zondag, oktober 14, 2007

Langste stokje ooit

Op haar weblog en die van haar zag ik dit stokje. Stokjes zijn een beetje besmet en voordat je het weet word je met de nek aangekeken als je hem doorgeeft. Zeker als-ie uit 39 vragen bestaat. Ne-gen-en-der-tig! Zijn ze nou helemaal gek geworden? Maar goed, hij gaat wel over muziek. Een van mijn passies. Toch maar even invullen dan maar en dan gewoon niet doorgeven. Hier komt-ie:

1.Naar welke muziek luister je nu? Midnight at the Oasis van Incognito op Arrow Jazz, mijn favoriete radiostation, met een perfecte mix van jazz, funk en lounge. Met helden als Gilles Peterson, KC the Funkaholic en Jules Deelder achter de draaitafels.



2. Welk nummer maakt je verdrietig? Geen idee hoe het heet of van wie het is. Arvo Parth? In ieder geval een stuk van een moderne klassiek dat wel eens uit de kast wordt getrokken bij documentaires over rampen. Dramatische ijle violen die een diep trieste melodie spelen. De tranen schieten spontaan in je broek.

3. Irritantste nummer ter wereld? Ik twijfel nog tussen Hepie en Hepie (‘k lig op mijn kussen stil te dromen), Heb je even voor mij van Frans Bauer of het complete ouvre van Roxette. Gefeliciteerd Frans!



4.Favoriete band? Pfffff, moeilijk hoor. Ik word in ieder geval altijd (zonder enige uitzondering) erg blij als ik Incognito hoor spelen zoals net voor de radio.





5. Je laatste muzikale ontdekking? Laat ik maar iets onbekends noemen dan. Laatst een cd’tje van de bieb geleend van een artiest genaamd Gerd. Schijnt een alias te zijn van de Nederlander Gert Jan Bijl. Erg leuke lounge.



6. Mooiste vrouwelijke stem? Ik krijg nog steeds kippenvel (op een positieve manier) van de stem van Chaka Khan. Iemand die zich in haar persoonlijke leven inlaat met, bij voorkeur, schimmige religies (Scientology, reverend Louis Farrakhan). Maar goed, iedereen zijn hobby natuurlijk.


7.Beste mannelijke stem? Bill Withers. Een stem die in zijn eenvoud en bescheidenheid altijd de juiste snaar weet te raken bij mij.





8.Genre waar je het meest naar luistert? Jazz, electronica, lounge, funk.






9. Wat luister je als je actief bezig bent? Dance. (Denk aan Daft Punk, Justice, Groove Armada, Freestylers.)





10. Waar luister je naar als je rustig wilt worden? Loungeachtige muziek (Air, Zero 7), of soul (Quincy Jones, Raphaël Saadiq, Minnie Ripperton, Musiq Soulchild)




11. Wat is het laatste concert waar je naar toe ging? North Sea Jazz festival. Cinematic Orchestra, India Arie etc.





12.Meest verafschuwde band? Misschien zijn er wel bands die ik nog meer verafschuw, maar Roxette vind ik wel erg afschuwelijk. Laffe muziek voor mensen zonder smaak.




13. Welke muziek zet je aan het denken? Geen idee. Ik vind muziek iets wat meer met je gevoel te maken heeft als met je gedachten, die schakel ik meestal uit. Teksten negeer ik meestal. Sporadisch vallen me die op, zoals in het geval van Spinvis bijvoorbeeld. Maar die teksten zijn dan weer zo associatief dat ze geen gedachtes uitlokken, maar gevoelens.


14.Mooiste videoclip? Geen idee. Kijk niet zoveel clips. Zag wel laatst een clipje van de band Bright Eyes waar ik even wat bij weg moest slikken.




15. Clip met hoogste babe watch gehalte? Uhhhm, uhhhhmmmmm (denk nog even na). Dat clipje van Bastian, met die t-shirts? Alhoewel, dat is meer een hoog borst watch gehalte. Wel leuk gedaan, sexy zonder echt banaal te worden.


16.Welke muziek draai je in je slaapkamer? Draai geen muziek in de slaapkamer, alleen wel eens op een maandagochtend, als ik alleen ben en muziek wil hebben bij het douchen. Huh? (Ja, dan zet ik de t.v. in de slaapkamer zo hard aan dat ik hem onder de douche kan horen)


17.Speel je een muziekinstrument? Ja, piano (en ook mondharp en neusfluit)






18.Speel je in een band? Nee, ik speelde wel in een band. The Lazy Fancy Fool band. Schoolband tijdens mijn sociale academie tijd. Oefenen in een kelder onder de grond in het bos bij Hattem en op de brommer er naar to, samen met goede vriend S. Een van ons (ik niet helaas), haalde in een andere band (Prodigal Sons) nog het podium van Pinkpop.

19.Ooit een muzikant gedate? K. speelt klarinet. Telt dat ook?






20.Beste girlband? Volgens mij is dat een contradictio in terminus. Houd niet van girlbands en ook niet van boybands. Is teveel gebaseerd op een gimmick en niet op muziek.




21.Klassieke muziek? Liever niet. Ge- o.d.’t op Bach in mijn jeugd.






22. Country? Nee, dan nog liever klassiek! (K houdt van Johnny Cash, dus ik moet er thuis wel eens naar luisteren).





23.Death Metal? Nee, dan nog liever country!







24. Ooit een Big Band live gezien? Nu ik er zo over nadenk, nee, volgens mij niet. Schande, meteen doen op een volgend North Sea Jazz festival.




25. Ben je een groupie? Haha, moet ik die vraag serieus beantwoorden?






26.Met welke musicerende beroemdheid zou je het bed willen delen? Uhhmm, vrouw leest mee. Ik vind Ilse de Lange altijd wel schattig, maar dan moet ik weer country gaan luisteren. Laat maar dus.



27.Slechtste concert ooit? Dat zijn eigenlijk concerten die meer tegenvielen door de omstandigheden, dan door de prestaties van de artiest. Proberen binnen te komen bij Kruder en Dorfmeister op het Drum Rhythm festival. Pete Philly op het Bevrijdingsfestival van vorig jaar. Een concert dat steeds werd overstemd door de Heideroosjes op het andere podium. Gemiste kans.

28.Grappigste moment tijdens een concert ooit? Met vriend G. heb ik op het North Sea Jazz minstens tien minuten geïntrigeerd zitten kijken naar een man met een heuptasje die compleet uit zijn dak ging op Herb Alpert, toch als niet de hipste muzikant ever.


29.Wel eens verdrietig geweest tijdens een concert? Vast wel (muntjes op of zo).






30.Beste Nederlandse band? Spinvis (is dat een band?) Ook leuk: Benny Sings.






31.Als je een instrument zou zijn, welk instrument was je dan? De theremin







32.Luister je naar de radio? Op mijn werk Radio 3, thuis Arrow Jazz, of City FM (K.’s favoriet)





33.Welke nummer beschrijft jouw stemming op dit moment? “Our house (in the middle of the street) van Madness.





34.Welk nummer beschrijft je leven het best? “Comment ca va” van the Shorts. Nee, weet het niet. Te moeilijk. Alsof mijn leven in een liedje te vatten valt.




35.Heb je een favoriete soundtrack? Heb er wel meerderen. De muziek van Scent of a Woman, met dat mooie stukje tango er in. Philip Glass muziek in Kooyanisqatsi en recentelijk nog zijn muziek in Notes on a Scandal.



36.Draag je t-shirts met bands er op? Alleen in bed of ergens onder. Had altijd wel een mooi kobalt blauw shirt van de Wizards of Ooze. Die droeg ik met trots.




37.Nummer dat je niet uit je hoofd kan krijgen als je het gehoord hebt? Weer die Frans Bauer. Damn you!





38.Zing je onder de douche? Nee, maar misschien in ons nieuwe huis wel. Daar zit een supersonische douche bij met een radio er in. Je kan er zelfs je cd speler op aansluiten!




39.Hoe belangrijk is muziek in een relatie? Niet heel erg. Wel leuk als er een paar bands zijn die je allebei leuk vind, zodat je eens samen naar een concert kan.

Labels:

10 Comments:

  • Leuk om antwoorden te lezen van iemand met een hele andere muzieksmaak dan ik! Kwam dit stokje vorig jaar tegen en vulde 'm ook direct in, erg leuk!!

    By Anonymous Anoniem, at 15 oktober, 2007  

  • Nog steeds radio 3 op het werk!? Goed bezig! haha..

    Leuk om te lezen :-)

    By Anonymous Anoniem, at 15 oktober, 2007  

  • De Theremin! Heb er een poos geleden hier eentje in huis gehad, inclusief een paar muzikanten die er wel wat mee konden...zéér intrigerend. Bespelen zonder aan te raken. Mooi beeld, Ary!

    By Anonymous Anoniem, at 15 oktober, 2007  

  • Leuk zo'n lijstje. Maar te veel moeilijke vragen. Je kuntniet overal één antwoord opgeven.

    By Anonymous Anoniem, at 15 oktober, 2007  

  • Toch kunnen stokjes op zijn tijd wel grappig zijn. (ook grappig: jij hebt 39 vragen en Zezunja heeft er 41).

    By Anonymous Anoniem, at 15 oktober, 2007  

  • kek lijstje marruh, 39! shit!

    By Anonymous Anoniem, at 15 oktober, 2007  

  • * Bukt voor dit stokje *

    By Blogger Pino-2008, at 17 oktober, 2007  

  • Pittige vragen! Zeer lezenswaardige antwoorden, overigens.
    Onze smaken lopen in elk geval wel (grotendeels) parallel.

    By Anonymous Anoniem, at 17 oktober, 2007  

  • m = Mink, overigens (klikte te snel)

    By Anonymous Anoniem, at 17 oktober, 2007  

  • Weten we dat ook weer! :-p Best een lange lijst vragen trouwens ;)

    By Anonymous Anoniem, at 20 oktober, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader