zondag, maart 11, 2007

Wie maakt me los? (deel 2)

Dwergen bij Jensen. Of beter gezegd; kleine mensen die gebukt gaan onder het juk van primordial dwarfism. Ze waren met hun moeder te gast in de show van de corpulente kloon van David Letterman, Conan o’Brian, of elke andere Amerikaanse showhost die hij zo graag wil zijn. Het moet niet gekker worden. Had iemand de moeder van die twee kinderen niet even kunnen waarschuwen, of even een tape kunnen sturen van de show waarin meneer Jensen de tieten van Patricia Paay betastte? Dan had ze in ieder geval even een idee gehad in wat voor een show ze optrad. Robert was in ieder geval “deeply touched”. Ik probeerde het te geloven, maar het lukte me niet.
Niet dat ik me zelf nou zo actief het lot aantrek van de gehandicapte medemens, maar ik laat ze dan ook niet opdraven in een show, ter lering en vooral ter vermaak.
Moeilijk leven moet dat trouwens zijn. Je bent je puberteit al ver voorbij, je wordt niet groter dan 1 meter 20 en je klinkt als een smurf. Daarmee lijken alle kansen verkeken om nog enigszins serieus genomen te worden en al helemaal niet door leeftijdsgenoten van de anders sekse. Als je helemaal pech hebt word je door je moeder ook nog eens mee genomen naar een talkshow waar een dikke presentator tegen je praat alsof je een kleuter van vijf bent.
Het enige voordeel, bedacht ik me vanmiddag, is als je de zolder moet opruimen. Of tenminste zo’n half zoldertje als wij hebben. Dan kan je tenminste rechtop staan.
Urenlang stond ik daar gisteren door de knieën gebogen met Snuffelmarkt dozen te slepen. Dat kostte me zoveel moeite dat ik vanochtend met pijn in mijn beide bilspieren wakker werd.
Daar had die primordial dwarf dan weer geen last van gehad.

Labels:

5 Comments:

  • Toevallig zag ik er gister eentje in een rolstoel en vroeg me toen ook af hoe het moest zijn om met een gezonde geest gevangen te zitten in zo'n klein misvormd lichaam. Dat lijkt me niet zo heel erg leuk. En inderdaad, die moeder had toch wel kunnen weten wat voor show het is. Aan de andere kant was ze misschien wanhopig en wilde ze graag aandacht voor primorial dwarfism.

    By Anonymous Anoniem, at 11 maart, 2007  

  • Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel, en andersom. Een cliché, maar hartstikke waar :)

    By Anonymous Anoniem, at 12 maart, 2007  

  • jensen! daar kijk ik niet naar omdat ik dan direct een waas voor de ogen krijg

    heel gevaarlijk

    By Anonymous Anoniem, at 13 maart, 2007  

  • Ik kijk ook niet naar die man in die houthakkersblouse. Scoren door anderen voor lul te zetten, hou ik niet zo van.

    By Anonymous Anoniem, at 13 maart, 2007  

  • Zo, je hebt toch maar mooi je bilspieren getraind dus!

    By Anonymous Anoniem, at 17 maart, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader