zaterdag, september 16, 2006

Weer beet!

In het verleden heb ik het volgens mij wel eens gehad over mijn hebberige hobby; het meedoen aan allerlei prijsvragen. Moest je vroeger nog allerlei briefkaarten opsturen en slagzinnen bedenken, tegenwoordig is een mailtje vaak al genoeg. Op sites als Prijzentrein en Alles Gratis worden er dagelijks verse prijsvragen aangevoerd, compleet met antwoorden, makkelijker kan het niet. Als je daarbij nog eens een programmaatje als Roboform download, dan kun je je adresgegevens vaak met 1 druk op de knop invullen. Een half uurtje werk op Zaterdagochtend als je partner nog in bed ligt en je toch niets beters te doen hebt, is dan meestal wel genoeg om de prijsvragen af te werken.
Resultaat is aan de ene kant veel spam, maar dat kan je ondervangen door een hotmail adresje aan te maken, maar aan de andere kant vallen er regelmatig prijzen in de bus. Zeker eens in de anderhalve maand is het raak. Meestal is het een DVD, of een boek. Maar in de afgelopen jaren dat ik mijn hobby uitoefende, die wel wat weg heeft van electronisch vissen, heb ik ook een paar redelijk grote vissen aan de haak geslagen. De absolute topprijs was een met leer afgewerkte breedbeeld t.v. van Philips van enkele duizenden euro’s. Ook won ik al eens een miljoen. Dat was helaas in Indonesische roepia’s (zo’n 80 euro), maar wie het kleine niet eert is het grote niet weerd natuurlijk. Daarbij kunnen niet veel mensen zeggen dat ze ooit wel eens een miljoen gewonnen hebben.
Afgelopen week was het weer raak. Het mij verder onbekende blad Columbus magazine mailde me dat ik een echte Polar AXN500 Outdoor Computer gewonnen had. Nieuwprijs, zo’n 350 euro’s.
Nu had ik net een aantal maanden geleden een tweedehands, naar zware shag stinkende Polar gekocht, die het overigens prima deed. Maar een splinternieuwe fris ruikende gecomputer, met zoveel features dat ik nog maar half door heb wat ie allemaal kan, die sla ik natuurlijk niet af.
Ik heb al wel gezien dat er een hoogtemeter op zit. Handig straks voor in het vliegtuig.

15 Comments:

  • Mazzel kont...

    By Anonymous Anoniem, at 16 september, 2006  

  • Nooit geweten dat dergelijke apparaten bestonden! En toen ik de link naar het fanatastische apparaat gebruikte, dacht ik nog even: 'eh, kan je er ook op zien hoe laat het is?' Maar dat bleek ook het geval! Al met al, gefeliciteerd met het winnen van de prijs! De aanhouder wint?

    By Anonymous Anoniem, at 16 september, 2006  

  • Bofferd! Ik heb pas één keer wat gewonnen...op een weblog, iemand verlootte een gewonnen cd van Blof ofzo...

    By Anonymous Anoniem, at 17 september, 2006  

  • Wow! Ik ben ook wel een beetje een 'spelletjesman' ... verschijnt er in de krant één of andere wedstrijd of kan je toegangsticketten winnen ... dan waag ik mijn kans. Eerst 's morgens vroeg de krant doorbladeren, direct de bon invullen en opsturen ... resultaat is dat ik al heel wat leuke voorstellingen heb kunnen bijwonen: zelfs eens een jaarabonnement voor Arca theater, een concert met Francois Glorieux, veel avant-premières, ... Maar grote prijzen? Nee ..die zijn jouw gegund!!

    By Anonymous Anoniem, at 17 september, 2006  

  • Ik ben ook zo'n mazzelaar. Win vaak iets, maar dan op eigen kracht. Ook maar eens even een kijkje nemen op die sites van jou, want als het zo makkelijk is...

    By Anonymous Anoniem, at 17 september, 2006  

  • Vorige week het woordje FIETS gesmst. Kreeg ik meteen een dame aan die lijn die mijn banknummer wilde waar ze de maandelijkse bijdrage voor een loterij af kon schrijven.

    By Anonymous Anoniem, at 17 september, 2006  

  • sommige mensen komt het aangewaaid.
    maar het is je ..eh.. natuurlijk wel gegund.

    By Anonymous Anoniem, at 17 september, 2006  

  • Tegen zoveel geluk kan natuurlijk niemand op. Ik doe maar niet mee, ik verleis toch altijd.

    By Anonymous Anoniem, at 17 september, 2006  

  • Dat is een tof ding Ary ! Had er bijna een gekocht. Echter ik kreeg de Polar F5 voor mijn verjaardag.. Ook mooi....

    By Anonymous Anoniem, at 17 september, 2006  

  • Dat is nog eens winnen. Zou ik het ook kunnen?

    By Anonymous Anoniem, at 18 september, 2006  

  • Leuke hobby. Mijn moeder deed dat ook en die won de gekste (en mooiste) dingen. Ik doe het af en toe en won laatst nog een doos kattenvoer en twee koffiekopjes. Veel verder kom ik niet.

    By Anonymous Anoniem, at 18 september, 2006  

  • Hihi. Wel een idee ja, om met prijsvragen mee te doen. Eigenlijk doe ik het nooit, 'omdat ik toch nooit win'. Maar ja, hoe kun je winnen als je nooit meedoet?

    By Anonymous Anoniem, at 18 september, 2006  

  • Wel handig dat Roboform zeg, ik doe meteen volop mee aan prijsvragen en dergelijke. Je hebt concurrentie Ary !

    By Blogger Pino-2008, at 18 september, 2006  

  • hmmm ik ga dat ook eens overwegen geloof ik :-)

    By Blogger Paola, at 19 september, 2006  

  • Het is toch niet te geleufn!

    By Anonymous Anoniem, at 19 september, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader