maandag, september 03, 2007

Extra groene maand (deel 2)

Drie dagen op weg met ons project weten we precies waar het pijn doet. Niet het vlees, dat missen we eigenlijk niet. Die vegaballetjes smaakten laatst prima en gisteren hadden we een heerlijke groentenschijf met kaas, die als enige nadeel had dat er donders veel calorieën in zaten (light en vegetarisch/biologisch schijnen vaak niet samen te gaan).
Ook biologisch eten is goed te doen. Tot onze verbazing waren we afgelopen weekend niet echt meer geld kwijt dan anders, terwijl we voor minstens de helft van onze boodschappen biologische equivalenten hadden kunnen vinden.
Zelfs het consuminderen viel mee. Nu hielp het dat we de ene helft van het weekend op de fiets zaten en de andere helft de winkels dicht waren, maar bij de winkels die we wél tegenkwamen hadden we niet de neiging om daar toekomstige Snuffelmarktspullen te gaan inslaan.
Nee, het enige dat we echt misten was de t.v. Niet echt cool, ik geef het toe, maar eerlijk is eerlijk, terwijl we zelf het idee hadden dat we de laatste tijd eigenlijk helemaal niet veel t.v. keken.
Okay, donderdags is er natuurlijk altijd “Heroes”, in het weekend “Saturday Night Live” en doordeweeks kijkt K. nog naar “Project Catwalk” en ik “the King of Queens”, weliswaar op een dagelijkse basis, maar bij elkaar valt dat toch best wel mee?
Blijkbaar kijken we toch meer, want op de gekste tijden moest ik de reflex om de t.v. aan te zetten onderdrukken. Zaterdagochtend bij het wakker worden: t.v. aan, oh nee, doen we nu niet. Na de afwas, even uitrusten, kijken wat er op de t.v. is, oh nee, mag niet van onszelf. Tijdens het eten, na een inspannend klusje, tussen hobbyprojecten door, na een uur was vouwen, steeds was er die reflex. Blijkbaar vullen we kleine rustmomenten op met t.v. en staat het ding vaak aan als een gezellige achtergrondruis, waar je naar kunt luisteren of niet.
Uit pure verveling werden we dus maar creatief,

- Ik las een boek uit en begon meteen aan een nieuwe
- K. deed eindelijk haar belastingaangifte
- Ik stopte alle losliggende cd’s (stuk of honderd) in de bijbehorende doosjes.
- K. printte wat vakantiefoto’s en deed ze in lijstjes
- K. en ik speelden Uno en Yahtzee
- K. maaide het gras
- Ik keek nog eens welke boeken ik nog meer kon verkopen
- Ik laadde wat nieuwe software op de computer
- Ik maakte verschillende soorten sap en smoothies met de blender.

S’Nachts konden we vervolgens niet goed slapen. Waar het aan lag wisten we niet. Het leek wel of we wat van slag waren. Waren we te actief geweest, kwamen we niet meer goed tor rust of hadden we al die t.v.- rustmomentjes opgevuld met het drinken van teveel koffie?
Wordt weer vervolgd.

Labels: , ,

16 Comments:

  • Wel de PC maar geen TV? Even een psychiater bellen...

    By Anonymous Anoniem, at 03 september, 2007  

  • De PC uitbannen lijkt me dan ook -even- geen handige vervolgzet ;-)

    (Bovendien wil ik wèl kunnen blijven lezen over jullie ongemak(ken)

    By Anonymous Anoniem, at 03 september, 2007  

  • na een maandje mis je het niet meer hoor. Ben al 2 jaar tv-loos en mis het niet echt. De TV-aanzet-refelx ben je na een mandje wel kwijt...
    Er is dan ook altijd nog uitzendinggemist, of valt dat ook onder TV?

    By Anonymous Anoniem, at 03 september, 2007  

  • @esther: moet natuurlijk maandje zijn....

    By Anonymous Anoniem, at 03 september, 2007  

  • @ Esther: Duurt het echt een hele maand?;-) Uitzending gemist kijken riekt wel een beetje naar vals spelen. Heb dit soort vluchtroutes al tot uit den treure besproken met K. (Die zich afvroeg of ze de rest van de Heroes afleveringen ook niet gewoon ergens online kon vinden)
    @ Bee: PC uitbannen, echt niet! Je kan ook overdrijven.

    By Blogger ary, at 03 september, 2007  

  • @Ary: Pfff...da's een hele opluchting ;-)

    (Die psychiater is voorlopig dan ook niet nodig, denk ik. De PC houdt je geestelijke gezondheid wel een beetje op peil...)

    (Wat een bloody niksnutdag is dit aan het worden, zeg...ik zal het laatste kwartier nog even nuttig gaan gebruiken..ajuu. Voor nu. ugh)

    By Anonymous Anoniem, at 03 september, 2007  

  • Heroes later op dvd kijken. Oh nee, je kijkt alleen dvd's uit eigen collectie.
    Ik zou de series Lost en Boer zoekt vrouw ook niet kunnen missen.

    Sterkte tijdens jullie groene maand.

    By Anonymous Anoniem, at 03 september, 2007  

  • Wat moet je dan doen na de sex als je geen tv meer kunt kijken ?

    By Blogger Pino-2008, at 03 september, 2007  

  • Geen tv lijkt me geen probleem. Althans niet voor mij maar vegaburgers en vegaballen....jegh.
    Je kunt ook gewoon vegetarisch koken? Vult ook weer wat tijd.

    Evelyn

    By Anonymous Anoniem, at 03 september, 2007  

  • @ Takietaak: Geen idee, misschien moet ik maar beginnen met roken
    @ Evelyn: Valt best mee hoor die vegaballetjes. Als je een hap neemt en je denkt aan Fu yong hai dan worden ze zelfs lekker.

    By Blogger ary, at 04 september, 2007  

  • Dat wordt groene koffie zonder cafeïne.

    By Anonymous Anoniem, at 04 september, 2007  

  • sorry. inkoppertje. ary en na de sex? welke sex?

    By Anonymous Anoniem, at 04 september, 2007  

  • You dont fool me Gitma (gitaarman). Jouw opmerking lijkt me trouwens een typisch geval van projectie.

    By Blogger ary, at 04 september, 2007  

  • Maar wel heel veel zinnig werk verricht dus (zoals die honderd losse cd's, wat een nachtmerrie!).

    By Anonymous Anoniem, at 04 september, 2007  

  • Gitaarman, Ary en sex = een explosieve combinatie ;-) Jongens, jongens toch...maar nu het onderwerp toch gevallen is (...) minder TV kan natuurlijk betekenen dat er meer tijd is voor sex. Ha!

    (OH...oudste wil nog kwijt hier dat hij het AB SOLUUT NIET met de eerst geplaatste opmerking van gitaarman eensis.Maar goeed, hij heeft dan ook een aardige deformatie op PC-gebied en waarschijnlijk inderdaad een psychiater nodig.)

    By Anonymous Anoniem, at 04 september, 2007  

  • Geen tv lijkt me inderdaad wel heftig, geen computer trouwens ook. Wel lekker dat je nu meer tijd hebt om te lezen!

    By Anonymous Anoniem, at 04 september, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader