donderdag, december 28, 2006

Hyves

Collega J. begroette ons vanmiddag met een welgemeend: “Hee Hyvers!”. Ik begreep haar niet meteen. Wat was een “Hyver”? De “oude wekker” nog in gedachten vermoedde ik dat ze misschien zelf iets niet helemaal begrepen had, maar toen begon het me te dagen.
Maanden geleden had Bee me uitverkoren om haar Hyves vriend te zijn. Dat had enige voeten in de aarde want je moest wel eerst lid worden, maar dat was een kleine moeite om haar verzameling vrienden (lees: Hives status) wat te vergroten. Toen dat gebeurd was liet ik de bijenkorf ongemoeid en vergat ik het feit dat ik lid van de zwerm was.
Tot vandaag. Collega M. bleek ook lid te zijn en had meer dan 50 vrienden. Erg “bij”-zonder. (sorry voor dit grapje). Vervolgens werd ik hartelijk uitgelachen om het feit dat ik maar 1 vriend had: Bee. Ik liep dus achter en wist blijkbaar niet helemaal wat er speelde in de hedendaagse internet community. Niemand had me gewaarschuwd dat ik al die tijd druk bezig had moeten zijn om Hyves vrienden te verzamelen. Eventjes wist ik hoe mijn ouders zich gevoeld moeten hebben toen ze vol verbazing werden aangekeken om het feit dat ze niet wisten wat e-mail was. En eventjes begreep ik Wim Kok toen hij voor het eerst kennis maakte met een computer en de muis als afstandsbediening op de monitor richtte.
Gelukkig boden beide collega’s aan om mijn Hyves vriend te worden, zodat mijn status nu enigszins opgekrikt is en ik niet meer het sufferdje ben van de Hyvers gemeenschap.
Een gemeenschap die overigens vooral bestaat uit mensen die nog geen 40 en niet enigszins “over the hill” zijn als ik. Ik ontdekte in mijn zoektocht al meteen wat puisterige neefjes en nichtjes die, net droog achter de oren, blijkbaar op zoek waren naar een grote schare vrienden waarmee ze konden “krabbelen” (Hyves jargon), wat me er meteen aan herinnerde dat ik eigenlijk al genoeg vrienden heb. Ik krabbel me al jaren suf met deze mensen en ben al blij als ik hun verjaardag niet vergeet. Ik ben dus nog niet helemaal overtuigd door Hyves en vermoed dat mijn lidmaatschap straks weer zal weg sukkelen in een lange weldadige winterslaap.

13 Comments:

  • Een neef van mij deed het ook. Ik werd een vriend van hem bij Hyves. En na drie maanden ongebruikt ben ik m'n inlognaam vergeten.

    By Anonymous Anoniem, at 28 december, 2006  

  • Hyves staat in mijn beroepsgroep bekent als een 'open bron' waarin gemakkelijk mededaders te vinden zijn in verschillende strafbare feiten. Zalige gewoonte..

    Ik pas !

    By Blogger Pino-2008, at 28 december, 2006  

  • Stomme hippe geneuzel.. doet me denken aan de mail van : (zing deze tekst) heb een klupske opgericht van mensen met een lelijk gezicht.. je bent erbij.. je bent erbij..
    Deze is op te vragen door een mail te sturen naar nessieman@zonnet.nl.
    En je hoort erbij !

    By Anonymous Anoniem, at 28 december, 2006  

  • Hyves is ruk. Ik ben lid omdat ik dan al die 'vriendjes' niet hoefde te weigeren (werd op een gegeven moment meer werk om e-mails te verwijderen dan gewoon te 'accepteren'). Wél leuk is dat ik oude klasgenootjes enzo 'tegenkom' :)

    By Anonymous Anoniem, at 28 december, 2006  

  • Tja, ik verbaas me ook enorm over het Hyves-gebeuren...maar vind het wel grappig wat je er allemaal kunt vinden (over -bijna-iedereen, indeed...erg interessant ;-) Overigens ben ik ook niet erg Hyves-populair, hoor..volgens mij heb ik maar 4 vrienden of zo, waaronder de buurman van twee huizen verder, die ik in het echt nooit zie :-)

    By Anonymous Anoniem, at 28 december, 2006  

  • Ik moet zeggen dat ik ook 'lid' van Hyves, maar dat ik er bijzonder weinig mee doe. Ontmoet mensen liever in real-life, zeg maar.

    By Anonymous Anoniem, at 29 december, 2006  

  • er zijn al veel van de community's geweest die ook weer tenonder gingen. Afwachten wat dit gaat doen. IK zie er de meerwaarde niet van in. Als je met vrienden wil afspreken doe je dat irl in de kroeg of elders.

    By Anonymous Anoniem, at 29 december, 2006  

  • haha heel bijzonder ja die 50 vrienden van mij... snap niet waarom mensen vrienden met mij willen zijn.. :-)

    By Anonymous Anoniem, at 29 december, 2006  

  • nooit meedoen aan hypes.

    By Anonymous Anoniem, at 29 december, 2006  

  • Geweldig!!! Ik heb ook zo'n slapend geheel en ineens vinden mensen je dan. Je kijkt weer een keer en slaapt rustig verder. Ik denk dat ik er te oud voor ben...

    By Anonymous Anoniem, at 29 december, 2006  

  • Ik ben er ook te oud voor, weiger uitnodigingen altijd. Het is voor andere generaties (ik MSN ook niet) vind ik. Wel vind ik het handig om op Myspace naar muziek van nieuwe bandjes te luisteren.

    By Anonymous Anoniem, at 31 december, 2006  

  • Je bent nooit te oud voor Hyves of MSN. Bij Hyves hebben ze vast wel een leuke groep (Hyves) voor veertigers.
    Of iets met een hobby, bloggen of fotograferen.

    By Anonymous Anoniem, at 31 december, 2006  

  • Geloof het of niet, die hyve voor 40-plussers is er inderdaad (even zonder html, dus dat wordt kopiëren en plakken naar wens...

    http://www.hyves.nl/index.php?l1=gr&group_id=153191

    word jij het tweede lid ;-) ?

    By Anonymous Anoniem, at 31 december, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader