maandag, juni 18, 2007

Entertainment

Sinds een aantal weken heb ik twee opmerkelijke (lees: vreemde) manieren gevonden om mezelf te entertainen.
De eerste is een spelletje dat ik pleeg te spelen op de Nintendo DS Light, een zakformaat spelcomputer. K. omschrijft het spelletje “Animal Crossing – Wild World” als een “babygame” en dat is het eigenlijk ook. Waar anderen in gewelddadige computerspelletjes bij hun vijanden het hoofd van de romp scheiden, houdt mijn alter ego “Wacko” zich bezig met het vangen van vlindertjes, het hengelen naar vissen en het verzorgen van zijn perkplantjes. Ondertussen praat hij in een vreemd brabbeltaaltje met de medebewoners van dit miniwereldje, die luisteren naar namen als Derbert, Wolfgang en Purr. Waarom dit me zo intrigeert weet ik eigenlijk niet. Een echt doel, naast het pimpen van je virtuele huis, lijkt dit spel namelijk niet echt te hebben. Misschien moet ik zelf, in het echte leven, maar eens een huis gaan kopen, dat ik kan pimpen.
Een andere nieuwe hangup is de documentaire serie "I shouldn’t be alive” op Discovery Channel. Als serieuze documentaire liefhebber keek ik eerlijk gezegd altijd een beetje neer op dit kanaal met z’n krokodillenjagers en tussen-de-haaien-zwemmers. Ik keek dan liever naar het digitale kanaal Holland Doc. Dat gaat tenminste ergens over. Maar sinds ik een keer bleef hangen in een aflevering van deze serie survival verhalen, waarin een paar mensen na een schipbreuk dagenlang, zonder eten en drinken op de oceaan ronddobberden, ben ik verkocht. In deze aflevering gebeurden namelijk spectaculaire dingen. De helft van de overlevenden sprong na het drinken van zoutwater (nooit doen als je nog een in een soortgelijke situatie beland!) volslagen krankjorum over boord, om vervolgens opgevreten te worden door de haaien. Het meest schokkende aan deze serie is: ALLES IS WAARGEBEURD!! (vergeef me de hoofdletters en uitroeptekens.
Nu begrijp ik opeens ook mijn verslaving aan het Animal Crossing. Na dit soort consternatie ben ik waarschijnlijk erg toe aan iets rustgevends, een half uurtje schoffelen in mijn tuintje of zo.

Labels:

5 Comments:

  • Haha, Ary, volgens mij ben je gewoon heel erg toe aan ècht avontuur. Als JIJ het nu al op Discovery gaat zoeken...

    (Tip: koop een lekker oud huis...gegarandeerd véél avontuur!)

    By Anonymous Anoniem, at 19 juni, 2007  

  • Ik speel Viva Pinata op mn XBox 360...
    Ja, als je van avontuur houdt, kun je natuurlijk I shouldn't be alive kijken. Je kunt ook een rottende vloer in je nieuwe oude huis vervangen... da's weer een heel ander avontuur!
    daphne

    By Blogger daphne, at 19 juni, 2007  

  • Ik hoor het al: ik ga zo'n apparaat niet kopen, ik heb al verslavingen genoeg. ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 19 juni, 2007  

  • Volgens mij las of zag ik deze week de aankondiging van dit programma, maar dan op een ander (nog minder serieus ;-)) kanaal! Waargebeurde verhalen kunnen heel spannend zijn, maar het is een beetje jammer als ze niet goed aflopen.

    By Anonymous Anoniem, at 20 juni, 2007  

  • hahaha, ik krijg al de kriebels als ik de voorstukjes zie. ;)

    By Anonymous Anoniem, at 21 juni, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader