dinsdag, mei 27, 2008

Planet Earth

Ik snapte het niet. Dat de halve bevolking van het Verenigd Koninkrijk thuis bleef voor een nieuwe aflevering van Planet Earth. Dat men zijn afspraken afzegt voor de finale van de Champions League of van Idols, okay niet iets om trots op te zijn, maar daar begrijp ik nog enigszins de aantrekkingskracht van. Een serie natuurfilms daarentegen, dat is meer iets om op een landerige zondagmiddag op de bank bij in slaap te vallen. Iets waar je pas aan toe komt als je de pensioengerechtigde leeftijd lang en breed bereikt hebt en alleen nog kan genieten van activiteiten waar alle thrills zijn uitgezogen.
Maar nu begrijp ik het. Na de afgelopen dagen de eerste drie afleveringen op disc 1 van de veel geprezen BBC natuurdocumentaire reeks te hebben gezien, moet ik even uitblazen.
Dit is andere koek. Zoveel natuurschoon, zoveel prachtig gefotografeerde beelden, zoveel overweldigende schoonheid. Dat moet je gedoseerd tot je nemen. Daar kan je maar 1 aflevering per dag van zien. Nooit gedacht dat ik ontroerd kon raken van de besneeuwde beelden van een jagend sneeuwluipaard.
Wakkerde Geert Mak vorig jaar met zijn “In Europa” mijn interesse in geschiedenis nog aan, de BBC doet met Planet Earth hetzelfde voor de natuur op deze planeet.
Must see t.v.!

Labels:

2 Comments:

  • Maareuh...mag ik u eraan herinneren dat u daadwerkelijk dan ook de veertig bent gepasseerd... (au, niet slaan)

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2008  

  • Kijk jij ook naar Max? ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 29 mei, 2008  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader