donderdag, maart 27, 2008

Zuur

“Zuur! U wordt toch niet zuur?” reageerde mijn eigen luis in de pels: Piet, a.k.a. Gitaarman op een van mijn vorige stukjes. Nu hield ik vroeger zó van augurken, dat ik van mijn ouders in het verleden al eens een pot van deze groene rakkers voor mijn verjaardag kreeg (waar gebeurd!). Dus moest ik deze opmerking opvatten als compliment, of was dit gewoon de dagelijkse sneer die mijn grote vriend al sinds jaar en dag met veel liefde uitdeelt?
Meestal moppert de Drentse krullenbol maar een eind voor het vaderland weg, maar dit keer voelde ik me aangesproken. Niet meteen, maar wel een paar dagen later toen ik ontdekte dat mijn klaagzang over de radio geheel onterecht was geweest. Ik had voor mijn beurt gezeurd.
Teleurgesteld over het feit dat elk radiostation een vervloekte playlist met uitgekauwde hits leek te hanteren, vergat ik één kanaal dat manmoedig standhield tegen het geweld van de commercie. Ik had er al eens over gelezen, maar het feit dat KX Radio een initiatief was geweest van mopperkont Rob Stenders, had ervoor gezorgd dat ik niet eens de moeite had genomen om er al eens een keer op af te stemmen. Volkomen onterecht bleek later, want toen ik afgelopen week het KX logo een keer aanklikte en er door onze internet radio boxen het frisse onafhankelijke geluid klonk, was ik blij verrast. Niet dat elke plaat meteen raak was, maar het feit dat er liedjes werden gespeeld die ik nog nooit had gehoord, was een ervaring op zich.
Nakker was niet onder de indruk. Met de kwalificatie“ouwe lullen muziek” serveerde hij dit bewonderenswaardige initiatief genadeloos af.
Maar voor mij is KX Radio een blijvertje. Per slot van rekening ben ik de veertig al gepasseerd.

Labels:

9 Comments:

  • Ja, joh, je...definitief een ouwe lul...zucht...

    Wat is dat toch met Rob Stenders? Ik heb 'm altijd een creep gevonden, echt iemand bij wie je niet te dicht in de buurt moest komen...maar de man kán dus wèl wat. Eigenlijk ben ik best onder de indruk van zijn carrière(verloop). Moe'k zelf nog maar zein te doen... (gaat niet lukken, vrees ik)

    Over Piet a.k.a. luis-in-de-pels: die daag ik nog eens uit om met een reactie en identiteit te komen waarin hij niet herkenbaar is, hahahaha...

    By Anonymous Anoniem, at 28 maart, 2008  

  • Ik luister nooit naar de radio. Ik heb mijn eigen playlist op de computer staan. 21.000 mp3's. En allemaal muziek die ik goed vind. ;-)

    By Blogger PS, at 28 maart, 2008  

  • De enige AKA die ik ken is de Special AKA.

    By Anonymous Anoniem, at 28 maart, 2008  

  • 'Free-hee-hee...Nelson Mándelááááá...'

    Ja, ook leuk, sluikman, gitaarman, Piet, etcetera... Ga nou maar weer gauw luis-in-de-pels spelen. :-P

    By Anonymous Anoniem, at 28 maart, 2008  

  • jajaja ikookvanjou

    By Anonymous Anoniem, at 28 maart, 2008  

  • *bloos*

    (en controleert pels op luis...)

    By Anonymous Anoniem, at 28 maart, 2008  

  • Naar die zender ga ik ook een keertje luisteren dan!

    By Anonymous Anoniem, at 28 maart, 2008  

  • Die zender is echt té gek!
    Had 'm de halve dag aanstaan...lekkere muziek, en geen last van Stenders.

    Moooooooiii!

    By Anonymous Anoniem, at 28 maart, 2008  

  • Die radiozender wordt hier ook een blijvertje. Maar wel na Last.fm, want die blijft toch internetfavoriet.

    By Anonymous Anoniem, at 29 maart, 2008  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader