maandag, juni 11, 2007

Carbon footprint

Om mijn carbon footprint zo klein mogelijk te maken begaf ik me de afgelopen dagen maar weer eens op de tweedehands markt. Oude spullen kopen en verkopen is per slot van rekening beter voor het milieu dan het in wilde weg consumeren, waar we ons normaliter zo graag aan overgeven. Zo ga ik graag naar mijn favoriete ceedee winkel Plato om daar het fenomeen “stapelplaatje” iets te letterlijk te nemen.
In plaats daarvan zette ik mijn halve muziekverzamelaar op deze site, waar je voor een klein bedrag je oude ceedees kan inruilen voor nieuwe.
Toen ik daarmee bezig was kwam K. aanzetten met een stapel al gelezen engelstalige boeken die dan meteen maar even op de site van Bol gezet moesten worden. Die hadden hun site namelijk recentelijk opengesteld voor Snuffelmarkt types als ik, die graag hun oude zooi willen verkopen. Helaas gold dat alleen niet voor anderstalige literatuur, waardoor ik uit arremoeie maar een boekenwinkeltje opende. Op hoop van zegen. Mocht het wat opleveren dan konden we dat geld weer omzetten in een nieuwe voorraad leesvoer.
Omdat ik daarna genoeg had van het serieus en verantwoord bezig zijn bezocht ik nog even deze site waar maar weer eens duidelijk ben dat ik een echt kind van mijn vader ben (daar is geen DNA test voor nodig). Die stond vroeger namelijk ook altijd gekke bekken te trekken voor de spiegel in de badkamer.

Labels:

3 Comments:

  • Haha, cool. Linksonder is mijn favoriet ;-)

    Boekwinkeltjes.com is cool. Ik vond daar uiteindelijk een zeer gewenst exemplaar van Dr. Xargo's boek over aardkatten. (MOET ieder kind gelezen hebben..mwoah, iedere volwassene overigens ook!)

    Ik hoop dat je er veel mag verkopen daar...wie weet start ik er ook nog wel eentje...als ik weer eens wat tijd in de aanbieding heb :-)

    By Anonymous Anoniem, at 11 juni, 2007  

  • Ik zal eens gaan kijken in je winkeltje maar eerst nog even wat meer lachen om deze foto's :)

    By Anonymous Anoniem, at 12 juni, 2007  

  • Hoera een boekwinkeltje er bij op het internet! Ga zodirect ook maar even mn carbon footprint bekijken, heb het idee dat die niet zo best is...
    daphne

    By Blogger daphne, at 13 juni, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader