijn BN-nerschap (dankzij zijn Spuiten en Slikken vriendin weet heel Nederland nu dat hij drie keer per jaar toegang krijgt tot de achterdeur van Sophie Hillebrand), daar zit ik niet echt op te wachten. Natuurlijk kan ik de t.v. op een ander kanaal zetten of de pagina van het magazine omslaan, maar de kans is groot dat ik dan stuit op een andere bekende Nederlander op zijn promotieronde.
“Hee, kijk eens, dezelfde man op twee verschillende magazinecovers”, merkte K. vanochtend al op bij het verzamelen van het oud papier. De sympathieke borstelkop van de schrijver van het Boekenweekgeschenk was de afgelopen weken niet te vermijden. Meneer Bernlef leek op te duiken in elk zichzelf respecterend t.v. programma en tijdschrift. Z’n uitgever had grof geschut aangewend om mijn interesse voor zijn boeken aan te wakkeren. Of dat gelukt is weet ik niet (het gratis boekje ligt nog onaangeroerd op de koffietafel), maar ik moet wel steeds aan de Supersmoker denken als ik zijn hoofd op t.v. zie.
Misschien moeten we de t.v. maar afschaffen of overstappen op themakanalen en DVD boxen. Het helpt namelijk niet als je weg zapt bij de reclameblokken. Ook bij normale programma’s als “De wereld draait door”, van de publieke omroep nota bene, heb ik zeer regelmatig het gevoel dat ik naar een reclamespot zit te kijken die ik in een ander programma ook al gezien heb. Een spotje dat vaak meer gaat over de persoon zelf dan over de film of boek dat ze willen promoten. Kan die overtollige persoonlijk informatie over de makers niet een keertje op de grond blijven liggen in de editing room?
Of bestaan er echt mensen die daar dag in, dag uit over geïnformeerd willen worden?
Voor die mensen: Waldemars favoriete aftershave is: Nivea.
“Hee, kijk eens, dezelfde man op twee verschillende magazinecovers”, merkte K. vanochtend al op bij het verzamelen van het oud papier. De sympathieke borstelkop van de schrijver van het Boekenweekgeschenk was de afgelopen weken niet te vermijden. Meneer Bernlef leek op te duiken in elk zichzelf respecterend t.v. programma en tijdschrift. Z’n uitgever had grof geschut aangewend om mijn interesse voor zijn boeken aan te wakkeren. Of dat gelukt is weet ik niet (het gratis boekje ligt nog onaangeroerd op de koffietafel), maar ik moet wel steeds aan de Supersmoker denken als ik zijn hoofd op t.v. zie.
Misschien moeten we de t.v. maar afschaffen of overstappen op themakanalen en DVD boxen. Het helpt namelijk niet als je weg zapt bij de reclameblokken. Ook bij normale programma’s als “De wereld draait door”, van de publieke omroep nota bene, heb ik zeer regelmatig het gevoel dat ik naar een reclamespot zit te kijken die ik in een ander programma ook al gezien heb. Een spotje dat vaak meer gaat over de persoon zelf dan over de film of boek dat ze willen promoten. Kan die overtollige persoonlijk informatie over de makers niet een keertje op de grond blijven liggen in de editing room?
Of bestaan er echt mensen die daar dag in, dag uit over geïnformeerd willen worden?
Voor die mensen: Waldemars favoriete aftershave is: Nivea.
Labels: cultuur
10 Comments:
't Is dat Waldemar zo'n lekker ding is. Anders kon je helemaal op mijn steun rekenen.
By René, at 23 maart, 2008
Zuuur. U wordt toch niet zuuurr???
By Anoniem, at 24 maart, 2008
"dankzij zijn Spuiten en Slikken vriendin weet heel Nederland nu dat hij drie keer per jaar toegang krijgt tot de achterdeur van Sophie Hillebrand" Dan zingt hij zeker vaak: 'I'm your backdoorman' drie keer per jaar is overigens wel weinig, hoor.
By PS, at 24 maart, 2008
daarom ben ik lang geleden opgehouden met TV kijken. Ik gebruik de buis nog louter voor films.
By Anoniem, at 24 maart, 2008
Jamaar, jamaar...wat is zijn favoriete merk tandpasta nou? Wat een móói vak is dat toch, PR. Heeft de journalistiek compleet in de buze zitten. Práchtig! (...)
(Als ze Van Zanten maar niet teveel gaan promoten...want anders wordt het met die film verder helemaal niets. Bah, wat een zeikliedje. Brrrrrr....)
By Anoniem, at 24 maart, 2008
@Cat: Was dat nou per ongeluk of expres? Die man heet toch VanVelzen? Misschien moet ie even een promotieronde gaan doen, om wat meer naamsbekendheid te krijgen ;-)
By ary, at 24 maart, 2008
Ja, potdrie en GRRR...zal JIJ 'm wel even helpen. Niet DOEN, Ary, please. Voor de nieuwesgierigen: googlen op VanZanten. En niet anders ;-)
(@Ary 1: ik wil zijn náám niet eens intikken of uitspreken...stel je vóór wat dat voor gevolgen KAN hebben...brrrr)
(@Ary 2: ik geef toe, het was per ongeluk, maar wel briljant ;-)
By Anoniem, at 24 maart, 2008
Nivea? Dat valt me echt vies van hem tegen...
By Anoniem, at 25 maart, 2008
Ik ben eerlijk gezegd de hype Sophie Hilbrand ook wel een beetje zat - of ze nou een achterom heeft of niet.
By Anoniem, at 25 maart, 2008
Amai, ik mis weer vanalles, ik wist niet eens dat het een stel was...
By Anoniem, at 27 maart, 2008
Een reactie posten
<< Home