woensdag, juni 13, 2007

Trofee

Afgelopen donderdag won onze afdeling de orginaliteitsprijs met Zeskamp. Dit evenement wordt jaarlijks georganiseerd, waarschijnlijk om mensen de kans te geven om eens wat andere collega’s uit het ziekenhuis te ontmoeten. Die rennen daar vervolgens rond in de meest vreemde uitdossingen, iets wat mij altijd wat verontrust. Ik stel me dan het moment voor dat ik een keer op de operatietafel beland en geopereerd ga worden door de man die de dag daarvoor nog rondliep in een roze rokje en konijnenoren..
Ik deed overigens niet mee. Het thema van dit jaar was “stout”. De kans was dus groot dat ik de hele dag zou moeten rondlopen met een opblaasbare dildo op mijn hoofd. Dus beantwoordde ik de vraag of ik mee wilde doen net zo lang met “misschien” dat men zich uit pure wanhoop maar wendde tot een paar sportieve mensen van het ICT bedrijf dat bij ons al een aantal maanden bezig was met de implementatie van nieuwe software.
Uiteindelijk had men zelf ook weinig trek om onder lul te lopen, dus maakte collega S. voor alle deelnemers een kilt en kreeg iedereen een t-shirt met een reclame voor extra “stout” Engels bier. Deze draai aan het thema werd door (o.a.) Marjanne Sint (die in de jury zat) zo leuk gevonden dat mijn collega’s de dag daarop trots door het kantoor paradeerden met de spuuglelijke troffee. Dat ik hem spuuglelijk vind is natuurlijk alleen maar kinnesinne en heimelijk had ik wel in de victorie willen delen. Nu, een paar dagen later, staat de beker boven op de kast stof te vergaren, iets wat me even in gedachten deed verzinken. Ik vroeg me af waarom de prijs altijd zo’n blingbling beker moet zijn. Wat heb je er aan? Het enige leuke wat je ermee kan doen is elkaar nat gooien bij het douchen achteraf. Extra leuk bij het korfballen (gemengd douchen!), maar verder kan ik me geen enkel nut bedenken van zo’n beker. Daarom pleit ik, ook in het kader van het milieu (want wat hebben we er aan om nutteloze producten te produceren) voor een andere prijs. Een leuke staafmixer met een gedenkplaatje er op, of een Senseo. Misschien met de handtekening van alle leden van de raad van bestuur? Iemand nog andere ideeën?

Labels:

8 Comments:

  • Aaah wat super cool dat jullie gewonnen hebben! Lachen! Eindelijk viert het recht hoogtij! Jullie zijn immers ook de meest creatieve, orgineelste en gezelligste afdeling..

    (lees: jammer dat ik er geen deelgenoot meer van ben... )

    By Anonymous Anoniem, at 13 juni, 2007  

  • Niet-winnen is bijna verliezen, niet?

    By Blogger René, at 14 juni, 2007  

  • Hebben we je niet verteld dat er € 100,- in de troffee verstopt zat? :-)
    Groetjes,
    Bea

    By Anonymous Anoniem, at 14 juni, 2007  

  • Ach wat jammer nou...die kilt had jou vast heel stout gestaan ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 14 juni, 2007  

  • @ Bea: Ah, had de beker toch nut. Als verpakkingsmateriaal voor de 100 euro!

    By Blogger ary, at 14 juni, 2007  

  • Het was dat het dreamteam van de Medische Technologie niet meedeed anders waren die voor de derde keer op rij de winnaars geweest.

    @ Margreet: Ze hebben niet echt gewonnen, dat was Radiotherapie. Inkoop had de prijs voor het origineelste outfit. Dus wie het meest voor lul liep die avond.

    By Anonymous Anoniem, at 14 juni, 2007  

  • Na zo iets val ik stil...

    By Anonymous Anoniem, at 14 juni, 2007  

  • @ Emmel: klopt het dat jij nooit mee doet met je collega's van de Medische Technologie met Zeskamp?
    Houden zo, anders halen ze die 3e x winnen nooit! ;-)
    Ennuh... kijk maar uit met hierop reageren... voordat je het weet heb je een blauwe *** ;-)
    Groeten,
    Bea

    By Anonymous Anoniem, at 15 juni, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader