woensdag, augustus 29, 2007

Het definitieve einde van de plasemmer.

Terug op mijn werk bleek maar weer eens wat voor een fantastische collega’s ik heb. Mensen die met je mee denken als je ergens mee zit en die je de oplossing voor je problemen op een presenteerblaadje aanreiken.
Zo vond ik vanochtend, om half acht, toen ik plaats wilde nemen achter mijn bureau een heuse P-bag op mijn toetsenbord. Een cadeautje van onze materialencoördinator. Nu had ik nog nooit van deze disposable plaszak gehoord, maar in genialiteit overstijgt het mijns inziens de kartonnen plashulp voor vrouwen, zoals die wel verkocht wordt in winkels van de ANWB. De plastic plastuit lijkt zo te zijn ontworpen dat er makkelijk ín de slaapzak geplast kan worden, of in de auto, met de linkerhand aan het stuur en de rechterhand in de plaszône.
Daarbij is de P-bag uniseks, wat betekent dat er door mannen en vrouwen in geplast kan worden. Na het urineren kan de zak makkelijk gedemonteerd worden en uit het autoraam, of uit de tent worden gegooid. Wat wil je nog meer!
Met dit handige hulpmiddeltje is de plasemmer nu voorgoed overbodig. Doe mij voor volgend jaar maar een doos P-bags.
(Die, naar nu blijkt, helaas door mijzelf volgeplast moeten worden. K. keek net naar de plastic plaszak en gaf aan ook daar niet in te zullen plassen. Pfff, moeilijk mens.)

Labels:

9 Comments:

  • Ik zie eindeloze mogelijkheden voor de kampeerindustrie. P-bags in vrolijke kleurtjes, personalized P-bags die je meermalen kunt gebruiken...Tena Lady die mag adverteren op de P-bag...euh...nouja...enzo.

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2007  

  • Dus nog niet genezen van je kampeerziekte?

    By Blogger René, at 30 augustus, 2007  

  • Latrint bouwen Ary !
    Of gewoon naar een hotel. Lekker luxe..

    By Blogger Pino-2008, at 30 augustus, 2007  

  • Voor noodgevallen prima dingen hoor, maar geef mij toch maar een echte wc. Ook al moet ik er een half uur voor over een donkere camping zwerven...

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2007  

  • Heb je al een faecescollector aangeschaft?

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2007  

  • Je kunt óók nog, nu ik die latrine zie...een schepje kopen. Een goed schepje dan. Nèt als een vriend van ons graaf je dan gewoon een gat in de grond en pies/poep je dáárin. Vervolgens gooi je dat dicht. Volgens mij doet Ray Mears het ook zo...die zie ik inderdaad nog niet met P-bag lopen ;-)

    (Staat ook wel stoer, een mooie schep. Moejjer geen met bloemetjes nemen natuurlijk...)

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2007  

  • Met een schep als deze ben je helemaal de man!
    Ook handig voor geultjes-graven in geval van watersnood.

    By Anonymous Anoniem, at 31 augustus, 2007  

  • @ Bob: Wat jammer nou dat het linkje bij mij niet werkt. Welk schepje moet ik nu kopen?

    By Blogger ary, at 31 augustus, 2007  

  • Uit het autoraam gooien....??? Bizar!

    By Anonymous Anoniem, at 11 februari, 2014  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader