dinsdag, augustus 29, 2006

Gadget 2

Hoe zal ik de computersituatie hier in huis beschrijven? Abominabel, tranentrekkend of gewoon k*t? Ik ga voor het laatste. Waarom ik dat sterretje gebruik en niet gewoon zeg dat leven zonder een fatsoenlijke computer gewoon kut is weet ik niet. Het is waarschijnlijk het laatste restje beschaving dat ik na zoveel frustratie en ergernis nog in me heb. Da's niet echt veel dus; het is maar een mager sterretje.
Echt verwonderlijk is dat niet, want we zijn moegestreden. Meer dan vier weken is onze computer namelijk al in de reparatie en moeten we het doen met een prehistorisch bakbeest dat nog op de zolder stond.
Waarom deze reparatie zo lang moet duren is nog steeds niet duidelijk. Vocht de oermens nog tegen beren en leeuwen en werd de eenvoudige boer in de middeleeuwen bedreigd door feodale heersers, tegenwoordig vechten we tegen de bureocratie en de terreur van helpdesks waar ze je zonder blikken of blozen een anderhalf uur in de wacht zetten om je vervolgens niet te helpen. Helpdesk ICC, waar wij mee te maken hebben, omdat wij zo stom zijn geweest onze computer bij Dixons te kopen, heeft onze computer nu al voor de tweede keer ongerepareerd teruggestuurd. Okay, ze hebben wel wat gedaan en kiezen daarbij zeker niet voor de goedkoopste oplossing (nieuw moederboard, nieuwe harddisk), maar elke keer als wij de computer aan willen zetten weigert ie Windows op een fatsoenlijke manier op te starten. Hebben we dan niet goed aangegeven wat het probleem is met onze computer toen we hem ter reparatie aanboden, hoor ik de oplettende lezer nu denken. Driewerf nee! Of ja. Ik snap mezelf nu bijna niet meer, maar we hebben de laatste keer dat we het kreng opstuurden er een hele verhandeling op geplakt, die toch enigzins inzicht zou moeten geven in de problematiek.
Bellen naar de helpdesk heeft tot nu toe geen zin gehad. We hebben alle nerds die daar werken al aan de telefoon gehad. De ene is vriendelijk en geduldig, de ander nerveus en defensief en de laatste keer werd ons beloofd dat we maandag zeker terug gebeld zouden worden. Nou, het is nu dinsdag en ze hebben nog steeds niet gebeld. Het lijkt wel op the Revenge of the Nerds. Maar wat hebben we ze misdaan? Wij komen er niet achter. Ondertussen hebben we alvast maar een voorschot genomen op onze eindejaarsbonus en een laptop van Dell gekocht. Die stond eigenlijk toch al in de planning, maar de recente gebeurtenissen maakte de aanschaf opeens een stuk gemakkelijker.Met dit nieuwe speledingetje belanden we in één keer in de eenentwintigste eeuw en zullen de computerproblemen tot het verleden behoren.
Benieuwd hoe bekwaam de bollebozen van de Dell helpdesk zijn. Iemand die daar ervaring mee heeft?

13 Comments:

  • Snap ook niet dat dat zo lang moet duren. Maar er zit hopelijk toch wel een goed werkende accu in die laptop?

    http://www.nu.nl/news/804862/32/rss/Rampweek_voor_Dell.html

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2006  

  • Heb je niet een handig mannetje in de buurt die als hobby computers repareert? Dat gaat vaak een stuk sneller en uiteindelijk een stuk goedkoper!

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2006  

  • DIXONS SUCKS BIGTIME !

    Ongeinspireerde formule franchise slappe hap zonder enige feeling naar klant endezowel versus produkt prutsers eerste klas. en dan druk ik me nog ongemeen zacht uit !

    Wil de eerste tevreden DIXONS klant nu opstaan !

    Koop bij Norrod.. de studentendealer in Zwolle.. Betekent snel voordelig en enthousiast. Ik had dat ding een keer kapot nam hem onder de arm.. Ze tjekken het onder je neus.. en klaar is Kees.

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2006  

  • Wij kochten ooit een antwoordapparaat bij Dixons. Ging stuk. Opgestuurd, na twee weken "gerepareerd" terug. Nee dus, weer stuk. Toen is-ie een week of acht weg geweest en kregen we een nieuwe. Die heeft het precies tot een dag na het verlopen van de garantie gedaan. Wellicht heeft het meer met Profoon (de maker van die apparaten) dan met Dixons te maken, maar aangezien dit mijn enige Dixonservaring is wilde ik het toch even kwijt. Over t-for-telecom heb ik nog wel horrorverhalen, maar aangezien dit niet mijn weblog is zal ik die voor me houden (maar onthoud: niet te vertrouwen!)...

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2006  

  • Hm...ik heb mijn apparatuur twee (of is het alweer drie) jaar terug aangeschaft via Dell. Alles is zeer ok aangekomen, dus tot zover geen probleem (ehum, er is wel een probleem nu met mijn account op deze PC, maar dat heb ik vast zelf gedaan..niks door Dell ;-)

    Ik hoor wèl van hier en daar, dat de helpdesk bij Dell evenzo zuigt als al die andere desks waar jij over schrijft. Big time dus. Helaas....de grote ziekte van deze tijd....

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2006  

  • Als je pc niet door de windows opstart procedure komt lijkt het me een software matig probleem en geen hardware matige. Mocht je moederbord instabiel zijn of je harde schijf niet goed functioneren krijg je al een error te zien in je bios scherm. Heb je al getracht je harde schijf te formatteren en je windows er opnieuw op te zetten ?

    By Blogger Pino-2008, at 30 augustus, 2006  

  • @Maartje: Zo'n handig mannetje zouden we wel kunnen gebruiken. Maar ik wil gebruik maken van mijn garantie die we er destijds bij gekocht hebben.
    @Takietaak: Ik ben niet zo'n computerexpert, maar de systemrecovery is al 3 keer uitgevoerd. Hij wordt volgende week dinsdag weer opgehaald. Kijken of ze hem voor de 3e keer ongerepareerd terug durven te sturen.

    By Blogger ary, at 30 augustus, 2006  

  • Als die het straks weer doet, zou ik 'm meteeen te koop aanbieden op marktplaats of zo ;)

    En dan krijgen ze dat bakbeest als bonus!

    By Anonymous Anoniem, at 30 augustus, 2006  

  • @ tica: Nee, Marktplaats gaat het niet worden. Twee computers in dit huishouden gaat er voor zorgen dat er nooit meer ruzie gemaakt wordt over wie er mag computeren.

    By Blogger ary, at 30 augustus, 2006  

  • oh ik vrees dat al die helpdesks dezelfde mensen aannemen.... *kuch*

    By Blogger Paola, at 30 augustus, 2006  

  • Hetzelfde hier met Dynabite. Vast van dezelfde keten...
    (Niet een bezoekje terugbrengen vandaag. Wacht maar een dagje. Ik meen het!!! IVM vliegverhalen.)

    By Anonymous Anoniem, at 31 augustus, 2006  

  • Ik weet toevallig wel hoe die machines behandeld worden door het bedrijf wat verantwoordelijk is voor het transport. En daar wordt je niet vrolijk van...

    By Anonymous Anoniem, at 01 september, 2006  

  • Mag ik even een open deur intrappen ? Zo even die ene opmerking maken die je helemaal niet wil horen en er dan nog zelfvoldaan bij kijken ook ?

    Bij deze.

    "Koop - een - Mac."

    By Blogger Hera, at 01 september, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader