donderdag, juni 21, 2007

Onkruid

Bij deze wil ik even mijn buren feliciteren. Nee niet mijn directe buren, maar die van twee huizen verder, die op het hoekje wonen. Deze jongeman en zijn vriendin hebben het in korte tijd voor elkaar gekregen dat de woningbouwvereniging hun tuin gaat volplempen met grote tegels. Daarvoor hebben ze wel eerst het onkruid uit moeten laten groeien tot een dichte jungle. Iets wat me eerst nogal had verbaasd. De buurman was namelijk hovenier, tenminste dat had hij een van de andere buren toevertrouwd. Maar welk tuinarchitectonisch idee had er dan achter het manshoge onkruid gestoken? Dat van een wildernistuin? Was dat niet een beetje passé, iets uit de zestiger jaren? Nee, had de man bekend, hij had eigenlijk gewoon geen geld om de tuin op te knappen. Daarom liet hij het maar lekker groeien. Dat hij de zaden van het weelderige onkruid zo over de netjes aangeharkte tuintjes van de rest van de buurt liet uitwaaien kon hem niet zo veel schelen.
Binnen de kortste keren had de onkruidkweker zich met zijn gedrag ontwikkeld tot het zwarte schaap van ons nieuwe wijkje. De ene buur kon het aanzicht van het ondoordringbare bos niet verdragen en de andere had last van hardnekkige hooikoorts die werd aangewakkerd door het welig tierende gewas van mr.Lazyass. Want lui, dat was ie. Wie heeft er nu geen geld voor een schoffel?
Het feit dat de woningbouwvereniging, na een aantal boze telefoontjes uit de buurt, het probleem nu zelf gaat oplossen, zorgt weer voor een heel ander soort wrevel. Mensen vragen zich af of familie Onkruid er nu niet heel voordelig mee wegkomt. Want wie betaalt voor die tegels en voor de mensen die de tuin hebben omgeploegd? Als de woningbouwvereniging dit voor zijn rekening neemt, dan heeft de rest van de buurt, die honderden euro’s in hun eigen tuintje hebben moeten pompen, toch ook zeker ook recht op een vergoeding?
Misschien een leuk zaakje voor de Rijdende Rechter..

Labels:

5 Comments:

  • Nou da's nu ook toevallig zeg dat we op dezelfde dag iets met tuinen hebben. Die van mij stond op zolder...

    http://www.ad.nl/groenehart/alphen/article1453080.ece

    By Blogger Pino-2008, at 21 juni, 2007  

  • Volgens mij doet de Woningbouwvereniging een dikke rekening bij de meneer door de brievenbus. Je behoort namelijk je tuin te onderhouden en zo niet, dan gebeurt dit met alle gevolgen voor de huurder. En zo hoort het ook!

    By Anonymous Anoniem, at 22 juni, 2007  

  • Volgens mij hoorde dit stukje gelabeld te worden met 'boze kabouter'(of was het nu driftige?)

    Tis overigens wel een goede methode om je tuin door een ander betegeld te krijgen. Enja, betalen moet je wel..dat krijgt men (gelukkig) niet gratis..

    By Anonymous Anoniem, at 22 juni, 2007  

  • Het zullen denk geen mooie siertegels worden, dus ik zou er zelf niet zo blij mee zijn. Kan me voorstellen dat de buren niet blij zijn. Blijkbaar geldt het verhaal van dat een loodgieter thuis lekkages heeft en een schilder onafgeschilderde deurposten dus ook voor een hovenier!

    By Anonymous Anoniem, at 24 juni, 2007  

  • zo heb ik buren die hun bamboe niet bijhouden met gevolg dat onze tuin een soort moederschip is geworden voor de bamboe wortels.
    heb er een (boos) stukje over geschreven.

    Ik was een tijd niet op je weblog geweest. Leuke nieuwe stukjes!

    By Anonymous Anoniem, at 05 juli, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader