dinsdag, januari 02, 2007

Scheerleed

Het kwaad komt soms uit onverwachte hoek. Zo kreeg ik sinds een aantal weken mijn gezicht niet meer gladgeschoren. Vreemd, want ik scheer al jaren nat, de enige manier om mijn wangen babybilletjes glad te krijgen. Daarbij had ik net bij de firma Kruidvat een nieuw houdertje aangeschaft waar hun bijbehorende mesjes perfect in pasten. Aan alle voorwaarden was dus voldaan, maar toch duurde elke scheerbeurt vanaf dat moment bijna een half uur met een eindresultaat wat allerminst bevredigend was. Het was alsof ik met een roestige grasmaaimachine mijn gazon bewerkt had. Het gras was wel korter, maar overal staken de sprieten nog uit.
Nadat ik een hele week lang als een van de Zware jongens op mijn werk was verschenen, kreeg ik er genoeg van. Zo kon het niet langer. Ik moest het maar eens proberen met een ander merk scheersysteem. Vrek als ik was wendde ik me niet tot een van de gevestigde namen, maar nam mijn toevlucht tot het Albert Heyn huismerk. Zij zouden toch in staat moeten zijn om kwaliteit scheermesjes op de markt te brengen. Eenmaal weer thuis probeerde ik de nieuwe krabbers uit. Wederom zag mijn kin er na een half uur scheren nog steeds uit als die van Shaggy (je weet wel, die van Scooby Doo). Ik besloot het scheerapparaat eens aan een uitvoerig onderzoek bloot te stellen. Mijn oog viel daarbij op het aanklikpunt van het mesje, het punt waar je de houder aan bevestigt. Deze zat niet meer in het midden, maar bevond zich opeens helemaal onder aan het scheermesje, waardoor je geen kracht meer kon uitoefenen op het scheeroppervlak. Bij te hard drukken boog het driedubbele scheermesje mee naar achteren, iets waar een doorgewinterde natscheerder als ikzelf niet mee overweg kon. In plaats van het snijvlak diep in de huid te drukken kon je de mesjes er alleen nog maar provisorisch overheen trekken. Alsof je een vette keukenvloer moest schrobben met een te grote zwabber. Ik voelde me als Gerard van Velden die opeens zijn records moest rijden op de klapschaats.
Dus moest ik capituleren. In plaats van een huismerk schafte ik een echte Wilkinson Xtreme 3 aan, een systeem met de drukpunten op de juiste plaats. Thuis was ik binnen 3 minuten weer ouderwets glad geschoren. Opgelucht haalde ik adem.

22 Comments:

  • Ja kunt ook gewoon 'veet' op je zak smeren...

    By Blogger Pino-2008, at 02 januari, 2007  

  • @Takietaak: Om misverstanden te voorkomen, ik had het hier gewoon over mijn kin.

    By Blogger ary, at 02 januari, 2007  

  • Ik had het je zo kunnen vertellen, Wilkinson is the best you can get! Die heb ik stiekem weleens voor mijn benen gebruikt (mannenscheermes voor vrouwenbenen, tsss) en prima resultaat. Door de intrede van de Epilady is het ding helaas in onmin geraakt...

    By Anonymous Anoniem, at 02 januari, 2007  

  • maartje foto maartje foto maartje foto !!

    By Anonymous Anoniem, at 02 januari, 2007  

  • En zo onthulde Nakker onbedoeld zijn fetish.;-)

    By Blogger ary, at 02 januari, 2007  

  • @maartje : en een foto met harige benen voor Ary..(tja ieder zijn meug ;)

    By Anonymous Anoniem, at 02 januari, 2007  

  • Yep, helemaal eens met Maartje ;-)
    De huismerken voldoen absoluut niet. Uiteraard was ik zelf al zéér snel gecapituleerd voor het betere mes, maar mijn Husbee nu gelukkig ook. Fijn dat jij ook weer glad bent...voor K. dan, hey!

    By Anonymous Anoniem, at 02 januari, 2007  

  • @bee : wij willen beenen zien wij willen beenen zien !

    By Anonymous Anoniem, at 02 januari, 2007  

  • Als je nu gelijk een Wilkinson had gekocht, had je nog meer geld uitgespaard ;-)

    By Blogger Nessie, at 03 januari, 2007  

  • Kun je eigenlijk ook ontharingscreme op je gezicht smeren? (Ja, natuurlijk kan dat, maar ik bedoel uiteraard ten nutte van een babyzachthuidjes-effect.)

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2007  

  • @ Rene: Dat soort experimenten laat ik altijd liever aan anderen over ;-)

    By Blogger ary, at 03 januari, 2007  

  • Ik had ook altijd het goedkoopste van het goedkoopste, zo'n zak met een stuk of 20 plastic wegwerpgevallen van de Trekpleister.
    Sinds vorige week ben ik in het bezit van de Gillette Fusion, komt pas over een paar dagen op de markt, ik test hem als Buzzer.
    5 mesjes (!), duidelijk verschil, een genot om te gebruiken.

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2007  

  • @Bob: Bedankt voor de tip. Ik ben ook meteen maar Buzzer geworden.
    Waar gaat dat trouwens naar toe met die mesjes. Vijf achter elkaar? Het is een kwestie van tijd totdat het er 10 zijn.

    By Blogger ary, at 03 januari, 2007  

  • @nakker...geloof me, dat wil je niet :-) (misschien van maartje wel ;-)

    Kheb wel een plaatje van mijn benen in spijkerbroek op mijn blog staan nu. Dan zie je in ieder geval dat er geen haren door de stof heensteken :-)

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2007  

  • Shaggy is nochtans een schone vent:))

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2007  

  • @Cursiefhuigje: En bedoel je dan de stripfiguur of de man van die liedjes?

    By Blogger ary, at 03 januari, 2007  

  • Tegenwoordig koop je geen scheermesje meer, maar een Glamorous Lifestyle. Zie David Beckham. Maar hoe zotter de reclame, des temeer zoek ik mijn heil in vertrouwde merkloze types. Wegwerpmesjes vind ik nog altijd het fijnste. Beetje verboden genot ook, want lijnrecht tegen het duurzame geweten in. Naar mijn voorzichtige schatting heb ik in mijn scheerzame leven zeker zo'n 20 maal een houder met bijpassende mesjes aangeschaft. Tegen de tijd dat de bijpassende mesjes op waren, bleek de het systeem Nu Nog Beter (=niet passend op je oude vertrouwde houdertje) te zijn en kon ik weer een nieuwe Scheersensatie (Met TurboDriveExcessiveLubrification!)aanschaffen. Ik geleuver nix van.

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2007  

  • @George: Ik ken het probleem. Heb me daar altijd aan geërgerd. Op een gegeven moment had ik drie verschillende houdertjes in de badkamer staan, elk met een afwijkend kliksysteem.

    By Blogger ary, at 03 januari, 2007  

  • Ik heb een redelijke babyhuid van mijzelf en kan volstaan met Kruidvat. Dan hou ik geld over voor dure eau de toilette/after shave

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2007  

  • @ary: inderdaad, had ik ook. Tijdje terug stond ik me weer eens te scheren met het mesje tussen duim en wijsvinger geklemd, omdat het niet paste op de diverse aanwezige houdertjes en de wegwerpmesjes waren op. Ondanks opperste concentratie uiteraard gesneden.
    Mijn eerste scheermes was een Schick, eentje waar je het scheermesje (model polsensnijder) in moest leggen, waarna d.m.v. een draaiende beweging van de steel twee klepjes het moordwapen klem zetten. Volgens ervaren, sterk behaarde huisgenoten had ik een waaardeloos prul gekocht. Onzekere adolescent die ik was, kocht ik niet lang daarna een ander type. De rest is bekend.

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2007  

  • @ George: Haha, ik zie het al helemaal doen, scheren met het mesje tussen duim en wijsvinger. Goede tip trouwens. Als ik de volgende keer het juiste houdertje niet heb zal ik het ook eens proberen.

    By Blogger ary, at 03 januari, 2007  

  • ha, mijn lief neemt van die zakken van het kruidvat (zoiets van 50 krabbertjes voor 3 euro ofzo) en dan doet ie ook nog zeker twee weken met één krabbertje, wat voor een lubbers echt geweldig is...

    dus ik hoop dat hij nooit in zo'n fase komt...

    By Blogger Zeppo, at 03 januari, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader