woensdag, april 11, 2007

Ary in wonderland

Woensdag 11 April, vijf uur s’middags.
Ik fiets vanaf het ziekenhuis richting Sassenpoort. Voor het zebrapad moet ik plotseling stoppen. De fietser voor me knalt namelijk bijna tegen een sjofel uitziende man die een mini ijskarretje voor zich uit duwt. Het ding ziet er uit alsof het met schrootjes in elkaar is getimmerd. Waar gaat deze man naar toe? Zit er echt ijs in het karretje?
In gedachten fiets ik verder. In mijn rechterooghoek zie ik een jongen, gekleed in een felgeel pak met een soort slagershoedje op. Hij rijdt op een eenwieler. Bij de stadsgracht springt hij met een soepele sprong van zijn minifiets en loop naar de brug. Daar begint hij enthousiast te zwaaien naar een meisje dat verderop op haar buik op de stenen railing ligt. In haar rode rok met polkadots en haar onderbenen in de lucht, ziet ze er uit als een uit de kluiten gewassen Minnie Mouse. Opeens rent er een ander meisje naar haar toe en slaat Minnie schaterlachend op haar kont.
Ik vraag me af of er eerder op mijn werk iemand een pilletje in mijn thee gedaan hebt, want ik waan me in de wereld van Salvador Dali.
Veel surrealistischer moet het niet worden.

10 Comments:

  • You have been PUNKED ! HAH ! ik wist dat je er een stukje over zou schrijven ! HAHAHA ! Had je niet door he...dat ik het was.... nee mannetje geef maar toe !

    By Anonymous Anoniem, at 11 april, 2007  

  • Dagdromen, maar dan echt? Het klinkt wicked!

    By Anonymous Anoniem, at 12 april, 2007  

  • Heb je nog ergens anders dan op je eigen afdeling thee gedronken? :)

    By Anonymous Anoniem, at 12 april, 2007  

  • @ Emmel: Ach natuurlijk, de altijd wilde jongens van de afdeling MT! Dat ik daar niet eerder aan gedacht had ;-)

    By Blogger ary, at 12 april, 2007  

  • Huh, gaat het wel goed daar?

    By Anonymous Anoniem, at 12 april, 2007  

  • En hebben die pilletjes tegen de stress nog bijwerkingen ?

    By Blogger Pino-2008, at 12 april, 2007  

  • Kom eens gezellig naar Beegden. Daar doet men zulke vreemde dingen niet!

    By Anonymous Anoniem, at 13 april, 2007  

  • Eigenlijk ben ik jaloers op je. Maar ik ben dan ook fan van Dali, dus zou ik best eens zo'n leven willen leiden ;)

    By Anonymous Anoniem, at 13 april, 2007  

  • Tja, het zit in de lucht denk ik...ik liep door Basse vanmiddag...en werd toegezwaaid door een leuk jongmens in een grijze auto, op een rechte weg, zonder zijweggetjes op dat stuk. Een stukje verderop (nog steeds rechte weg) word ik opnieuw toegezwaaid...door (ja, nou ga ik twijfelen, hoor...) diezelfde leuke jonge mens in grijze auto. Uh...doe ik mijn dejavu's nu maar meteen achter elkaar? Vreemde dingen in de lucht, zo tussen Pasen en Pinksteren... ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 13 april, 2007  

  • Ohja, enneh...dat was dus telkens een auto die mij tegemoet kwam, he...voor de volledigheid. Ik ben nog niet helemaal NUTS. Hoop ik toch...zucht...

    By Anonymous Anoniem, at 13 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader