zondag, september 23, 2007

Extra groene maand (deel 5)

En, o ja, die groene maand. Die gaat natuurlijk gewoon door. Afgelopen week verschoot die van fris groen naar pimpel paars. De biologische groentenzak voorzag ons namelijk van een echte rode kool. Geen voorgesneden gewassen kool, geen blok bevroren groenten, maar een echt rond exemplaar van anderhalve kilo. Dus voor het eerst in mijn leven slachtte ik zo'n biologische bowlingbal en kookte een gigantische pan rode kool met appeltjes, waarmee ik een groot streekziekenhuis als het onze voor minstens een week zou kunnen voeden. Of in ieder geval de afdeling Inkoop ervan.

Labels:

3 Comments:

  • Dat is ook het leuke van biologisch: je eet de groenten van het seizoen. Rode kool is namelijk niet het hele jaar door te krijgen.

    (En wat ruikt het huis er lekker door, nietwaar?)

    By Blogger RenĂ©, at 23 september, 2007  

  • @ RenĂ©: Inderdaad, de geur doet me een beetje denken aan het huis van mijn oma.

    By Blogger ary, at 23 september, 2007  

  • En je kunt een rode kool ook heel leuk schilderen. (Maar ja, aan deze tip heb je niks, want hij is al op, begrijp ik ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 24 september, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader