dinsdag, september 05, 2006

Dell-icious

Gisteren werden we even verrast door de, tot nu toe, geweldige service van Dell. Deze computerboer hielp ons in no-time uit de computer ellende die dit huishouden al anderhalve maand teistert. De geplande twee weken, die het zou kosten om onze nieuwe laptop in elkaar te zetten en af te leveren werd tot onze verrassing gehalveerd, zodat we gisteren het felbegeerde apparaat al in ontvangst konden nemen. Alles in 1 keer goed, we werden er bijna achterdochtig van.
De feestvreugde werd enigszins getemperd doordat we er ineens achter kwamen dat er een belangrijke rekening nog niet voldaan was, terwijl we allebei bijna zeker wisten dat we het geld een paar weken nog gezamenlijk via internetbankieren overgemaakt hadden, toen ik K. even voor wilde doen hoe je je rekeningen betaalt via het internet.
Met twee vakanties voor de boeg en een dure vliegangstcursus rekening die er nog aan zou komen, leek de spoeling voor de komende maanden iets dunner te worden dan we normaal gewend zijn. Visioenen van elke dag goedkope macaroni elleboogjes met ketchup opgediend door Schraalhans die minstens vier maanden meester in dit huis zou zijn, doemden op.
Maar zoals Johan altijd pleegt te zeggen: “elk nadeel heeft zijn voordeel” . Een van mijn grote hobby’s is namelijk het budgetteren van een huishouden. Geef mij de financiële touwtjes in handen en ik schud de besparing trucs uit mijn mouw. “Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven” is een van mijn motto’s . Sinds jaar en dag predik ik al het evangelie van het consuminderen. Alleen, de enige bezoeker van mijn kerk is K. Noodgedwongen nog eens, want ze woont met mij samen onder een dak, En die preek van mij die heeft ze nu wel eens een keer gehoord.
Helaas kan ze zich op dit moment niet onttrekken aan deze gemeente en kijkt bedenkelijk als ik enthousiast uitroep: “Weet je wat, we beginnen vandaag! Dan zijn we aan het eind van het jaar weer boven Jan!”
In het gedachtewolkje boven haar hoofd lees ik: “Maar de vakantie dan?”
Die zal op gepaste wijze gevierd worden. In plaats van een bezoek aan dat chique restaurant nemen we gewoon een zak krentenbollen mee.
Budgetman strikes again!

11 Comments:

  • Zou toch maar ff checken op je account of dat geld wel naar het goede rekeningnummer gestuurd is.
    En er is niks mis met elleboogjes met ketchup en wat geraspte kaas (als je student bent).

    By Anonymous Anoniem, at 05 september, 2006  

  • Krentenbollen zijn ook lekker...

    By Anonymous Anoniem, at 05 september, 2006  

  • Of vrienden maken met Leen, da's ook nog een optie.

    By Anonymous Anoniem, at 05 september, 2006  

  • Niets zo uitdagend voor een inkoper als tijden van schaarste.

    By Anonymous Anoniem, at 05 september, 2006  

  • Leuk verhaal hoor, maar werkt je laptop naar behoren ?

    By Blogger Pino-2008, at 06 september, 2006  

  • Ah..in dat verband..houd de Jungle in de gaten...daar komen nog een aantal watertandenmakende recepten in te staan (al zeg ik het zelf...hm...en als het niet watertandend is, dan is het in ieder geval goedkoop (want: ben van diezelfde kerk ;-)

    Enneh..intussen wel veel plezier met je Dell!

    By Anonymous Anoniem, at 06 september, 2006  

  • Volgende stukje vol budgettips graag...ja?

    By Anonymous Anoniem, at 06 september, 2006  

  • kanonne wat een luxeproblemen ;-) verweeeeeeeeeeeeeeeend hihi

    By Blogger Paola, at 06 september, 2006  

  • budgetman zorgt bij mij voor heel creatieve oplossingen ;)
    Heb net skype uitgevonden - super!
    Is voor jullie met je nieuwe Dell misschien ook een goede optie?

    By Anonymous Anoniem, at 07 september, 2006  

  • @bijzonder: K. heeft net gisteren de hele avond zitten Skypen met haar moeder. Inderdaad ideaal.
    Nu moet alleen de VOIP telefoon even gerepareerd terug komen van de MediaMarkt.

    By Blogger ary, at 07 september, 2006  

  • Het loopt nooit helemaal zoals je plant, lijkt het wel...

    By Anonymous Anoniem, at 07 september, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader