maandag, augustus 14, 2006

Shirts overdose 13

Nakker kende geen genade toen hij zijn oordeel velde over shirt 13. “Van dat shirt kan je beter maar meteen een poetsdoek maken”, zei hij. De tendens om zijn mening even wat dikker aan te zetten als normaal was begonnen toen ik de week daarvoor cd’s mee begon te nemen naar mijn werk. Mijn collega G. had me in haar vakantie namelijk haar splinternieuwe radio annex cd-speler uitgeleend en dus leefde ik me vanaf dat moment uit met het draaien van cd’s die ik van huis had meegenomen. Met het kiezen van de cd’s probeerde ik nog enigszins rekening houden met de muzieksmaak van de collega’s die binnen gehoorafstand van mijn bureau zaten. Dus werd het niet de nerveuze electro van Squarepusher maar de oh-wat-verlang-ik-terug-naar-de-eighties symfo van Yes. Terwijl ik nog mee humde met “Owner of a lonely heart” , zag ik opeens Nakker naast mijn bureau staan. “Dit vind toch ik zooo slecht!” zei hij en keek minachtend richting de radio. Even wilde ik de muziek verdedigen, maar besloot hem met z’n eigen wapens terug te slaan, door de bal terug te kaatsen met : “Ach joh, ga toch de Vengaboys luisteren”. Daar had hij niet van terug.
Totdat ik een dag later met shirt 13 naast zijn bureau kan staan en ik weer genadeloos de pan ik werd gehakt. Mijn nieuwe shirt een poetsdoek? Gelukkig ken ik Nakker langer als vandaag en wist ik als geen ander hoe ik hem zijn mening moest laten herzien. Met mijn rechtervinger wees ik op de kleine lettertjes op het t-shirt. Onder de reclame voor de pool-hall stond te lezen “keep your balls on de table”. “Heb je dit dan al gezien?”, zei ik en wist dat Nakker sinds zijn vroege puberteit elke mogelijke verwijzing naar een ondeugend lichaamsdeel niet kon versmaden. “Ja, dat verandert natuurlijk de zaak”, zei hij, terwijl zijn mondhoeken naar boven krulden en de sterretjes weer in zijn ogen stonden.
“Waar ga je eigenlijk naar toe op vakantie?” vroeg ik en probeerde het gesprek weer naar rustiger wateren te leiden.
“Nou, het wordt in ieder geval genitalië”, zei Nakker. De sterretjes hadden nog nooit zo fel gestraald.

13 Comments:

  • Geniaal!

    By Anonymous Anoniem, at 14 augustus, 2006  

  • Als ik niet beter wist zou Nakker mijn broer kunnen zijn ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 15 augustus, 2006  

  • Mijn jongste zoon leest mee en vindt dat ik moet reageren met: Ik ben eigenlijk ook een beetje gek... (Hihihi)
    Sorry

    By Anonymous Anoniem, at 15 augustus, 2006  

  • @Petra: Zo gek als Nakker word je nooit ;-)

    By Blogger ary, at 15 augustus, 2006  

  • kuj niet over wat beters schrievn dan die tie sjurts? Wat dachie van Libanon?

    By Anonymous Anoniem, at 15 augustus, 2006  

  • Zo-hé, Nakker staat flink in z'n T-shirt... eh... hemd dus, nu. De Vengaboys... tssssssssssssss

    By Anonymous Anoniem, at 15 augustus, 2006  

  • boys will be boys :-) dat lijkt me wel een shirtje voor jullie allebei

    By Blogger Paola, at 16 augustus, 2006  

  • Goed zo! Staat hij idd mooi in z'n hempie zeg..

    By Anonymous Anoniem, at 16 augustus, 2006  

  • Leuk die Nakker. Ik mag dat wel zulke grappen. Zou je niet denken van een vrouw. Maar ja, daar zitten ook gekken tussen.

    By Anonymous Anoniem, at 16 augustus, 2006  

  • Hey Ary, met jouw shirtjes valt het nog wel mee hoor, moet je deze link eens volgen... http://durkl.com/WorldRecord.php

    By Blogger Pino-2008, at 20 augustus, 2006  

  • @Takietaak: Grappig zeg. Ben benieuwd of-ie al die shirtjes ook weer op dezelfde manier uit heeft moeten trekken, of dat ze er gewoon de schaar in hebben gezet.

    By Blogger ary, at 20 augustus, 2006  

  • @Gitaarman: Neen, driewerf Neen! Over Libanon schrijven reeds vele lieden...Ary moet schrijven wattie altijd doet...dat doettie nl. het best ;-) (en vind ik het fijnst, aangezien ik hier voor de ontspanning vertoef)

    By Anonymous Anoniem, at 20 augustus, 2006  

  • Ben weer terug uit Tjechie..!
    Bohemen..leuk..jammer dat het wat nat werd.

    By Anonymous Anoniem, at 25 augustus, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader