dinsdag, april 24, 2007

Voorsorteren

Ik reed de wijk uit, op weg naar de kapper. Aan de rechterkant van de straat stond een vrouw met een neongeel vestje aan en een notitieblok in haar hand. Waarom ze daar stond was niet helemaal duidelijk, totdat ze de fietser achter me wat toeschreeuwde.
De fietser, een jongetje in een oranje hesje die al enkele minuten veilig in mijn slipstream meefietste riep verongelijkt terug: “Maar daddeetiktoch? Ik was aan het vóórsorteren!”.
Opeens begreep ik het: kinderen die in oranje vestjes rondfietsen en zich net iets te netjes aan de verkeersregels houden. Dat moet iets met het verkeersdiploma te maken hebben.

Labels:

5 Comments:

  • In het dorpje waarin ik woon staat het "praktijkverkeersexamen" al weken overal aangekondigd. Waarschijnlijk omdat dit de grootste happening van het jaar is (oke, de grootste happeningen zijn de doortocht van de Vierdaagse, maar die werd afgelast, en de elfkroegentocht, maar dat is carnaval en dus stom).

    By Anonymous Anoniem, at 24 april, 2007  

  • Toch goed dat het gebeurd.

    By Anonymous Anoniem, at 24 april, 2007  

  • Tjonge Ary, had je een keer een voorbeeldfunctie...

    By Blogger Pino-2008, at 24 april, 2007  

  • De horror! Ik herinner me mijn verkeersexamen nog heel goed...brrr... Mijn oudste ontkwam dit onheuglijke gebeuren door simpelweg groep 7 over te slaan, de jongste krijgt het helemaal niet aangeboden. Maar je, de andere kant is dat het echt wel nodig (b)lijkt...

    By Anonymous Anoniem, at 25 april, 2007  

  • Hihi. En ze slagen allemaal, dat weet ik zeker ;)

    By Anonymous Anoniem, at 25 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader