vrijdag, september 29, 2006

Wetmatigheden

Vandaag heb ik twee wetmatigheden vastgesteld

1: K. gaat morgen naar de United States. Businesstrip. Zij wel. Geen idee waarom, maar ze hebben haar daar in Chicago om een of andere reden hard nodig. Mooi meegenomen is dat ze daar het weekend met haar familie kan doorbrengen. Gratis, voor niets! Wie slaat dat af? Niemand. K. in ieder geval niet.
Bij het helpen met inpakken klapte ik haar koffer open en pakte een stapeltje kleren om meteen te constateren dat de koffer al volzat. Met kat! Tricky heeft last van “Obsessive Compulsive Disorder”. Als ze een lege doos of koffer ziet moet en zal ze er in zitten.
Volgens mij heeft elke kat daar last van. Maar waarom? Daar moet toch een biologische reden voor zijn. Wetmatigheid 1: Lege doos + kat = kat in doos.

2:Vanmiddag ging ik mijn gerepareerde Clio weer ophalen. Toen ik er in stapte en weg reed was het alsof ik in iemand anders schoenen liep, of in iemand anders bedje sliep. Het voelde niet goed. Remde hij altijd zo slecht, zat er altijd zoveel speling in het stuur? En dat schakelen, zo stroef deed ie dat voorheen toch niet? Na 10 minuten was ik er weer aan gewend, maar wetmatigheid 2 is dat je auto altijd weer vreemd aanvoelt als je hem ophaalt bij de garage.

4 Comments:

  • Nou ja, je moet het maar zo zien dat de garage je geen 'kat in de zak' heeft verkocht als je Cliootje weer als vanouds rijdt...

    By Blogger Pino-2008, at 29 september, 2006  

  • Je raakt gewend aan afwijkingen...

    By Anonymous Anoniem, at 29 september, 2006  

  • Gaat K. weer verse t-shirts voor je meenemen?

    By Anonymous Anoniem, at 30 september, 2006  

  • ik had precies hetzelfde vorige week toen ik de auto op ging halen na de keuring en de beurt.......

    By Blogger Paola, at 04 oktober, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader