donderdag, oktober 04, 2007

Mineur

In mijn hoofd ben ik zo stressbestendig als ik weet niet wat. Of misschien weet ik wel wat, als een mineur of zo. Dat is vast niet hoe zo’n mannetje officieel heet, maar in Stratego noemen ze de explosievendienst zo. Mensen die daar werken lijken op bepaalde momenten puur op hun verstandelijke vermogens te kunnen functioneren. Ze zijn in staat om een complete hersenhelft uit te schakelen, namelijk dat gedeelte dat steeds zo vervelend paniek loopt te zaaien: “Stel dat je het geluk nou eens een keertje niet aan je zijde hebt. Stel dat het een keer niet het groene draadje is, maar het rode. Kijk toch uit man! Ben je gek geworden? Waarom wordt je niet gewoon assistent inkoper, lekker de hele dag achter de computer zonder het gevaar te lopen dat je kop er af geblazen wordt”.
Ik denk zelf in hectische tijden ook dat ik een mineur ben. Dat ik die hersenhelft voor een tijdje de nek om kan draaien. Ik meen dan ook prima te functioneren en waar gaat het ook over? Het is maar een verhuizing, het kopen van een huis en het aanschaffen van een paar, weliswaar dure, spullen. Voortvarend maak ik afspraken met bedrijven, stuur offertes en maak lijstjes met allerlei dingen die we nog moeten doen.
Totdat mijn hoofd, na een maand huizen-koop-gerelateerde activiteiten, opeens vol watten zit en ik overal vreemde pijntjes voel. De linker hersenhelft (of is het de rechter?) lijkt op een onverwachte manier terug te slaan. s’Avonds kan ik even niets anders doen dan me samen met K. te storten in een “Sex in the city” marathon, iets dat spannend klinkt maar op niets anders neerkomt dan dat we een hele avond apathisch t.v. te zitten kijken en op het menu staat opeens macaroni and cheese! Comfortfood met andere woorden. Bij de koffie eten we nog een stuk van de taart die de firma HypotheekVisie ons na het tekenen van de offerte zo genereus aanbood en de calorieën er vervolgens afsporten, daar lijkt even niks van te komen. Ik voel me dan ook moe en futloos.
Hoe ontsnap ik aan deze negatieve spiraal?
Ik raak er een beetje van in de mineur.

Labels:

11 Comments:

  • Dat het vast een Heel Leuk huis is, dat je koopt! IS dat niet een fijne gedachte?

    Of, dat er in de uitbreidingsset 'Tovenaars en draken' van het kolonisten kaartspel een tovenares heet (en niet zomaar eentje, een soort van oppertovenares) die Ary heet!

    By Anonymous Anoniem, at 04 oktober, 2007  

  • @Barbara: Ik voel me meteen al een stuk beter! ;-)

    By Blogger ary, at 04 oktober, 2007  

  • Ik ben blij dat jij niet bij de explosievenopruimingsdienst hebt gewerkt ;-) (Mijn vader wèl...maar die heeft volgens mij ook meer geluk dan wijsheid gekend in those days...aangezien ik een redelijk beetje op hem lijk...)

    By Anonymous Anoniem, at 05 oktober, 2007  

  • Je kunt het ook zo bekijken: Het is van voorbijgaande aard en als je gesetteld bent in je nieuwe huis, kun je het weer van je afzetten.

    Komt goed!

    By Anonymous Anoniem, at 05 oktober, 2007  

  • Sterkte ermee Ary... klinkt heftig allemaal ;)

    By Anonymous Anoniem, at 05 oktober, 2007  

  • Wij hebben ook een nieuw huis, dat nog gebouwd wordt. In het begin, toen we de keuken, de badkamer, de hypotheek en lallerei andere zaken moesten organiseren, had ik zo'n beetje hetzelfde.
    Straks, als het klaar is, krijgen we opnieuw zo'n periode: vloeren, tegels, muren, inboedel, tuin, oplevering.
    Maar wel een waanzinnig huis. En tv-marathons zijn soms gewoon lekker, met macaroni, een (Turkse) pizza, daar moet je je helemaal niet schuldig over voelen...

    By Anonymous Anoniem, at 05 oktober, 2007  

  • Op een zuipen zetten op een of ander laag feest en al je frustraties en vermoeienissen eruit kotsen ! Kun je met een schone lei beginnen ! Trust me ben ervaringsdeskundig..:)

    By Anonymous Anoniem, at 05 oktober, 2007  

  • ...maar doe maar niet chatten...

    By Anonymous Anoniem, at 05 oktober, 2007  

  • ...ik moet zeggen: dat lage feest dat Nakker suggereert, dat klinkt wel héél goed. Alleen het idee alleen al moet je toch vrolijk stemmen ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 05 oktober, 2007  

  • De blaadjes vallen...

    By Anonymous Anoniem, at 05 oktober, 2007  

  • Voorlopig een maandje geen Stratego doen.

    By Blogger jack of hearts, at 06 oktober, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader