vrijdag, november 23, 2007

Strakke stickers

Tijdens mijn “thanksgiving klus”, het bakken van een (jawel) biologische pompoentaart, verpest ik tien minuten van mijn kostbare tijd met een poging een plakkertje van de achterkant van de springvorm te pulken. Het kreng zit er zo strak op dat het lijkt alsof ie met secondenlijm is vastgeplakt. Welke sadistische inkoper van Ikea heeft deze plakkers ingekocht en wat was zijn motivatie? Een financiële besparing van een paar kronen, een slecht huwelijk?
De Zweedse meubelmaker is niet de enige die zijn klanten straft. Ook V&D versiert zijn cd’s bij voorkeur met strakke plakkers. Vooral bij de afgeprijsde titels gaat de verantwoordelijke jongste bediende helemaal los met de prijstang. Oude prijsjes er eerst af halen, dat staat niet in zijn werkinstructie, zodat het doosje er uiteindelijk uitziet als de bestickerde achterruit van een VW kever die iets te vaak de slagbomen van een pretpark is gepasseerd.
Eenmaal thuis gekomen met het beplakte cd-hoesje begint de bewerkelijke klus; het één voor één afpulken van de verschillende stickers. Na jaren stickers krabben kan ik zeggen dat het beste resultaat wordt verkregen als je het prijsje er in één keer langzaam vanaf aftrekt, maar om dat voor elkaar te krijgen heb je een vaste hand nodig en een grote dosis geduld. Begint de sticker eenmaal te scheuren dan heb je verloren en rest er eigenlijk nog maar 1 ding: geweld. Met duim en nagel kan je dan nog proberen te redden wat er te redden valt, maar neem van mij aan, die vieze stickervlek krijg je niet meer weg. Een regelrechte ramp voor muziekverzamelaars als ikzelf die dwangmatige ideeën hebben over hoe cd hoesjes er uit horen te zien. Maagdelijk, onbevlekt en zonder stickers.
Maar goed, je kan natuurlijk ook gewoon een nieuw hoesje kopen (bij voorkeur niet afgeprijsd, want dan begint het stickers krabben weer van voren af aan)

Labels: ,

10 Comments:

  • Wij gebruiken bij de MT 'label off'. Ideaal om plakresten te verwijderen. Als je even zoekt in SAP dan vind je hem wel.

    By Anonymous Anoniem, at 23 november, 2007  

  • @Emmel: Ik heb het 1 keer geprobeerd met stickeroplossing en dat liet een vreemde olieachtige vlek achter. Niet goed genoeg voor een cd-hoesjes perfectionist als ik ben ;-)

    By Blogger ary, at 23 november, 2007  

  • Om dezelfde reden kun je ook geen nagellakremover gebruiken...er zit niets anders op dan een stapel kraakheldere reservedoosjes in huis te hebben...als de stevige nagel en duimtechniek niet voldoet :-(

    (Ik heb overigens eenzelfde soort frustratie...óveral MOETEN de stickertjes eraf...kan niet rusten totdat...brrrr...tja...)

    By Anonymous Anoniem, at 23 november, 2007  

  • Veel van die stickers laat ik nu ook gewoon zitten op die CD's. Het is niet te doen.

    By Anonymous Anoniem, at 23 november, 2007  

  • Ik doe ze inderdaad in nieuwe hoesjes en gebruik de oude om backup cd-roms in te doen. Heb net 100 lege doosjes voor €5,00 op de kop getikt, dus ik kan weer even vooruit. :-)

    By Anonymous Anoniem, at 24 november, 2007  

  • Die stickerplekken vind ik ook altijd erg irritant, het is ontzettend lelijk! Maar ik heb ook geen betere oplossing dan een nieuw onbevlekt hoesje te kopen..

    By Anonymous Anoniem, at 24 november, 2007  

  • Tjeemig wat een dwangmatige stickerremovejunks . Wat maakt dta nou tuit man zo'mn plakkertje. Net alsof jezelf ook perfect bent ?! toch ??

    By Anonymous Anoniem, at 26 november, 2007  

  • Op cd's laat ik ze dan maar zitten, maar op servies ed., die zijn echt een ramp. Na peuteren, krabben en zelfs 12 ke afwassen zijn die krengen er nog niet in zijn totaliteit af... en dat irriteert mateloos

    By Anonymous Anoniem, at 26 november, 2007  

  • Zitten de cd's tegenwoordig niet in een folie?

    By Anonymous Anoniem, at 26 november, 2007  

  • Die stickers, dat is ook altijd een ergernis bij mij. Ik blijf ook net zo lang proberen totdat het gelukt is, soms helpt natmaken en een schuursponsje.

    By Anonymous Anoniem, at 30 november, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader