maandag, april 30, 2007

Geringd

“Tik!” klinkt het als ik de leuning van de trap vastgrijp. Alweer “tik!” als ik mijn hand op een glazen tafel leg. Het geluid van mijn wit-gouden ring op een harde ondergrond is de enige tast-, zicht- en hoorbare verandering in mijn leven sinds ik getrouwd ben.
Het kostbare kleinood werd enkele weken aangeschaft in Mijdrecht. Ik was er nog nooit geweest (ik houd me normaliter verre van de Gooise Matras), maar de plaatselijke juwelier had een leuke website waarin leuke en betaalbare ringen werden beloofd die ook nog eens konden worden aangepast naar je eigen wensen.
Nu hadden trouwringen nog nooit echt kunnen rekenen op mijn warme belangstelling, maar nadat ik in tientallen winkels de bijzonder functionele maar ongelooflijk saaie Desiree trouwringen collectie had zien langskomen, had ik (geloof het of niet) opeens een persoonlijke smaak in dit soort sieraden ontwikkeld. Een ring draaien uit een kauwgomballen machine was dus opeens out-of-the-question. Er zou geld uitgegeven moeten worden, in Mijdrecht.
Eenmaal om onze vinger diende het volgende probleem zich aan. Een probleem dat zich vooral afspeelt in het hoofd van K. Hoe houd je zo’n kostbaar ding mooi? Mag je ermee afwassen, in de tuin mee werken, er gel mee in je haar wrijven, make up op je gezicht mee aanbrengen? Mag je hem aanhouden onder de douche, in het zwembad en aan het strand in het zoute zeewater? Ik zie in mijn fantasie de mijne al in het gootsteenputje van de wasbak verdwijnen. Hem constant afdoen lijkt me dan ook niet zo’n goed idee. Misschien moet ik hem maar gewoon oud laten worden, zodat hij op mijn zeventigste net zoveel krassen en groeven heeft als mijn eigen gezicht.

Labels:

13 Comments:

  • Zo'n ring mag je eigenlijk niet afdoen. En als het goed is zijn het sterke ringen :) Net zo sterk als het huwelijk zelf, zegt men. Af en toe op laten poetsen!

    By Anonymous Anoniem, at 30 april, 2007  

  • Ik heb al 19 jaar een wit gouden trouwring om en die doe ik nooit af, ziet er nog net zo uit als toen. Alleen afdoen bij werkzaamheden, waarbij een ring gevaarlijk kan zijn.

    Trouwens... heel veel geluk gewenst jullie tweetjes! :-)

    By Anonymous Anoniem, at 30 april, 2007  

  • Voor mijn werk mag ik geen ringen dragen, hij ligt hier voor de computer, dan zie ik 't wel. Dus dragen doe ik hem niet meer. Als ik met pensioen ga doe ik hem wel weer om.;-)

    By Anonymous Anoniem, at 30 april, 2007  

  • Tuurlijk! Lekker mee leven en oud laten worden - krassen horen erop toch?

    Gefeliciteerd trouwens nog voor jullie!

    By Anonymous Anoniem, at 30 april, 2007  

  • Hij doet 'm elke avond af,
    ik alleen bij gehaktballen draaien.

    'De' jonge slechtvalken worden a.s. vrijdag geringd, maar dat is weer een heel ander verhaal...

    By Anonymous Anoniem, at 30 april, 2007  

  • afdoen als je naar de kroeg gaat.

    By Anonymous Anoniem, at 01 mei, 2007  

  • Ik deel nu toch wel de mening van Gitaarman hoor. Wel zorgen dat je je ring ook afdoet onder de zonnebank. (voor dat witte randje) anders is de kroegavond ook niet leuk :)

    By Blogger Pino-2008, at 01 mei, 2007  

  • Als Mijdrecht Gooise Matras is dan pissen ze wel heel erg ver naast de pot :-)

    By Anonymous Anoniem, at 01 mei, 2007  

  • Ik heb hier geen verstand van, maar op jezelf komen door de jaren heen ook wat krasjes, dus dan mag het op de ring ook.

    By Blogger jack of hearts, at 02 mei, 2007  

  • Je bent getrouwd!
    (ja ik geef toe: ik kom hier te weinig, maar elders kom ik digitaal ook bijna bijna nooit meer ergens, dus er is geen aanziens des persoons)

    wat die ring betreft: om houen
    vanwege het kwijt raken natuurlijk, maar ook vanwege de butsen
    ik heb de ring van mijn vader ge-erf en het aller aller mooiste eraan is het gesletene van al die dagen dragen

    By Blogger Zeppo, at 05 mei, 2007  

  • Hahaha...ohymy, gitaarman en Takietaak....tja...ik gebruik daar verder maar geen woorden voor ;-) Alhoewel, toen ik op de trein werkte en single was, schafte ik mijzelf een 'look-a-like'-ring aan, die ik alleen op het werk droeg. Om ongeveer dezelfde redenen als Takietaak en gitaarman, vrees ik, haha, maar dan exact omgekeerd...wel zo rustig :-)

    Aanhouden dat ding. Dus. Hij wordt mooier met de jaren...en zoals ik het kan zien op het plaatje nu, is het een praktische ring ook, niet zoals die van ons, waarbij het kunstzinnige richeltje allerlei sporen bewaart van de dingen die we (ermee) doen. Nu zit het bijvoorbeeld vol met Deens zand. Ach..da's eigenlijk ook wel weer leuk...en gelukkig draai ik nooit gehaktballen ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 06 mei, 2007  

  • De mijne kan niet eens meer af...

    By Anonymous Anoniem, at 07 mei, 2007  

  • O en gefeliciteerd natuurlijk, daarom was ik eigenlijk op een "oud" stukje aan het reageren.

    By Anonymous Anoniem, at 07 mei, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader