vrijdag, februari 02, 2007

Vliegangst, deel 15: Weer vliegen

Een paar maanden geleden werd ik opeens gemaild door ene P. Hij had mijn site gevonden doordat hij had zitten googelen op “vliegangst” en vroeg me om tips, want hij ging net als mij de vliegangstcursus bij stichting Valk doen. Ik voelde me eigenlijk wel vereerd. Ik had me ontwikkeld van een sukkelaar met vliegangst tot iemand die nu goede raad kon geven over hoe je je vliegangst aan kan pakken. Door mijn soosjale akademie achtergrond voelde ik me eigenlijk wel in mijn element en gaf hem antwoord op zijn vragen en zo de steun en support die hij nodig had.
Ook hij sloot de cursus succesvol af. Een paar weken geleden vloog hij naar Parijs en kwam in dezelfde euforie stemming terug als ik.
Toch werd ik gisteren weer even met de neus op de feiten gedrukt. Ik zou namelijk weer voor de tweede keer gaan vliegen. De stichting adviseert haar cursisten namelijk om binnen de drie maanden weer te vliegen. Veel mensen denken namelijk dat je na de grote apotheose van de laatste cursusdag, waarop je gaat vliegen, voor eens en altijd genezen bent. Ik merkte in mijn omgeving ook dat veel mensen daar ook zo over denken. Als je eenmaal weet dat je vliegen kan, is er toch geen probleem meer?
Toch zat meneer de therapeut hem weer te knijpen. Zo bang als ik de nacht voor de laatste cursusdag was geweest, was ik niet, maar ik moest toch toegeven dat ik beslist niet angstvrij was. Ik realiseerde me dat ik misschien altijd wel een soort van weerzin zou houden tegen dat vliegen, ook al wist ik nu hoe ik me over de angst heen moest zetten.
Vandaag stapte ik dus weer met frisse tegenzin in het vliegtuig en weer ging het goed. De eindbestemming Barcelona werd in twee uur vliegen zonder kleerscheuren bereikt en op dit moment zit ik dit stukje te typen in Hotel 1898, een chique hotel aan de Ramblas.
Voor meer foto’s, zie mijn Flickr bar rechtsonder aan mijn site.

8 Comments:

  • Chapeau.

    (Lees ik nou: '...net als mij...'? Okee, ik kijk even weg en als straks terug ben blijk ik het verkeerd te hebben gezien.)

    By Anonymous Anoniem, at 02 februari, 2007  

  • Flikkerbar?

    By Anonymous Anoniem, at 03 februari, 2007  

  • Mooie foto's hoor! Jij houdt je Flickr aardig bij! En ik hier maar al mijn foto's op een zoveel honderd gigabyte harde schijf houden omdat ik te lui ben om ze te uploaden...

    Maar bedankt, ik heb nu weer een mooie wallpaper!

    By Anonymous Anoniem, at 03 februari, 2007  

  • Jij zit nu lekker in Barcalona, wat heerlijk! Ik denk dat veel mensen een bepaalde weerzin hebben tegen vliegen, maar het weerhoudt ze er niet van om in het vliegtuig te stappen, net zoals het voortaan jou er ook niet meer van gaat weerhouden. Ik ben zelf ook altijd weer blij als ik geland ben, dat is dus heel normaal! Veel plezier nog in die mooie stad!

    By Anonymous Anoniem, at 04 februari, 2007  

  • Toen ik vorige week onze vliegvakantie boekte en dus wist dat ik half september weer in zo'n ding moet (en dat na 20 jaar) moest ik aan je denken. Na de eerste twijfel dacht ik: Hij kan het. Kan ik het ook.
    En ik heb geboekt.

    By Anonymous Anoniem, at 05 februari, 2007  

  • @ René: Ik beloof hierbij plechtig dat ik geen taalpuristische stukjes meer zal schrijven. Levert alleen maar rottigheid op ;-)
    @ Ramon: Ik wordt eigenlijk gedwongen door het feit dat K. een pro-account voor me heeft aangeschaft.
    @ Cornette: Als je nog tips nodig hebt hoor ik het wel. Goed onder in de buik ademen en Sims spelen op de Nintendo helpt ook erg goed om je de vlieguren door te helpen.

    By Blogger ary, at 05 februari, 2007  

  • Stoer!
    En nu binnen een half jaar weer?

    By Blogger Zeppo, at 12 februari, 2007  

  • Goed zeg. Mijn trainingsdagen vinden binnenkort plaats (24 en 26 april). En de Rasta Rostellicd-track beviel mij wel...

    By Blogger Henk, at 04 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader