zaterdag, maart 31, 2007

Michael?

Aan het eind van onze tweede dag in Duitsland moeten we vaststellen dat deze het stempel “te hectisch” mee gaat krijgen. Wandelen in Keulen op een zonnige Zaterdag, als de halve stad zich door de winkelstraten heen wurmt, valt beslist af te raden. Daarna proberen om zonder kaart (de uitgeprinte routeplanner bleek namelijk waardeloos) de stad te verlaten op zoek naar de snelweg naar Frankfurt, is iets dat je alleen moet doen als je beschikt over een nogal masochistische inslag. Het kostte ons in ieder geval een uur en daarbij al onze energie om niet in woede uit te barsten over bijvoorbeeld de Duitse bewegwijzering, de kaartleeskunst van de bijrijder, of iets willekeurig anders, waar we onze frustratie op konden botvieren.
Uiteindelijk er achter komen dat de internetverbinding op de hotelkamer weer niet gratis is kan er dan ook nog wel bij.
Toch waren er ook wat kleine hoogtepuntjes, zoals:
- Het eerste glas Lassie dat ik ooit gedronken heb. De meest mensen zullen bij “Lassie” denken aan toverrijst, of aan dat beest dat hard tegen je staat te blaffen als er verderop iemand met zijn been in een berenklem ligt.
Op een terras in Keulen was een glas Lassie een soort groene yoghurt drink met blaadjes er in. Munt of zo. Erg lekker in ieder geval.
- Het feit dat ik me eigenlijk prima in het Duits kan redden. Drie talen afwisselen (Engels tegen K., Nederlands in mijn eigen hoofd en Duits tegen de receptioniste) kan er af en toe wel voor zorgen dat ik soms erg onverwachts overschakel op een andere taal. De verwarring in de ogen van de ander is dan vaak erg grappig.
- De Clio die onbeschadigd leek, toen ik er voor de eerste keer in mijn autorij carriere iets mee raakte. Het ijzeren paaltje bij het hotel gaf gewoon mee toen ik er met mijn polyester bumper tegen aan reed. Clio rules!
- De satelliet t.v. waar het hotel in Frankfurt over lijkt te beschikken. Moeiteloos schakelen we over van Syrische t.v., waar mannen in grote witte jurken minuten lang staan rond te draaien, naar Griekse t.v. waar een dikke nichterige versie van Michael Jackson het publiek in vervoering krijgt. Priceless!

Labels:

1 Comments:

  • Hm, ik dacht al: wat ziet Michael er goed uit!

    By Anonymous Anoniem, at 02 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader