maandag, oktober 30, 2006

Van die films

Via ons (nu nog) gratis filmkanaal zag ik vorige week een stukje van "The Birds" waarin zwermen agressieve vogels nietsvermoedende badgasten aanvielen. Ik had hem vroeger wel eens gezien en toen maakte de film wel indruk, maar nu zat ik toch vooral hard te lachen om de zwermen vogels die met z’n allen vast leken te zitten aan een grote hengel die door iemand op de filmset voor de camera heen en weer werd gezwaaid. Zelfs de kleine kinderen die aangevallen werden door wilde kraaien, zagen er belachelijk uit. De zwarte vogels leken wel opgezet en zorgvuldig in de kindernekjes vastgeplakt.
Toch verging me het lachen toen ik dit bericht las. “Overvliegende reiger velt bromfietser”. Anderhalf jaar geleden berichtte ik al over de overpopulatie van de blauwe reiger. Je komt hem tegenwoordig overal tegen; midden in de stad, in achtertuintjes van Vinex wijken. Het moet niet gekker worden! De reiger heeft ondertussen de spreeuw en het koolmeesje al ingehaald in de top tien van meest voorkomende vogels in Nederland (dit verzin ik even om mijn boodschap kracht bij te zetten). Dus kijk uit voor de blauwe reiger. Het eerste slachtoffer is al gevallen en zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb. Dit is namelijk al het tweede reiger stukje op mijn blog

“The Birds” movie van de week dus? Mooi niet. Halverwege de film begonnen de schreeuwende kinderen me danig te vervelen. Iets wat niet gebeurde toen ik “the Corporation” bekeek, de documentaire die ik vorige week had gekocht. Meer dan twee uur zat ik aan het scherm gekluisterd, gefascineerd door de macht van de Multinational, die zich meer en meer gedraagt als een psychopaat, belust op winst. Een doel dat alle middelen heiligt en dat steeds vaker ten koste van het milieu en het individu gaat.
Aan het eind van de film had ik de neiging om me aan te sluiten bij de Anti-globalisten en een baksteen naar een M.E.-er te gooien. Die neiging zwakte later iets af. Misschien moest ik maar gewoon eens wat verkiezingprogramma’s gaan lezen en heel erg links stemmen of zo.

4 Comments:

  • Birds, toendertijd waarschijnlijk heel eng. In de jaren 80 nog eens een laf aftreksel gezien met kikkers in de hoofdrol. De titel laat zich raden: frogs.

    By Anonymous Anoniem, at 30 oktober, 2006  

  • Wat lees ik nu, gij 'provo'... Bakstenen gooien tegen de ME ? Schande !!! Alsof die er iets aan kunnen doen...

    By Blogger Pino-2008, at 30 oktober, 2006  

  • @Takietaak: Je hebt gelijk oom Agent ;-).
    Ik gooi wel een baksteen naar een CEO van een bedrijf, of ik doe iets met ketchup. Ook altijd lachen.

    By Blogger ary, at 30 oktober, 2006  

  • Ik heb wel eens de voordeur van de buren met drie secondenlijm voorzien van een permanent lijmlaagje... toen ik nog jong was, misschien is dat een idee...

    By Blogger Pino-2008, at 30 oktober, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader