dinsdag, januari 16, 2007

Radio Air

Sinds ik bij de Blokker voor 6 euro een goedkoop maar effectief boxen setje heb gekocht waarmee ik zowel mijn MP3 speler als internetradio kan luisteren, kiezen collega M. en ik om de dag een radiostation uit waar we die dag naar zullen luisteren. Dat valt nog niet mee. De keuze aan radiostations is op het internet oneindig, maar ze draaien vooral hits, hits en nog eens hits, of oldies, oldies en nog eens oldies.
Daarom ga ik het morgen maar eens over een andere boeg gooien. Geen Radio 538, of Rebecca, maar Pandora. Bij Pandora toets je je favoriete groep in en de speler laat je genieten van muziek met dezelfde “genen”. Vergelijkbaar met Last FM (het verschil tussen beide sites wordt hier uitgelegd)
Ben benieuwd hoe snel mijn collega’s genoeg krijgen van Radio Air, of Radio Jamiroquai.

16 Comments:

  • Dank voor de tip! Heel fijn als ik aan het werk ben boven achter de pc.

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • Klinkt goed! (Hier -nu- in ieder geval geen last van collega's ;-)

    (Wees jij wel een beetje zuinig op de jouwe?!)

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • Lijkt leuk...maar ik luister zelf bijna geen radio. Misschien af en toe radio 1 of 2. Saai hè. Soms Arrow Classic Rock. Voor morgen heb ik ook toevallig een radiologje klaar liggen. Ook toevallig...

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • Nou ik ben benieuwd Ary... Scheelt dat ik een groot gedeelte van de middag in overleg zit...

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • Ben nu ook (voor 't eerst) Pandora aan het beluisteren. Mooie manier om 'nieuwe' muziek naar je smaak te ontdekken!

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • goeie tip, ga eens kijken of het werkt

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • Is dat ff waardeloos! Geen 'Frank Boeijen-radio' of 'Marco Bosato-radio'.'... Zonder gekheid: goeie tip!!

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • Klinkt aardig, ga ze zo opzoeken. Verder: arrow jazz, en de internetzender van Stenders.

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • Wazzer nou weer mis met Boeijen en Borsato?

    (*ontduikt geworpen kranten, koffiebekers en keyboards...*)

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • @Bee: juist helemaal niets! Maar vraag maar eens aan Pandora of ze 'Boeijen' of 'Borsato' achtige muziek willen draaien.... Pandora KENT ze niet eens!!

    By Anonymous Anoniem, at 16 januari, 2007  

  • Ok, ok, Gerard, pfff...gelukkig maar! Je hebt er wel een punt. Men wist er ook niets te brouwen van Pauline Taylor of Novastar en van Racoon brouwde men muziekjes die ik echt niet met die groep in verband kon brengen. Waren wèl lekkere muziekjes, dat dan weer wel ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 17 januari, 2007  

  • Ik geloof dat deze Amerikaanse (?) machine nog niet zo sterk is in de Nederlandse deuntjes.
    Er is trouwens ook een optie om meerdere groepen, of liedjes per keer in te stellen, zodat je radiostation nog gevarieerder wordt.

    By Blogger ary, at 17 januari, 2007  

  • Ja, ondanks de 'gebreken' is het wel erg leuk, hoor...laat er geen misverstand over bestaan ;-) Toch is het vreemd, dat dit soort initiatieven niet in Nederland bestaan...maar misschien vergis ik me, en zijn die er wel...ergens...

    By Anonymous Anoniem, at 17 januari, 2007  

  • Het nadeel van Pandora vind ik dat er vrijwel alleen maar onbekende muziek langskomt. Als ik bijvoorbeeld Arctic Monkeys kies, wil ik andere Britse hype bandjes horen, maar er komen alleen maar bandjes langs waar ik werkelijk nog nooit van gehoord heb. Ik luister daarom liever naar NME radio, maar daar kan je weer geen eigen profiek aanmaken.

    By Anonymous Anoniem, at 17 januari, 2007  

  • Leuke ontdekking. Beide stations prompt bestookt met een aantal namen. Pandora is vermakelijk om de gedetailleerde beschrijving van de criteria waaraan de verwante muziek moet voldoen.

    By Anonymous Anoniem, at 18 januari, 2007  

  • Te gek, wat een goede tip. Ik ben meteen naar radio Razorlight gaan luisteren.

    By Anonymous Anoniem, at 20 januari, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader