zondag, april 22, 2007

Overzichtje

Vandaag stond ik op een aanlegsteiger, ergens bij het Zwarte Water. Op zich niet zo opzienbarend, maar het zette me wel aan het denken. Ik woon namelijk al mee dan twintig jaar in deze stad, ik fiets dagelijks langs deze plek, waar je overigens een prachtig uitzicht hebt, maar het was nooit in me opgekomen om daar eens een keertje naar toe te wandelen.
Zo moeten er talloze plekken zijn in mijn stad, die de moeite van een bezoekje waard zijn, maar waar ik in al die jaren gewoon ben langs gefietst.
Was er maar een soort magische kaart van de stad waarop ik in één oogopslag kan zien waar ik geweest ben. Moet technisch mogelijk zijn denk ik. Iets met een GPS en een zendertje aan mijn schoen of zo. En als ze die kaart dan eenmaal hebben, doe mij er dan ook maar eentje van Europa, of de wereld. Zodat ik in kaart kan brengen waar ik geweest ben en waar ik eventueel nog naar toe moet.
En als die kaart er dan is wil ik nog wel meer magische hulpmidelen. Gewoon voor de fun. Ik hou namelijk wel van overzichtjes. Zo wil ik bijvoorbeeld ook wel weten hoeveel kilometer ik in mijn leven gelopen heb en gefietst, om maar iets willekeurigs te noemen. Of hoeveel aardappelen ik in mijn leven gegeten heb en hoeveel bier ik heb gedronken en daarna weer heb uitgeplast (dit wil ik graag even in een zwembad zien).
Hoeveel meisjes zijn er verliefd op me geweest (gevaarlijk, want dat kan tegenvallen) en hoeveel heb ik er zelf aanbeden (klaslokalen vol)? Hoeveel tranen heb ik geplengd, hoeveel gebeden gepreveld, hoeveel nachten heb ik wakker gelegen en hoelang heb ik gewacht op dingen die niet kwamen?
Deze informatie wil ik dan graag even in een Powerpoint presentatie op een computerschermpje zien. Wat ik daar vervolgens mee moet? Ik zou het eigenlijk niet weten.
Misschien heb ik wat te lang in de zon gezeten.

Labels:

6 Comments:

  • Het wordt tijd voor iets verkoelends...

    By Anonymous Anoniem, at 22 april, 2007  

  • Als je de plekken wilt vastleggen waar je geweest bent is de gratis website Panoramio misschien iets voor jou. Hier kun je locaties aan je foto's koppelen.

    Zoiets had ik natuurlijk al op mijn eigen website.

    By Anonymous Anoniem, at 22 april, 2007  

  • @ Emmel: Heel erg goeie webtip. Had er nog nooit van gehoord, maar lijkt me een hele goeie tool voor als je van plan bent om ergens naar toe te gaan. Kan je alvast kijken of het er een beetje mooi is.
    Misschien moet ik je weblog nóg meer bezoeken.

    By Blogger ary, at 22 april, 2007  

  • Hm..ik had héél veel zin in het komende zwembadseizoen, maar begin nu wat aarzelende trekjes te krijgen...

    By Anonymous Anoniem, at 23 april, 2007  

  • Heb hetzelfde met zwolle, ontdekl steeds meer moois maar heb volgens mij nog amper wat gezien.

    By Blogger justathought, at 23 april, 2007  

  • Ik doe de schermen naar beneden en blijf voorlopig uit de zon. Moet er niet aan denken dat ik al die informatie ook zou willen weten.

    By Anonymous Anoniem, at 26 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader