maandag, mei 14, 2007

Klusje

Onder begeleiding van het orkest van Herbert Kreunemeyer begon ik vanochtend met het schoonmaken van de huiskamervloer. “Grappig he?”, zei K. “Dat dit de laatste tijd een beetje jouw klusje is geworden”. Nou, zo grappig vond ik dat niet, maar enigszins logisch was het wel. Sinds de introductie van mijn vierdaagse werkweek (4x9) was ik namelijk opeens een extra dag vrij. Een dag die vervolgens helemaal werd volpropt met huishoudelijke taken waar we in het weekend geen zin in hadden.
Dus pakte ik vanochtend de Swiffer, een huishoudelijk hulpstuk dat destijds met veel enthousiasme in de markt werd gezet. Volgens de fabrikant was het “Swifferen” zo makkelijk, dat zelfs mannen dit zonder moeite konden doen. Het apparaat werd vervolgens uitgerust met een reservoir, gevuld met schoonmaakmiddel, dat je gedurende de slavenarbeid op de grond kon spuiten. Zo kon je de vloer met een vochtige doek schoonmaken, zonder dat je daarbij door de knieën moest. Als man was ik daar natuurlijk uitermate mee in mijn nopjes. Een dweil en een wisser was namelijk veel te moeilijk voor mij. Die dekselse Swiffer leek voor mij gemaakt. Totdat ik opeens geen droge doeken meer kon krijgen voor mijn schoonmaakstok. Bij de Blokker viel me ook op dat het systeem+reservoir al helemaal niet meer te krijgen was. Het hele programma bestond nu uit een stok zonder reservoir. De droge doeken waren vervangen door een soort vochtig toiletpapier dat je aan de stok moest bevestigen. Een lapje dat na twee keer strijken al weer opgedroogd was.
Als man was ik hier door enkele dagen van slag. Hoe moest dit nu verder? Terug naar de dweil + trekker en hier dan maar een cursus voor volgen? De evrouwcipatie van de man werd hiermee weer jaren terug in de tijd geworpen. Swiffer, bedankt!

Labels:

14 Comments:

  • Dweil en stok. Is óók nog goed voor het milieu (mits het sopje bestaat uit Froggy, Ecover, offeh...nouja...) Volgens mij is dat ding van Swiffer persoonlijk door ome Al uit het assortiment gehaald. Nu de rest van die rommel nog!

    By Anonymous Anoniem, at 14 mei, 2007  

  • @bee: wat gemeen om nu over het milieu te beginnen. Zie je dan niet dat Ary nu al hartstikke gefrustreerd is?

    By Anonymous Anoniem, at 14 mei, 2007  

  • Emmer met tante sidonia en uitwringhulpstuk. Ideaal.. kokend water er in.. Hoe heter hoe schoner !!! TIP TIP TIP..
    En dan sjes maken ..makkie !

    By Anonymous Anoniem, at 14 mei, 2007  

  • de vloer boenen. het moet niet gekker worden zeg!

    By Anonymous Anoniem, at 14 mei, 2007  

  • @René: nouja, ik wil nog wel een stapje verder gaan...gewoon een hut in het bos, of een grot uithakken, dan hoef je helemaal niet meer te boenen.

    Zeker die grot zal gitaarman ook aanspreken...kan hij de vrouwtjes aan de haren naartoe slepen, onderwijl lustig zwaaiend met zijn knots :-P

    By Anonymous Anoniem, at 14 mei, 2007  

  • ..En zijn knots is hier hopelijk geen metafoor voor z'n..okay, laat maar.

    By Blogger ary, at 14 mei, 2007  

  • your dirty mind is my joy...euh...

    (Ik moet eerlijk zeggen,hoewel dit natuurlijk weer niet geloofd gaat worden *kijkt heel onschuldig nu* , dat ik mij pas tijdens het avondeten realiseerde dat jouw dirty mind - en hoogstwaarschijnlijk niet alleen het jouwe - in fifth gear zou schieten na het lezen van mijn reactie ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 14 mei, 2007  

  • Och jee. Nu moet ik zeggen dat ik je niet kan helpen, aangezien ik zeer mannelijk ben als het om dit soort taken gaat ;)

    By Anonymous Anoniem, at 14 mei, 2007  

  • Swiffer reclame is Amerikaans en bij ons met nasynchronisatie uitgezonden. Dat doen ze gewoon om ons voor de gek te houden. Je moet toch eens wat minder naar Tell Sell kijken Ary.

    By Blogger Pino-2008, at 15 mei, 2007  

  • @bee: knots ? je bedoeld natuurlijk zijn plectrum

    By Anonymous Anoniem, at 15 mei, 2007  

  • Ook als vrouw raakte ik erg in de war toen ik een tijdje geleden met een vriendin bij de Blokker was. Zij wilde een 'systeem' kopen voor haar nieuwe keukenvloer. Wat een keuze was er, niet normaal meer. Geef mij maar ouderwets op de knietjes dweilen.

    By Anonymous Anoniem, at 15 mei, 2007  

  • @Nakker: het is duidelijk; je hebt gitaarman nog nooit zien spelen ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 15 mei, 2007  

  • gitaarman rules!

    By Anonymous Anoniem, at 16 mei, 2007  

  • @ Zwiffer: zo is't maar net. Zeker zolang er nog hier en daar een grot te hakken valt ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 16 mei, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader