zondag, september 24, 2006

Vliegangst, deel 10, de Euromast

Daar stond ik dan, aan de voet van de Euromast. Volgens mijn vliegangst therapeut moest ik daar maar eens op. In de vorige sessie had hij me er van overtuigd dat ik door mijn angst heen moest breken en om dat te bewerkstelligen had hij me een boek en de al eerder genoemde zelfhypnose cd meegegeven. Maar kijkend naar boven leken alle alarmbellen in me af te gaan. “ Daar ga ik echt niet op” bedacht ik me. “ Misschien tot aan de eerste verdieping, het restaurant, maar niet in dat enge liftje”. Dit leek me nog verschrikkelijker dan het vliegen zelf. Zenuwachtig wachtte ik af tot mijn coach zou opdagen en ik vroeg me af hoe hij me om zou kunnen praten. Na een half uur wachten begon ik aan mezelf te twijfelen. Had ik me vergist in de datum, de tijd misschien? Ik besloot maar even op te bellen. “Duizendmaal excuses” , zei de secretaresse meteen, toen ze mijn naam hoorde. “Ik had je nog geprobeerd op te bellen, maar je therapeut is plotseling ziek geworden” . Een groot gejuich ging er in me op bij het horen van dit goede nieuws. Al mijn hersencellen deden gezamenlijk de “wave” en de stadionspeaker riep “gevaar geweken!“ Ik hoefde niet. Tenminste niet nu. Ik wist meteen dat dit me niet zou helpen en dat het alleen uitstel van executie was. Eens zou ik toch een toren op moeten, of een vliegtuig in en het goede gevoel dat ik nu had, zou zich thuis omzetten in teleurstelling. Dit was geen overwinning maar een tijdelijke terugslag.
Op de weg terug bleek, toen ik met mijn vintage Clio met panne langs de weg kwam te staan, dat er waarschijnlijk geen zegen rustte op deze dag. In de volkswijk Lombardije wachtte ik dus op de schadeservice die me zou wegslepen. Zo kon ik nog even nadenken over de acute paniek die ik voelde, toen ik eerder die dag onderaan die vervloekte toren stond. Hoe zou ik dit gigantische varken ooit kunnen wassen? De oplossing leek even verder weg dan ooit.

12 Comments:

  • Vliegangst lijkt me erg lastig. Het is een vorm van hoogtevrees. Dat kan wel lastig zijn want je komt toch vaak op hoge plekken in je leven.. toch?

    By Blogger PS, at 24 september, 2006  

  • De Euromast heeft twee super-de-luxe liften waar je met veel mensen tegelijk in kunt, dus het eerste station is overbrugbaar denk ik. Boven kun je idd lekker zitten in het restaurant en uitkijken over de stad en dat je niet helemaal naar de top durft begrijp ik wel.

    Mocht je het ooit wél durven kijk dan niet tussen je benen door naar beneden... Er zitten ook kijkramen in de vloer...

    Je had trouwens wel dé kans om je therapeut op zijn/haar neus te laten kijken van deze stap...

    By Blogger Pino-2008, at 24 september, 2006  

  • Denk aan alle mooie foto's die je van het uitzicht kunt maken. Hmm..dat helpt niet hè. Hoop voor je dat het vieze vette varken een heel lief snoezelig biggetje blijkt te zijn.

    By Anonymous Anoniem, at 24 september, 2006  

  • Daar ben je mooi onderuit gekomen...therapeutisch niet verantwoord maar wel ff heeeel fijn! Enne, het gaat je heus wel lukken, daar vertrouwen wij hier met z'n allen op!

    By Anonymous Anoniem, at 24 september, 2006  

  • Jawel, daar kom je overheen! Zeker weten en dan kun je je niet meer voorstellen hoe je daar stond!

    By Anonymous Anoniem, at 25 september, 2006  

  • Het kan maar zo zijn dat je therapeut niet meer beter wordt. Ben je overal vanaf.

    By Anonymous Anoniem, at 25 september, 2006  

  • oef dat kan zo lekker voelen he, zo'n onverwacht uitstel..... maar ooooooooit....

    By Blogger Paola, at 25 september, 2006  

  • Jullie kunt dat allemaol wel goed praot'n maor Ary is gewoon een slappe drol! Asse een vent was, ginge allenig omhoog. Zeker. Nou wurt het nooit wat. Face your fears Ary. (dat laatste is Engels, maor dat haj wel in de gaatn, toch?)

    By Anonymous Anoniem, at 26 september, 2006  

  • En toch gaat het je lukken.

    By Anonymous Anoniem, at 26 september, 2006  

  • En toch gaat het je lukken.

    By Anonymous Anoniem, at 26 september, 2006  

  • Stoere praatjes gitaarman. Ik weet wie je bent en waar je huis woont. Ik zal je aankomende zaterdag wel even koppie onder duwen.

    By Blogger ary, at 26 september, 2006  

  • Gaaf, strijd !
    Ik ben benieuwd naar de uitslag..

    By Blogger Pino-2008, at 27 september, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader