zaterdag, november 18, 2006

Butterball

Thanksgiving wordt dit jaar in huiselijke kring gevierd met de familie en die bestaat dit jaar niet alleen uit K. en ik, maar ook uit mijn schoonmoeder die we vandaag afhaalden op Schiphol. Ze kwam trouwens niet alleen. In een van haar koffers had ze namelijk een bevroren kalkoen meegenomen en niet zo’n kleintje, zoals die hier in Nederland verkocht worden, maar eentje van het formaat van een kleine peuter. Bij het zien van zo’n groot stuk gevogelte vroeg ik me in eerste instantie af wat voor chemicaliën en hormonen er voor nodig waren om onze gevederde vriend te doen uitgroeien tot Arnold Schwarzenegger formaat. In tweede instantie was ik ook erg verbaasd waarom zo’n stuk vlees niet werd onderschept bij de douane. Maar blijkbaar mag dit gewoon.
K. had me weken geleden al verzekerd dat het invoeren van de klomp kalkoen geen probleem zou zijn. Ze had het online opgezocht en had nergens gevonden dat het verboden was. Daarbij had het ding 3 dagen nodig om te ontdooien, dus zou het Nederland ook nog eens netjes in bevroren staat bereiken. Het was dus allemaal “under control”. Vreemd toch dat stukken kaas en bloembollen driedubbel worden gesealed en gecheckt voordat ze de grens over mogen, maar dat hele kadavers in je koffer geen probleem zijn.
Niet dat ik er mee zit want ik ga komende donderdag gewoon genieten van deze gigantische “Butterball” kalkoen (dat is trouwens de veelbelovende merknaam van de bevroren vogel).
Waarschijnlijk kunnen we daarna nog tot het eind van het jaar genieten van de left-overs, in de vorm van kalkoen ragout, kalkoen sandwiches en kalkoen soep

10 Comments:

  • Toch zou het allemaal nóg makkelijker zijn geweest als jullie naar de States waren gevlogen, niet? ;-)
    Smakelijk!

    By Anonymous Anoniem, at 19 november, 2006  

  • Toch gek. Jaren geleden werd een vriendin besprongen door speciale speurhonden op JFK, waardoor de kroketten (!) die ze de VS in wilde brengen (voor haar zus, hoor) werden ontdekt en geconfisceerd.
    En dan nu, jaren later, na 9/11, een kalkoen probleemloos importeren? En dan ook nog - als je beschrijving juist is - een plofkalkoen?

    Nou ja, smakelijk eten in elk geval.

    By Anonymous Anoniem, at 19 november, 2006  

  • Wat ook kan, als de kalkoenen straks niet meer door de douane komen, is een kalkoen halen bij mijn vader in het zonnige Zeeland. Al past die waarschijnlijk ècht niet in je koelkast. Geheime 'recept'; lekker buiten laten rennen...en zeker lang genoeg laten rennen, dan worden het inderdaad vette peuters!

    Enneh..Happy Thanksgiving alvast dan maar, hè!

    By Anonymous Anoniem, at 19 november, 2006  

  • Levend was het vast niet gelukt. Maar dood mag je volgens mij alles vervoeren. Smakelijk eten.

    By Anonymous Anoniem, at 20 november, 2006  

  • Als ik alle films (en dat zijn er nogal wat)uit amerika mag geloven, is het altijd ruzie in de hut met dankuweldag. Dat wordt lachen Ary.
    Je schoonmoeder is er toch hè?

    By Anonymous Anoniem, at 20 november, 2006  

  • Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de douane 'kippig' was bij de controle van de bagage...

    Duidelijk een 'cup-a-soupje' moment..

    By Blogger Pino-2008, at 20 november, 2006  

  • Mwoah...gitaarman, een film zonder conflict is het kijken niet waard natuurlijk ;-)

    Maarre je hebt denk ik wel gelijk. En hier worden dan weer aan het Kerstdiner alle familieperikelen uitgevochten (wat inderdaad pleit voor een Kerst zonder familie...maar dat gaat me dit jaar wederom niet lukken, oef...wèl een Kerst zonder kalkoen, misschien dat dat scheelt...)

    By Anonymous Anoniem, at 20 november, 2006  

  • @Cornette: dopod mag je alles vervoeren??? Ik proef hier mooie scenario's met prachtige dramatische ontwikkelingen en elementen. (Inclusief conflict, jazeker...)

    By Anonymous Anoniem, at 20 november, 2006  

  • Sorry, ik bedoel dood, natuurlijk...ik zit hier te werken zonder verwarming...en de herfst zet nu echt in...zorgt voor veel spastibalk.

    By Anonymous Anoniem, at 20 november, 2006  

  • Toktok, who's there?

    By Anonymous Anoniem, at 21 november, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader