maandag, augustus 27, 2007

Op de camping (deel 2)

Dat de carrière van de plasemmer in dit campinghuishouden geen lang leven was beschoren had niemand kunnen vermoeden. Twee weken geleden werd dit plastic urinoir van het merk Curver namelijk nog met gejuich begroet. Iets waar ik eigenlijk wel blij mee was, want het had me nogal wat moeite gekost om het ding op te snorren. Na alle campingwinkels in Zwolle te hebben afgestruind, moest ik helemaal uitwijken naar Hattem om er een aan te kunnen schaffen. Voor de prijs (bijna 10 euro) zou je een high tech apparaat verwachten (mijn nieuwe mobieltje kostte namelijk ook zoveel), maar uiteindelijk bestond dit campingtoilet uit maar twee gedeelten: een emmer en een bijpassend deksel.
Toch leek het ding op de eerste kampeernacht zijn gewicht in goud waard te zijn. Niemand gaat namelijk op een pikdonkere en regenachtige nacht op zoek naar het toiletgebouw. Op primitieve campings als de onze zijn die namelijk niet verlicht en voordat je het weet lig je in een of andere greppel en kan je de weg niet meer terug vinden. Dus plasten we allebei op de emmer en gingen tevreden weer slapen.
De volgende ochtend begrepen we opeens waarom toiletemmers blijkbaar niet meer zo populair zijn. De dingen moeten namelijk ook geleegd worden. Een vies werkje waar menig mens niet voor te porren is. Zo herinnerde ik me opeens de genante tocht die ik als kind, met de toiletemmer over de camping moest maken. Een wandeling die een vaste hand vereiste, want als je teveel met de emmer bungelde liep je het gevaar dat de urine van je broertjes en zusjes over de rand sloeg, tegen je benen aan.
Ook K. en ik konden het er niet over eens worden wie deze plascocktail in de w.c. zou ledigen. Uiteindelijk streek ik met mijn hand over mijn hart, maar zwoer meteen dat ik het ding nooit zou legen als ik er zelf niet in geplast had.
K. beweerde dat ze de emmer sowieso nooit weg zou brengen. Dus stond het ding na één dag doelloos in een hoek van de tent en zochten we ’s nachts op de tast de weg naar het plashuis.
Iemand nog belangstelling voor een tweedehands plasemmer?

Labels:

9 Comments:

  • 'k heb er nèt eentje weggekiept ;-) vanwege nooit gebruikt op campings..en dat weer vanwege inderdaad dezelfde soort herinneringen als diejij beschrijft. (Wèl hebben we altijd een MAGlite bij...onmisbaar accessoire!) Wat we nog wèl hebben (zat bij de caravan) is een chemisch toilet...misschien iets voor jullie ;-) ?

    By Anonymous Anoniem, at 27 augustus, 2007  

  • Mijn ouders hadden vroeger een chemisch toilet met van die blauwe vloeistof erin. Als die pot vol was, dan leegde mijn vader (hoe mileuonvriendelijk!) dat ding als het donker was, ergens achter de camping in de struiken. Eén keer ging dat mis, toen hij struikelde over een scheerlijn van een tent. Zijn gevloek was te horen over de gehele camping.....

    By Anonymous Anoniem, at 27 augustus, 2007  

  • Wat een gemiereneuk zeg.. Sjonge als je moet pisse hang je je ding toch even uit de rits ?! De vrouw gaat even hurken achter de tent, tis toch donker. En spannend bovendien, misschien zien ze je wel ! Zo kun je nog veel meer dingen in het donker doen.. Maar dat laat ik aan de zieke geest van de lezer over. BAH ! viespeuken !

    By Anonymous Anoniem, at 27 augustus, 2007  

  • @ nakker: Nee Nakker, daar kom je op je werk misschien mee weg, maar niet op een nette Franse camping.

    By Blogger ary, at 27 augustus, 2007  

  • Nee, niet echt.

    By Blogger PS, at 27 augustus, 2007  

  • Achter de tent plassen is ook gedoe!
    Dan struikel je wee rover de scheerlijnen en je stoot je tenen aan de haringen. Dan kan je toch nog beter even naar de wc's lopen. Heeft ook altijd wel wat met een zaklamp over een stille donkere camping lopen...

    By Anonymous Anoniem, at 27 augustus, 2007  

  • Ik heb twintig jaar gekampeerd en dat ging uitstekend zonder plasemmer.

    By Anonymous Anoniem, at 28 augustus, 2007  

  • @jan viespeuk !

    By Anonymous Anoniem, at 28 augustus, 2007  

  • Ik sluit me aan bij Nakker. Je schijft zelf dat er geen verlichting is op je Franse camping dus jullie plasrituelen kun je gemakkelijk s'nachts in de bosjes uitvoeren.
    Je kunt ook gewoon bij daglicht een latrine (zie handboek voor de soldaat) maken in de nabijheid van je tentje ?

    By Blogger Pino-2008, at 30 augustus, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader