dinsdag, oktober 31, 2006

Kleding advies

Als u man bent en u heeft al een aantal jaren een serieuze relatie dan herkent u zeker de volgende situatie. U zit nietsvermoedend op de bank in de huiskamer en bemoeit u vooral met uw eigen zaken, in de vorm van een krant of een programma op de televisie.
Vanuit het niets staat opeens uw partner voor uw neus. Ze heeft advies nodig. Advies waarvan u al enige keren heeft aangegeven het niet te kunnen of willen geven. “Welke schoenen vind je beter passen bij deze outfit; de zwarte of de bruine?” Deze vraag is vervelend. Als je zwart kiest, kiest zij bruin en andersom. Nog vervelender is de vraag: “Zie ik er dik uit in deze jurk?”. Beginnelingen kunnen nog wel eens antwoorden met; “ Nee hoor, valt wel mee!” Dat antwoord is natuurlijk helemaal fout. Met “valt wel mee” impliceer je dat ze er niet echt dik uit ziet, maar toch wel een beetje. Vrouwen willen op deze vragen sowieso geen eerlijk antwoord.
De keren dat ik eerlijk heb aangegeven dat ik een bepaald kledingstuk niet mooi vond of dat ik vond dat het niet bij K. paste, worden me nog veelvuldig nagedragen. “Deze trui mag ik niet meer van je aan, want jij vind dat ie me niet staat” , klinkt het dan bijvoorbeeld.
Toch lijkt K. zich steeds minder aan te trekken van de spaarzame keren dat ik zeg dat een bepaalde kledingcombinatie me niet helemaal zint. Zo kwam ze onlangs thuis met een paar hoge laarzen en een kniehoge broek, die ze er mooi bij kon dragen. In een roekeloze bui antwoordde ik op haar vraag wat ik ervan vond, dat het me wat deed denken aan de Hitlerjugend. Aan een klein trots Duits jongetje dat voor het eerst in een uniformpje gestoken was. Geschrokken van mijn eigen eerlijkheid zocht ik al dekking achter de bank, maar tot mijn verrassing scheen het haar niet te deren. “Kan me niks schelen wat jij er van vind. Ik vind het mooi en ik draag het toch lekker”. Dit bleken geen loze woorden te zijn, want de combi wordt nu bijna wekelijks uit de kledingkast gehaald. “My naziboots”, noemt ze haar laarzen nu liefkozend. Eerlijk gezegd heb ik wel bewondering voor haar houding en ben blij dat ze gewoon draagt wat ze wil. Het getuigt van persoonlijkheid en daarbij, wat weet ik nu van mode?

18 Comments:

  • Wij mannen snappen daar niets van.

    By Anonymous Anoniem, at 31 oktober, 2006  

  • Ach, wie snapt het wel? Maar zolang er mensen zijn die zich gedragen als K. is de wereld nog niet verloren. Klasse! Koesteren die handel!

    By Anonymous Anoniem, at 31 oktober, 2006  

  • O ja, en dan komt Lief met een outfit aan om naar een feestje te gaan. "Hoe staat?" of "Hoe zit mijn haar?" zijn dan vragen. De laatste blik op teletekst gericht achteloos, zonder te kijken "Prima." zeggen.
    Dodelijk.

    By Anonymous Anoniem, at 31 oktober, 2006  

  • hoorde laatst dat leggings weer in de mode geraken.
    mag dat?

    By Anonymous Anoniem, at 31 oktober, 2006  

  • @hansb : alleen met een rokje en laarzen erbij..

    By Anonymous Anoniem, at 31 oktober, 2006  

  • Tja, mijn H. heeft ook zo'n combinatie. Ik noem het haar piratenbroek en laat geen gelegenheid voorbij gaan om haar ermee te pesten. Maar daar trekt ze zich niets van aan...

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • Hmmm, ik heb ernsige bezwaren tegen de analyse van Ary. Als er eerst advies wordt gevraagd en het (vernietigende!) advies wordt omgezet in een compliment (naziboots...), is er dan sprake van 'sterke persoonlijkheid of eerder een persoonlijkheidsstoornis... Welk zichzelf serieus te nemen persoon vindt het plezierig om in nazibots te lopen?
    Overigens is de verwijzing naar de WOII natuurlijk not done! Maar ja, jij hoeft natuurlijk geen verkiezing te winnen....

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • Ary verdient een lintje vanwege manmoedig gedrag! Ik zou het niet gedurfd hebben - maar ik ken K dan ook niet. Driewerf broeva! Haro!

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • hahaha, heb ook een kniebroek en hoge laarzen - is helemaal hip hoor!

    Ennuh: jij vond die reclame zeker ook geweldig, van de McDonalds en die mannenburger. GE-WEL-DIG!

    Heb trouwens nieuwe link - 3x raden.. bij wordpress.com ;)

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • Er niets, ik herhaal NIETS ergers dan een vrouw in een kniebroek. Dodelijk is het. Moet verboden worden.Niet hip. Zeker niet!

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • @gitaarman: jazeker wel is er iets anders nóg erger: de vrouw in een (plooi-)broekrok, de vrouw in een legging...mwoah..neuh..de mán in een legging. Dan hebben we alle ellende wel weer gehad. Genoeg over mode?

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • @gitaarman: Sinds wanneer ben jij trouwens de expert in hip?;-)

    By Blogger ary, at 01 november, 2006  

  • spiekerbroek, spiekerjas. lang haar. zo mut het. niet aans.

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • wat een leuk en herkenbaar verhaal!!

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • 'k wil wel eens een foto van K zien dan in d'r nazi laarzen...

    By Blogger Pino-2008, at 01 november, 2006  

  • Hm Ary, volgens mij is Gitaarman absoluut expert in hip...maar dan 30 jaar te laat. Verder ist wel een schatje....

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • Heel goed van K.! Tijdens het shoppen afgelopen weekend viel me weer op hoeveel vrouwen hun man kwellen door hem mee naar hele drukke winkels te nemen en dan om zijn mening te vragen. Laat die man toch met rust, denk ik dan, je ziet toch aan hem dat hij doodongelukkig is en zo snel mogelijk de winkel wil verlaten! Daar heb je vriendinnen voor, die zijn er veel beter in. Mannen die in de rekken lopen te zoeken naar kledingstukken voor hun vrouw vind ik verdacht.

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

  • Hm, She, ik zou dat toch een pareltje van een man vinden...en erg praktisch (want scheelt een boel tijd)...maar helaas wel erg zeldzaam ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 01 november, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader