vrijdag, maart 09, 2007

Tomaten rond

Omdat ik van plan ben om morgen de zolder op te ruimen en daar waarschijnlijk de hele dag over ga doen stond ik vanavond mijn tomaten af te wegen bij de groentenafdeling van mijn favoriete supermarkt. Niet blij omdat ik liever geen boodschappen doe na het eten. Dan lig ik liever op de bank King of Queens te kijken. Hersenloze sitcoms zijn namelijk perfect voor de spijsvertering en daarbij: "Doug rules". Ik zou willen dat ik ook zo ongegeneerd en zonder schuldgevoel van slecht eten zou kunnen genieten. In plaats daarvan koop ik tomaten en snijdt ze aan stukken om ze in een salade mee te nemen naar mijn werk.
Terwijl ik daar aan dacht, keek ik naar de sticker die uit de gleuf van het weeg apparaat kwam rollen. “Tomaten rond”, stond er op. De toevoeging: “rond” leek me opeens volkomen overbodig en ridicuul. Alsof iemand bij het lezen van de sticker terug zou gaan naar de bak tomaten om het zakje weer te legen. Op zoek naar de vierkante.
Een ding moet gezegd worden, met deze sticker is bewezen dat de Jumbo in ieder geval ook meedenkt met het zwakzinnige deel der natie.

8 Comments:

  • Heyhey, Ary, hoewel het lijkt te gaan om een onvervalst pleonasme, hebben we tegenwoordig óók ovále tomaten. Jaahaaa...

    (Van de pot gerukte Jumboweegschaalstickerbonnetjesintikker...die de Roma niet van de Tasty Tom niet kan onderscheiden...tss en tja...)

    By Anonymous Anoniem, at 10 maart, 2007  

  • @ Bee: Ja, maar die heten toch gewoon Roma tomaten?

    By Blogger ary, at 10 maart, 2007  

  • Maar er zijn toch al vierkante? Je ziet ze nog niet veel maar ze zijn er echt wel. Om mooie plakjes van te kunnen snijden.

    By Anonymous Anoniem, at 10 maart, 2007  

  • Ze weten van narigheid niet wat ze nu weer zulen schrijven op die kaartjes...

    By Anonymous Anoniem, at 10 maart, 2007  

  • @Ary: neehoor, volgens mij heten die in de Jumbo tomaten, ovaal ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 10 maart, 2007  

  • Heeft Al Gore ons niet ook al voor ronde tomaten gewaarschuwd?

    By Anonymous Anoniem, at 11 maart, 2007  

  • De stickerautomaat bij mijn lidl heeft het sinds jaar en dag over 'Gourgettes'. Zuidoostdrenthe zal slecht scoren als het woord ooit het Nationaal Dictee haalt.

    By Anonymous Anoniem, at 11 maart, 2007  

  • In Italie heten tomaten pommodori. In Nederland noemen ze ovale tomaten zo.

    By Anonymous Anoniem, at 11 maart, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader