maandag, mei 28, 2007

Adams Æbler

Net uit mijn wittebroodsweken denk ik nu al de oplossing te hebben gevonden om je huwelijk een beetje interessant te houden en de sleur te vermijden. Je moet gewoon zorgen dat je constant gezamenlijke projecten blijft houden. De hele trouwtoestand was eigenlijk al het eerste project. Het tweede hebben we ook al bedacht, namelijk het kopen van een huis.
Dus werd ik lid van vereniging Eigen Huis, kocht een boek van de Consumentenbond over huizen kopen en K. hield opeens zeer zorgvuldig bij welke nieuwe woningen er op Funda werden gepubliceerd. Na een paar weken konden we concluderen dat er van sleur inderdaad niets te merken viel in onze relatie, maar dat we elkaar wel regelmatig in de haren zaten over bijvoorbeeld het wel of niet leuk vinden van een bepaalde woning, of over de keuze tussen bestaande bouw en nieuwbouw. Zo bleef ons leven interessant, maar daalde de sfeer af en toe onder de behaaglijke kamertemperatuur.
Een ander project dat we de afgelopen week oppakten was “operatie moestuin”. Collega Nakker wees ons op het bestaan van de moestuinen in Stadshagen waar alleen ecologisch op verbouwd mag worden. Dat sprak ons wel aan. Dit paste prima in onze nieuwe significant verbeterde levensstijl, waar we met het indraaien van een 15 tal spaarlampen enige tijd terug aan begonnen waren. Ondanks het feit dat we ons alleen nog maar inschreven (het daadwerkelijke tuinieren begint waarschijnlijk pas volgend jaar) begonnen partypoopers op mijn werk meteen te zeuren over het aantal uren dat je daar per week mee kwijt bent en over het feit dat je dan in de zomer eigenlijk niet meer op vakantie kan, omdat dan de boontjes geoogst moeten worden.
Maar zolang ons geen rampspoed staat te wachten zoals bij Adam, in de overigens zeer goede en orginele film "Adams Aebler" die door opeenvolgende Bijbelse plagen de appels aan zijn appelboom dreigt te verliezen, zal het wel meevallen. Toch?

Labels:

7 Comments:

  • Hmmm...ik kom net terug van drieëneenhalve daagjes weg...en de moestuin dreinde me al vanaf het begin van de straat toe. Onkruid was in elk hoekje en gaatje tevoorschijn geschoten en de peultjes waren zomaar ineens gaan bloeien en hadden zich aan de spitskool vastgehaakt in plaats van het daartoe bestemde gaas.

    Do you really want me to tell you more? Nee...dat denk ik niet. Dat doe ik dan maar niet. Zelf probeer ik dan maar niet te denken aan het feit dat onze moestuin sinds vorige week twee keer zo groot is geworden omdat we een stukje grond van de buren erbij hebben gekregen... (Ik weet nog steeds niet of dat wel zo'n puik idee was...zucht...al zullen de boontjes vast goed smaken deze zomer..als we dan niet nèt met vakantie zijn...)

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2007  

  • Dat is de keerzijde van een moestuintje.

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2007  

  • Er zit inderdaad een hoop werk (dus uurtjes) vast aan het hebben van een moestuin. En ja, je kunt eigenlijk geen week meer van huis zijn. Óf het zijn de boontjes, óf het zijn de bessen, er is altijd wel wat, dat geoogst moet/kan worden.
    Maar er gaat niets boven eten uit eigen tuin!

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2007  

  • Maar mijn sla is echt veel lekkerder en mijn aardbeien ook!

    By Anonymous Anoniem, at 29 mei, 2007  

  • Ha! Maar zo is het wel, natuurlijk. Zonet heb ik weer een doos vol met plantjes gehaald. Gele tomaten, paarse basilicum, koolrabi, laurier...en rode kruisbes. Die had ik nog niet in mijn uitgebreide bessenverzameling ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 29 mei, 2007  

  • Gezamenlijke hobby, goede huwelijkstip! Niet dat we die al nodig hebben hoor, nog geen tijd gehad voor sleur :-)

    By Anonymous Anoniem, at 30 mei, 2007  

  • Tsja, van tuinen heb ik (nog) niet veel kaas gegeten.. we krijgen er een in ons nieuwe huis, maar over dat kopen gesproken:
    je gaat straks ook samen over de tegels in de badkamer en in de keuken en de wc, allemaal hetzelfde? welke kleur, welk materiaal, welke maat, met mozaïek, bijpassend bij de handdoeken, of helemaal maar meteen nieuwe handdoeken, en hoe hoog moet de toiletpot eigenlijk hangen.
    Nou en dan moet de rest van het huis nog ingericht worden...

    By Anonymous Anoniem, at 01 juni, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader