maandag, oktober 01, 2007

Woonbeurs

Het bezoeken van een beurs maakt blijkbaar de Nederlander in me los. Amper binnen bij de Woningbeurs in Amsterdam, laat ik mijn spiedende blik gaan over de verschillende marktkramen. Waar kan ik iets gratis krijgen, waar kan ik wat winnen? Heeft u stickers en zo ja, heeft u daar dan misschien ook een gratis tas bij? Wat is dat toch, die kant van mij die zo verzot is op cadeautjes, die onverzadigbare zucht naar onbenullige gadgets die dezelfde avond nog in de kast verdwijnen om een paar jaar later op de Snuffelmarkt te belanden?
Ik weet het antwoord niet. Wat ik wel weet is dat het me soms ook erg van pas kan komen. Op de website van het woonblad “VT wonen”, kwamen we er, een paar dagen van te voren, namelijk achter dat dit magazine ons een knotsgekke “15 procent korting!!”, wilde geven op een Betonlook gietvloer voor ons nieuwe huis en aangezien deze vloervulboer zelf niet verder ging dan “10 procent Beurskorting!!!” (zijn we misschien gek geworden?!!!), streken we toch mooi even 200 euro extra op. Bij de Betonkraam keek de kale verkoper vreemd op, toen ik het kortingskonijn uit mijn hoge hoed toverde. “Hmm, volgens mij geldt dat alleen bij vloeren groter dan 100 vierkante meter”, probeerde hij nog, overlegde even met zijn collega en ging verder met: “Maaaarrrrrrr, wij willen natuurlijk niet flauw doen (lees: wij willen eigenlijk wel erg graag die paar duizend euro van u incasseren), dus feliciteren wij u met uw Betonlook vloer met wel 15 procent korting!”
Tevreden en een gietvloer rijker stapten wij bepakt en bezakt de trein in, terug naar huis. Daar gooide ik de goodies meteen maar in de kast.

6 Comments:

  • Geraffineerd! Heerlijk.

    By Blogger Pédante, at 01 oktober, 2007  

  • Woei, een gietvloer!

    (U vergeet een stadium ná de Snuffelmarkt...bij Bee op zolder (zucht)...en dán -hopelijk- nog eens ergens anders..)

    By Anonymous Anoniem, at 01 oktober, 2007  

  • Hoe werk je nu de snoeren van de boxen weg ? En als je ze dan wilt verplaatsen en kloppen de stopcontacten wel ?? oei !! moeilijk ! Definitief hoor..en is het niet koud aan je voeten ? Beton brrrr.. Doet me aan Oost Duitsland denken..

    By Anonymous Anoniem, at 01 oktober, 2007  

  • @Nakker: Het is betonLOOK. Ziet er uit als beton, maar is een soort kunststof. Voelt hetzelfde aan als bijvoorbeeld laminaat.

    By Blogger ary, at 01 oktober, 2007  

  • tja.. je kunt ook gewoon nix op de vloer doen ..zelfde look ! TATA !

    By Anonymous Anoniem, at 01 oktober, 2007  

  • En dan roept Maxima dat de echte Nederlander niet bestaat. Nou, ik ken er een. ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 02 oktober, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader