woensdag, maart 14, 2007

See you in court!

Vanochtend, toen ik naar mijn werk fietste, reed ik bijna iemand van z’n sokken. De persoon in kwestie liep op het voetpad in het parkje, vlak bij mijn werk. Bij het naderen van de man vroeg ik me al af of ik de man links of rechts zou passeren, want hij leek nogal te twijfelen aan welke kant van het pad hij wilde lopen. Op het moment dat ik definitief voor links had gekozen en hij voor rechts, maakte hij plotseling een bocht van negentig graden het voetpad over richting het struikgewas. Een botsing leek onvermijdelijk en de film van mijn leven trok als een flits aan me voorbij. Zwaar geïrriteerd (over het feit dat ie zo saai was) kwam ik nog net op tijd tot stilstand. De man in kwestie zag mijn geagiteerdheid en verontschuldigde zich snel.
Deze excuses kwamen net op tijd, want ik had hem bijna: “I’ll sue you” of “I’ll see you in court” toegeschreeuwd. Iets dat ik als trouwe kijker van Matlock altijd al een keer had willen roepen. Ik wist namelijk donders goed waarom de betreffende man de bosjes in liep. Hij werkte in het gerechtsgebouw, aan de andere kant van het struikgewas. Net als zijn collega’s vertikte hij om de officiële route te volgen en verkoos hij liever het hazenpad, door ons zorgvuldig onderhouden perkje.
Als ik hem voor zijn eigen gerecht zou dagen zou ik misschien jurisprudentie kunnen scheppen voor dit vergrijp, wat een burgerarrest tegen een van zijn perkplettende collega’s in de toekomst zou vergemakkelijken.
Helaas moest ik mijn woorden inslikken, want ik was zelf ook in overtreding. Ik reed als fietser over een voetpad en met zijn scherpe juristenblik was hem dat hoogst waarschijnlijk niet ontgaan.
De volgende keer stap ik dus tijdig en uit het zicht van de jurist in overtreding van mijn fiets om hem hoogstpersoonlijk in de boeien te slaan. Dat zal ze leren, die perkpletters.

Labels:

8 Comments:

  • Deze ziekenhuisparkeerzondaars allen werkzaam bij Justitie kan men herkenen aan een schichtige sluipgang gecombineerd met de perkplettersblik.

    Bovendien wagen ze Isalanders een wielklem te geven als die incidenteel op hun gereserveerd voor advocatenplekkie staan ! Klassenjustitie !

    PS : Als ik er fiets voel ik me immer schuldig tov de groep net vrijgelaten daklozen die je (geheel terecht) aankijken met de je mag hier niet fietsenblik.

    By Anonymous Anoniem, at 14 maart, 2007  

  • Grijp ze, de schurken...

    By Blogger Paul Stam PAØK, at 15 maart, 2007  

  • Ach ja, het is weer voorjaar.

    By Anonymous Anoniem, at 15 maart, 2007  

  • HIj verontschuldigde zich tenminste nog. Ik was gisteren boos en verbaasd tegelijk toen iemand al bellend, zonder op of om te kijken, de straat overstak en daarbij niet eens doorhad dat ik zwaar op mijn fietsrem moest trappen om een botsing te ontwijken.

    By Anonymous Anoniem, at 15 maart, 2007  

  • Ja!
    en dan wil ik op de publieke tribune!

    By Anonymous Anoniem, at 15 maart, 2007  

  • Hm, volgens mij heb jij gewoon een ochtendhumeur ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 16 maart, 2007  

  • fijn stukje, maar of we voor dit soort dingen nou ons rechtssysteem moeten verstoppen...

    By Blogger jack of hearts, at 18 maart, 2007  

  • Ik voorzie hier een leuke 1-Aprilgrap ontstaan. "Verboden het gras te betreden" op een bordje plaatsen, teneinde heth groengehalte te redden van perkpletters...

    By Blogger Pino-2008, at 18 maart, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader