dinsdag, mei 15, 2007

Nee, ik wil echt geen abonnement!

Voor 5 euro genoot ik 5 weken van de NRC Next aan huis. Vervelende bijkomstigheid met dit soort proefabonnementen is dat je de televerkoper er gratis bij krijgt. Die belt zo’n week later op om te kijken of ze je nog langer aan zich kunnen binnen. Ondanks het feit dat ik de jongeman aan de telefoon al twee keer afgescheept had met de smoes: “ geen tijd”, besloot ik hem bij de derde poging maar te belonen voor zijn vasthoudendheid. De beloning zou, voor alle duidelijkheid, niet bestaan uit het kopen van een abonnement, maar uit het aanhoren van zijn praatje.
Iets waar ik eigenlijk steeds minder zin in kreeg naarmate het duidelijker werd dat hij tijdens het gesprek een beetje zat te geiten met een van zijn vrouwelijke collega’s. Het voorgekookte verkoop praatje kreeg hij dan ook niet goed uit zijn strot. Halverwege de eerste zin moest hij al een lachsalvo onderdrukken, wat resulteerde in een gesmoord geproest. Na zich herpakt te hebben gaf hij me gelukkig meteen een “way out” . “Klopt het dat u op het ogenblik de NRC Next ontvangt? “, was de eerste vraag op zijn lijstje. Dit kon ik in aller eerlijkheid met “nee” beantwoorden. De week daarvoor ontving in namelijk mijn laatste krant.
Even bleef het stil aan de andere kant. Dit antwoord had hij niet verwacht. “ Dus u ontvangt op dit moment echt geen NRC Next?”, probeerde de ingehuurde student nog een keer. “Nee, echt niet!”, antwoordde ik nogmaals. De opgeluchte blijheid in mijn stem moest bij hem toch een lichtje laten branden dat er hier niets helemaal pluis was. “Vreemd”, mompelde de verkoper, “Dan heb ik zeker het verkeerde adres gekregen”. “Misschien wel”, loog ik ditmaal, blij dat ik van deze horzel verlost was.
Volgende keer vertrouw ik maar weer gewoon op mijn: “geen-interesse-kleng!” methode.

Labels:

7 Comments:

  • Wat is er mis met: 'Nee, ik wil het niet, u verdoet uw tijd.'?

    Ook leuk...als er bij mij iemand belt...

    'Spreek ik met mevrouw M.?"
    (Ik heet niet M, zoals meneer M...maar mevrouw V.)

    'Nee, die woont hier niet.'

    'Oh nee?'

    'Nee!'

    (Tja, en dan krijg je ze altijd nog een keer aan de lijn...en dan zeg ik inderdaad dat ik het product niet wens. Klaar. Uit. Enzo. Ik heb het zelfs eens gewaagd te zeggen, dat ik alleen maar proefabonnementen neem...nooit echte. Vond men ook duidelijk.)

    By Anonymous Anoniem, at 15 mei, 2007  

  • Geniaal!

    By Anonymous Anoniem, at 16 mei, 2007  

  • hahaha, herkenbaar. Ik neem altijd veel proefabbonnementen. Als ze dan bellen zeg ik vrolijk: nee, ik doe alleen aan proefdingen - stuur me over een jaar maar weer een aanbieding, want ik zit nu bij de concurrent ;)

    By Anonymous Anoniem, at 16 mei, 2007  

  • geen-interesse-kreng! methode bedoel je zeker?

    By Anonymous Anoniem, at 16 mei, 2007  

  • @Emmel: dát las ik dus wel steeds...maar dan dacht ik...nee, da's niet Ary...moet zeggen; dat zorgde wel voor verwarring steeds ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 17 mei, 2007  

  • Ja goedenavond u spreekt met Daan de Vries van Aegon, we zijn bij u in de buurt bezig met een onderzoek en nou vroeg ik me af of u mischien een minuut de tjd heeft.. nee hoor, is geheel gratis en vrijblijvend mevrouw...

    Zo, das lang geleden maar dat script blijft hangen...

    By Blogger justathought, at 17 mei, 2007  

  • laatst de VN televerkoper voor de vierde keer (!) verteld dat die tien proefnummers hier amper uit het cellofaantje kwamen dus dat ik voor de vierde keer nee Nee NEE geen interesse had in nog een keer een abo

    (mama? vroeg lies, die kennelijk een hele nieuwe toon in mijn stem ontdekte)

    By Blogger Zeppo, at 19 mei, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader