vrijdag, mei 18, 2007

De blonde sexmachine

De kinderen die achter ons huis in de brandgang (bestaat dat woord nog?) aan het spelen waren hadden iets nieuws bedacht. Bezig met het zaaien van een fleurige veldbloemen border in onze tuin konden we alles goed volgen. “Laten we allemaal een liedje verzinnen en je mag zelf de woorden bedenken”, zei er een. Een stoer jongetje, amper de luier ontgroeid, zette spontaan in met: “Fokjoe-fokjoe-fokjoe-fokjoe-fokjoe-fokjoe-fokjoe-fokjoe!”, gevolgd door het refrein: “Mie-hie soooo hoooornie!”
Ik vroeg me even af wie deze kinderen eigenlijk opvoedt, of waar ze naar school gaan. Waar halen ze die taal vandaan en worden ze niet gecorrigeerd? Eigenlijk wilde ik iemand een welgemeend: “Die jeugd van tegenwoordig!” laten horen. K. was ook in de tuin en die zou het er vast wel mee eens zijn, maar toen bedacht ik me opeens een moment van zo’n dertig jaar geleden. Ik stond als klein jongetje met een vriendje achter ons huis, in de brandgang en nam aandachtig de woorden van het liedje op, dat me door hem geleerd werd: “AAAngelienuh, de blonde sexmachinuh!”. Wat een sexmachine was wist ik niet precies en ik had ook nog nooit van Peter Koelewijn gehoord, maar spannend klonk het allemaal wel.
Niets nieuws onder de zon dus, met onze buurkinderen.

Labels:

8 Comments:

  • Soms sta ik met mijn oren te klapperen. Kinderen en taal. Ze voelen de betekenis vaak heel goed aan.

    By Anonymous Anoniem, at 19 mei, 2007  

  • Soms vergeet ik dat nog wel eens met van die schreeuwende bijdehandjes in de buurt...dat ik zelf ook zo ben geweest...

    By Anonymous Anoniem, at 20 mei, 2007  

  • Nog een naam die je dus nooit meer aan een kind kunt geven...

    By Anonymous Anoniem, at 20 mei, 2007  

  • Hey! Cruijff!

    By Anonymous Anoniem, at 21 mei, 2007  

  • @ Gitaarman: Ja, ik vroeg me al af; wie is toch die man naast Peter Koelewijn?

    By Blogger ary, at 21 mei, 2007  

  • wist ik. wist ik. even hulp geboden. zeker.

    By Anonymous Anoniem, at 21 mei, 2007  

  • Ik ben Beertje Colargol
    Neuken doe ik voor de lol
    Met mijn stijve berenpik
    Maak ik alle meisjes dik

    of was het ?:

    Ik ben Beertje Colargol
    't Beertje dat kan neuken
    Trala do re mi fa sol
    Ik spuit alle meisjes vol

    Of ?

    Ik ben Beertje Colargol
    Schijt altijd een grote drol
    En met mijn dikke berenpik
    Spuit ik alle meisjes vol

    Nee deze is het !

    Ik ben beertje Colargol
    beertje dat kan neuken
    met m'n dikke berenpik
    maak ik alle meisjes dik

    een twee drie vier vijf
    kijk daar gaat een lekker wijf
    vijf zes zeven acht
    'k heb er alweer tien verkracht!

    By Anonymous Anoniem, at 21 mei, 2007  

  • @ Nakker: Haha, ben altijd weer erg verbaasd hoe creatief sommige mensen opeens worden als het om vieze liedjes gaan. Compleet a-creatieve mensen ontpoppen zich opeens als volleerde dichters.

    By Blogger ary, at 21 mei, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader