zondag, maart 25, 2007

Iedereen wint

En zo stonden we afgelopen zaterdag op de Snuffelmarkt met een kraampje vol meuk, waarvan we het idee hadden dat er nog wel iemand in geïnteresseerd zou zijn.
Zo had Bee onder anderen een grijze speelgoedkat die miauwde, spinde of blies als je het beest aandacht gaf en had ik een nog zo goed als nieuwe pastamachine en een voetmassagebad dat maar 1 keer gebruikt was. (Impulsaankoop voor onze pijnlijke voeten na een dagje shoppen in Amsterdam).
Bij het verstrijken van de tijd konden we het winkelende publiek indelen in verschillende groepen. Zo waren er de Turken, die voornamelijk op audio apparatuur uit waren en daarbij hard pleegden te onderhandelen (Turk: “Ik jou vertrouwen, jij een goede prijs voor mij maken: twee euro!”. Ik: “Wat?! Voor een perfect werkende Pioneer versterker?”). Daarnaast had je de 40 plus vrouwen met een rugzakje en het uiterlijk van een bibliothecaresse, die bij het uitchecken van onze voorraad boeken steevast even hun halve brilletje op zetten en ons, de verkopers, ondertussen hardnekkig probeerden te negeren. Verder natuurlijk veel minder kapitaalkrachtige gezinnen, met dikbuikige, shag rokende vaders en helblonde geneuspiercte moeders die anderen zouden omschrijven als “white trash”, maar ik natuurlijk niet. Ben je gek! Het winkelende publiek in de Ijsselhallen betaalde me uiteindelijk 120 euro voor mijn spullen. Dus het enige stempel dat ik op al deze mensen zou willen drukken is: “vriend”.
Hopelijk is dat gevoel wederzijds. De enige klant die dat gevoel misschien niet met me zal delen is die vijfenzestig plusser die al mijn drum and bass ceedees voor 20 euro van me overnam. Een koopje! Voor zijn vrouw. “We zien thuis wel wat voor muziek het is”, riep hij me nog hartelijk na.
Uiteindelijk hielden we nog zo’n tien dozen troep over, die Bee wel mee wilde nemen. Misschien wilde ze het nog wel een keer proberen, op een andere rommelmarkt. Anders zou de plaatselijke kringloop er waarschijnlijk wel blij mee zijn.
We waren het er in ieder gevoel over eens dat het verkopen van je tweedehands spullen een activiteit is waarbij iedereen profiteert. De verkoper, omdat het hem een opgeruimd huis en een zakcentje oplevert, de koper, omdat die voor een prikkie aan (soms nog) perfecte spullen kan komen en het milieu dat zo op een bepaalde manier toch weer wat ontlast wordt.
Iedereen wint dus. Alleen misschien dat mannetje niet, die nu opgezadeld zit met een uitgebreide collectie hoofdpijn muziek.

Labels:

13 Comments:

  • Drum 'n Bass was een leuke stijl van electronica. Mag het best af en toe nog wel horen.

    By Anonymous Anoniem, at 25 maart, 2007  

  • Er is een kleine kans dat de 65-plussers de muziek leuk vindt...zou zomaar kunnen, je weet maar nooit...

    By Anonymous Anoniem, at 25 maart, 2007  

  • Hee, die pasta machine, heb je die nog?

    By Anonymous Anoniem, at 25 maart, 2007  

  • @Wiro: Hij staat nu bij Bee in de schuur. Zo goed als nieuw, maar 1 keer gebruikt! Mocht je interesse hebben, neem contact op met Bee. (het voetmassagebadje is ook nog steeds in de aanbieding trouwens)

    By Blogger ary, at 25 maart, 2007  

  • @Maartje: Enige tijd geleden zag in in een of ander programma een kort portret van een keurig 60+ echtpaar in hun even keurige huiskamer. De man, beminnelijk en bedachtzaam formulerend stond op zeker moment op en zette een cd op. Uit de speakers klonk een soort trashmetal. Hoog volume. De man ging weer rustig zitten en luisterde aandachtig, met zijn vingers de maat meetikkend. Context van dit fragment of aard van het programma weet ik niet meer.

    By Anonymous Anoniem, at 26 maart, 2007  

  • @George...woehaa...haha, wat gewèldig! Dit mag ik graag zien! Ja, en wie weet is dat mannetje wel héél blij met zijn DVD's en CD's..(euh...). Ik hoop dat overigens van harte, anders is het extra zuur voor mijn oudste, die zaterdagavond in volkomen verbijstering uitriep: 'Wáát! Drum 's Bass! Je wéét toch (ohja?, red.)dat ik dat leuk vind!

    By Anonymous Anoniem, at 26 maart, 2007  

  • Oh, en de pastamachine is nog vrij voor de liefhebber (denk ik, ik hoorde dáár mijn oudste ook al over zagen)...want ik heb er zelf al een.

    By Anonymous Anoniem, at 26 maart, 2007  

  • Nog meer snuffelmarkt:


    en plaatjes:

    (Als dit lukt met die links...)

    By Anonymous Anoniem, at 26 maart, 2007  

  • Hier dus
    en
    hier

    (Nu lukt het wèl, geloof (en hoop) ik...)

    By Anonymous Anoniem, at 26 maart, 2007  

  • Wat is er nou leuk aan .....foto's van stoffige types met rotzooi ?.

    By Anonymous Anoniem, at 26 maart, 2007  

  • Haha, ja, stoffig waren we zeker...maar onze merchandise was fantastisch, hoor!

    By Anonymous Anoniem, at 27 maart, 2007  

  • Hetis natuurlijk een schot voor open doel, maar ik kan het niet laten...Misschien heb je nog een kekke foto van mij die een ander licht kan werpen op de beschrijving van een deel van je klantenkring?
    Zus B., geboren 1965, al twintig jaar werkzaam als bibliothecaresse, met bril, maar dan met hele glazen.

    By Anonymous Anoniem, at 01 april, 2007  

  • @Zus B: Ja, jij bent natuurlijk nog onder de zestig. Binnen afzienbare tijd heb jij een half brilletje en loop je Snuffelmarkten af. Let maar op! ;-)

    By Blogger ary, at 02 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader