zondag, december 31, 2006

lijstje

1.Beste film van 2006. Een film over een travestiet op zoek naar z’n moeder? Ik wilde hem gewoon overslaan, maar K. kwam er mee thuis. Breakfast on Pluto. Hierbij uitgeroepen tot de Amelie van het afgelopen jaar.




2.Slechtste film gezien in 2006. Ooit was Tom Green grappig, maar waarschijnlijk heeft zijn scheiding van Drew Barrymore
diepe sporen achter gelaten. Het bekijken van Bob the Butler zijn hiermee de slechts bestede 90 minuten van 2006.



3.Beste documentaire gezien in 2006: The Corporation, waardoor ik het gevoel had dat ik de wereld beter begreep en die me bijna omturnde in een anti-globalist.


4.Beste t.v. serie van 2006. Was het op tv? Wij snelden in ieder geval naar de winkel om de nieuwste avonturen van Larry te kopen. Volgens mij zit er een Larry in ons allemaal. Curb your Enthusiasm is nog steeds het grappigst.




5.Leukste nerds van 2006. Erik en Arjan en nee, ik schaam me er niet voor dat wij wekelijks aan de buis gekluisterd zaten bij "The Beauty and the Nerd". Gisteren waren ze nog te zien bij Robert ten Brink en Erik had nog steeds zijn blauwe makeover truitje aan. Erg schattig.


6.Beste boek van 2006. Wederom zat ik meer met mijn neus in de kranten en tijdschriften dan in de literatuur. Aan het eind van het jaar kwam er een eind aan een lange periode van literaire droogte met “Het zijn net mensen” van Joris Luyendijk. Non fictie weliswaar, maar de moeite waard.



7.Beste cd van 2006. Omar, Donald Fagen, Ozark Henry of toch Stevie Wonder, Vroeger was ik hier beter in. Zeg maar, toen ik nog eenzaam en single was en niets beter had te doen met m’n tijd. Laten we het maar houden op die gratis cd die er altijd bij het blad Jazz zit.




8.Beste tijdschrift van 2006. Heb me weer geërgerd aan het feit dat de tijdschriftenwereld nog steeds verdeeld is in mannen en vrouwenbladen. Waar blijven die magazines voor mensen? Iets als de Volkskrant magazine, maar dan dikker. Voor vrouwen die niet in de eerste plaats geïnteresseerd zijn in mode en voor mannen die ook in andere dingen zijn geïnteresseerd dan auto’s en voetbal. Vooralsnog blijf ik maar Esquire lezen. Een mannenblad wat nog enigszins te pruimen is.


9.Leukste verjaardag van 2006. Varen op het Ijsselmeer met G. en J., bijpraten met Gitaarman en de dag afsluiten met het eten van slechte Tapas.Ik krijg er weer een warm gevoel van.




10.Beste gewonnen prijs in 2006. Ik twijfel even tussen de Polar AXN500 en de aluminium Philips Blender. Maar ik ga toch maar voor het horloge, waarvan ik nog altijd de gebruiksaanwijzing moet doorlezen (hoe werkt die hoogte meter nou eigenlijk?)



11.Meest waardeloze gewonnen prijs in 2006. Ik twijfel tussen de Basic Instinct sigaretten houder (ik rook namelijk niet en als ik een beaver shot wil zien zap ik wel even naar een van die kanalen die bij het digitaal abonnement geleverd worden) en de 3 uur durende miniserie van Blackbeard. Ik ga maar voor het eerste.


12.Meest verontrustende ontwikkeling in 2006. Het feit dat K. en ik, na het campylobacter avontuur zonder enige schaamte aan elkaar vertellen hoe onze poep van de afgelopen dag er uit zag. (substantie, kleur etc.)


13.Meest glorieuze moment van 2006. Zonder enige twijfel. Het moment dat ik die wolkendeken voor het eerst van mijn leven, op tien kilometer hoogte, vanaf de bovenkant mocht aanschouwen.


14.En okay dan, mijn goede voornemen voor 2007: de vier kilos die ik er tijdens al onze feestdagen aanvrat (van Halloween tot Oud en Nieuw en dat zijn er opgeteld 7) er binnen een maand of 2 weer af te krijgen.

9 Comments:

  • Leuke lijst met mooie momenten en goede tips (hoop ik)...Breakfast on Pluto wil ik nu ook wel zien :-)

    Ik wens jou voor (eind) 2007 weer minstens zo'n mooie lijst toe!

    By Anonymous Anoniem, at 31 december, 2006  

  • Zolang er maar wat te genieten valt. Op een levenslustig 2007, Ary!

    By Anonymous Anoniem, at 31 december, 2006  

  • Geweldige lijst! Ik wens je een nog mooiere lijst in 2007 en niet teveel honger...

    By Anonymous Anoniem, at 31 december, 2006  

  • Ik schrok even bij het zien van de titel van je stukje Ary. Even dacht ik dat er weer zo'n über irritant stokje werd opgenoemd...

    We leuk dat je me een kijkje in je weblog-leven liet nemen en het wel en wee van Ary & K liet kennen.

    Please, do go on !

    By Blogger Pino-2008, at 31 december, 2006  

  • @Takietaak: Ik heb alweer meerdere stokjes gezien. Mocht er eentje mijn kant op komen, dan zal ik hem meteen doorsturen naar jou ;-)
    En dat vooral doorgaan, dat geldt ook voor jou!

    By Blogger ary, at 31 december, 2006  

  • vier kilo... dat komt me bekend voor.

    By Anonymous Anoniem, at 31 december, 2006  

  • Breakfast on Pluto was inderdaad een schitterend pareltje al waren er in 2007 toch nog wel een aantal, zoals Babel en Hard Candy. Tof idee trouwens zo'n lijstje.

    By Anonymous Anoniem, at 01 januari, 2007  

  • vier prijzen?! hoe doe je dat?

    By Blogger Zeppo, at 03 januari, 2007  

  • @zeppo: www.prijzentrein.nl

    By Blogger ary, at 05 januari, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader