woensdag, december 20, 2006

Klagen

Hoe kom je aan je spullen? Normaal koop je ze van geld dat je met je eigen bloed, zweet en tranen gekregen hebt, of met geld wat je opeens zomaar krijgt. In de afgelopen jaren ontdekte ik een andere manier, je kunt spullen ook winnen. Takietaak weet er over mee te praten. Ook hij werd de gelukkige winnaar van spullen. De afgelopen weken ben ik er achter gekomen dat er nog een derde manier bestaat. Je kunt je spullen ook bij elkaar klagen. Zo klaagde K. al met veel succes een gratis kapsel haar kant op. Maar het voorlopig klaag-hoogtepunt bereikte ik vandaag. Ik werd de gelukkige bezitter van een gratis nieuwe computer. Enigszins terecht wel, wat waarschijnlijk verklaarde dat een enkele doeltreffende klaagbrief genoeg was om Dixons over te streep te trekken. Mijn vaste lezerskring hoef ik niet te vertellen wat een ellende wij de afgelopen drie jaar gehad hebben met onze oude Sky Computer. Beste koop volgens de consumentengids op het moment dat we hem kochten, maar die belofte maakte het apparaat bij lange niet waar. Na een krap jaartje begon het ding af en toe spontaan uit te vallen Iets wat ie tot het verstrijken van de garantie bleef doen. Dat beviel ons niets. Dus begonnen we, ondanks het feit dat de garantie verstreken was, een beetje in het rond te klagen. Tegen goedbedoelende jongens van de helpdesk en ook tegen de lezers van dit log. Wisten wij veel dat dat soort klagen geen zoden aan de dijk zet. Klagen moet je niet doen tegen mensen die na een maandenlange training volkomen emotieloos in staat zijn al je klachten langs hun rug naar beneden te laten glijden. Klagen moet je ook niet doen op je weblog, want daar rennen sommige lezers door weg. Nee, klagen moet je doen bij het bureau Klachtenafhandeling. Elk zichzelf respecterend bedrijf lijkt er een te hebben. Zo kreeg ik van het betreffende bureau van at Home al een paar maanden gratis filmkanaal. Zo maar, na 1 keertje klagen en zonder boos te worden. Vandaag reikte de vriendelijke filiaalhouder van Dixons mij een spiksplinternieuwe Acer computer uit. Hulde voor dit bedrijf! Koopt allen bij Dixons en onthoud deze tip; klaag gericht als je gratis spullen wilt.

3 Comments:

  • Enneh...die klaagmuur...zou dat ook nog een beetje werken?

    By Anonymous Anoniem, at 21 december, 2006  

  • Gaaf zeg, een hele nieuwe computer. Bedankt voor de tip! Enne...creatieve keuze van de foto bij het logje ;-)!

    By Anonymous Anoniem, at 21 december, 2006  

  • Ik klaag niet hoor Ary. Mijn bezoekjes schoten omhoog op het weblog. Waarvoor uiteraard dank !

    By Blogger Pino-2008, at 23 december, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader