maandag, mei 21, 2007

I'm only happy when it rains

Tja, wat is geluk? Het is iets dat ons veelvuldig is toegewenst de laatste tijd. Iedereen hoopt dat we, nu we getrouwd zijn, nog gelukkiger worden dan dat we al waren. Dat lukt ook best wel aardig. Geluk is iets wat veel mensen nastreven, maar waarvan je al gauw door krijgt dat het geen langdurige “state of mind” is maar zich veelal voordoet in momenten.
Momenten die bij mij, vreemd genoeg, vaak te maken hebben met regen. Een tijdje geleden stond ik op maandagochtend vanuit ons keukenraam naar buiten te kijken, naar de regendruppels die neerkwamen op de stoeptegels. Het feit dat ik niet hoefde te werken en dat ik lekker alleen thuis was, terwijl de hemelsluizen zich openden gaf me even dat zorgeloze en gelukzalige gevoel waarvan je hoopt dat het de hele dag bij je blijft.
Gisteren was het weer zover. K. en ik lagen allebei op een bank in onze huiskamer, “minding our business”, terwijl het buiten betrok. De deur naar de tuin stond nog open, want het was nog warm buiten. Na enkele donderslagen begon het langzaam te druppelen, totdat de dikke druppels naar beneden kwamen. De geur van gras en aarde kwamen door de buitendeur naar binnen en ik kreeg weer datzelfde gevoel.
De rust van de ruisende regen geeft me klaarblijkelijk een beter gevoel dan een zomerse dag.
Vreemd.

Labels:

8 Comments:

  • Hm...als je lekker binnen bent en dan die regen búiten ziet...dan kan ik me een geluksgevoel zeker voorstellen. In je coconnetje de dingen doen waar je zin in hebt. Maar diezelfde regen, terwijl je in een iets te zomerse outfit rondloopt...en steeds een vette druppel in je nek voelt glijden, tussen je schouderbladen verder neerwaarts...

    By Anonymous Anoniem, at 21 mei, 2007  

  • Of als je een sappige perzik eet en dan een druppel voelt glijden neerwaarts langs je hals verder...

    By Anonymous Anoniem, at 21 mei, 2007  

  • Hm, Nakker...dat beeld en dát dan op een zomerse dag...bij je geliefde... (ok, ok, ik kruip al in mijn hoek met mijn geluksgevoel ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 21 mei, 2007  

  • ben je ook zo gelukkig als je in je regenpakje door de regen moet fietsen?!

    By Anonymous Anoniem, at 21 mei, 2007  

  • Oh ja, dat heb ik precies hetzelfde! Of 's nachts in de winter, als de wind om het huis giert en ik me dan heerlijk onder m'n warme dekbed nestel!

    By Anonymous Anoniem, at 21 mei, 2007  

  • U bent gewoon een gelukkig mens...

    By Anonymous Anoniem, at 21 mei, 2007  

  • En dan juist nog even naar buiten stappen, om een deel van die zomerse/lente-druppels op te vangen.......heerlijk....

    By Anonymous Anoniem, at 23 mei, 2007  

  • Al eens zoenen in de stromende zomerregen geprobeerd? Ook zo'n geluksgevoel! En dan thuis in joggingbroek op de bank nestelen...

    By Anonymous Anoniem, at 23 mei, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader