maandag, januari 22, 2007

Nintenjunks

De aanschaf van de Nintendo DS Lite zorgde ervoor dat ik me een weekend lang verloor in het strategie spel Age of Empires en dat terwijl ik dacht dat ik mijn spelletjes periode toch al jaren geleden had afgesloten.
Halverwege de jaren negentig, toen ik met vriend G. een flat deelde, verspilden we namelijk het grootste gedeelte van onze vrije tijd aan het oplossen van de ingewikkelde puzzels die Monkey Island 1 en 2 ons bood en voelden we ons intens betrokken bij de opkomst van hele beschavingen in Civilization. De gekte bereikte een hoogtepunt toen we het spel A-train speelden en de computer gewoon de hele nacht automatisch door lieten spelen, zodat we bij het ochtendgloren van de nieuwe dag verrast werden door de nóg hogere gebouwen langs ons nóg uitgebreidere spoorwegnetwerk.
Totdat de dag aanbrak dat we ons realiseerden waar we mee bezig waren: met niets! In die hap gebakken lucht ging zoveel tijd zitten dat we er rigoureus mee stopten. Gelukkig viel dat moment samen met de introductie van het fenomeen “internet” op onze flat en konden we ons bezig houden met een ander soort “niets”, zoals surfen en chatten.
Jaren na dato heeft de intrede van de Nintendo DS Lite in ons huishouden wederom een grote invloed op onze vrije tijdsbesteding. Opeens hoeven we niet meer op onze knieën voor de t.v. om een spelletje te spelen, zoals bij de Playstation. Het is ongeveer even geriefelijk als computeren in een stoel zoals deze. Wie verlost ons van deze duivelse machine? (Even wachten met de tips totdat ik het volgende level heb bereikt.)

6 Comments:

  • U bent verslaafd, dat is duidelijk. ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 23 januari, 2007  

  • Ja...en is het niet aan dit ding, dan wordt het wel iets anders...dus geniet er maar van ;-)

    (Als je 'm maar af en toe uitzet om een stukkie te schrijven...)

    By Anonymous Anoniem, at 23 januari, 2007  

  • Stuur je ook sms-jes naar elkaar als je op de bank zit samen ?

    By Blogger Pino-2008, at 23 januari, 2007  

  • Een gezonde verslaving, niks mis mee. Al die zogenaamd volwassen en hun vrije tijd verantwoord doorbrengende zeurpieten hebben meer kans op dementie op latere leeftijd. Computerspelletjes houden de geest namelijk actief, en sinds de introductie van de Wii krijgt het lijf ook de nodige beweging.

    By Anonymous Anoniem, at 23 januari, 2007  

  • Zo'n apparaat schijnt erg goed te werken om de opgekropte agressie aan het eind van de dag op bot te vieren...

    By Anonymous Anoniem, at 27 januari, 2007  

  • Dit roept herinneringen op! En A-train blijkt still alive! Ik heb (dankzij Wikipedia) weer een oude versie van A-train ge-upload (maar er is zelfs een versie 7, alleen verkrijgbaar in Japan...). Mijn vrije tijd is nu wel wat spaarzamer, maar heb mijn eerste uurtjes al weer in A-train gestopt. Oude tijden herleven!!

    By Anonymous Anoniem, at 28 januari, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader