dinsdag, augustus 08, 2006

Vliegangst (deel 4: toch maar de boot?)

“Moet je vrijdag examen doen?” werd me vandaag twee keer gevraagd. Vrijdag heb ik namelijk vrij genomen, want dan begint mijn Valk vliegangstcursus. Verschillende collega’s hadden daarover de klok wel horen luiden, maar wisten nog niet precies waar de klepel hing. Een cursus beginnen met een examen lijkt me een beetje het paard achter de wagen spannen, maar ik moet toegeven dat het al wel aanvoelt als een examen. Al dromend probeerde mijn onderbewuste afgelopen nacht het naderende onheil alvast te verwerken en luisterde daarbij goed naar de adviezen van M. de vriend van mijn tante W. Op de verjaardag van mijn moeder kwam hij namelijk met het idee om, als het nou allemaal niet gaat lukken met die cursus, gewoon de boot te nemen. Die schijnt er namelijk maar vijf dagen over te doen. Aan K’s gezicht kon ik aflezen dat ze het er niet helemaal mee eens was.
Toch droomde ik gisteren van de boot naar Amerika. Anders dan ik had verwacht, was dat niet een groot cruiseschip, maar een klein plat rondvaartbootje. “Hoe moet ik daar ooit mijn spullen in krijgen”, dacht ik nog. Maar voordat ik mijn plunjebaal aan boord kon gooien merkte ik dat de boot al was uitgevaren. Ik kon er met geen mogelijkheid meer opkomen. Beduusd stond ik op de kant en zag de boot uit het zicht verdwijnen. De volgende dag kwam ik terug en mistte hem weer!
Vreemd hoe in dromen dingen vaak niet helemaal lukken. In het verleden droomde ik al eens dat ik een auto probeerde te besturen terwijl ik op de achterbank zat. Met mijn armen over de rugleuning van de stoel, die eigenlijk voor de bestuurder bestemd was, probeerde ik er nog het beste van te maken. Tevergeefs.
De gebeurtenissen rondom het terugbrengen van onze “gerepareerde” computer leken vandaag een beetje op zo’n droom. Na afgelopen vrijdag, geheel buiten onze schuld, al de koerier gemist te hebben, die de computer kwam terugbrengen, kwamen we er vandaag, bij het herinstalleren van het kreng achter, dat er helemaal geen netwerk kaart meer in zat. Bij het installeren van het nieuwe moederboard, had de reparateur die er voor het gemak maar helemaal uit gelaten. K. over de piss natuurlijk, want die had er zich erg op verheugd om haar nieuwe fotoprintertje te gebruiken die ze van mij op haar verjaardag had gehad. Ook de nieuwe Skype telefoon, die we recentelijk hadden aangeschaft om met Amerika te telefoneren, zouden we de komende dagen niet kunnen gebruiken. Dus installeerden we onze oude, bejaarde computer maar weer, die bij elke muisklik een halve minuut moet nadenken wat ie nou eigenlijk moet doen. Traag is-ie, als dikke stront. Het lijkt weer alsof ik vanaf de achterbank mijn auto probeer te besturen.

15 Comments:

  • een nieuw moederbord zonder onboard LAN? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Weet je zeker dat je netwerkpoortje niet gewoon op een ander plekje zit dan voorheen?

    By Anonymous Anoniem, at 08 augustus, 2006  

  • Heb je de router tussen de hub reed doorgeshift? Weet zeker dat dit een intern conlict met de ram-ddr opgeleverd heeft ! Dan moet je via de restart Auto xp-lan herkenning rebouten . Daarna de female cabel connecten op de Usb 2.0 double speed port. Let op doe dit alleen met Acer mmx#A pro moederborden. Anders zul je net zien dat je je processoer overstuurd. En dan krijg je natuurlijk de gebruikelijke byte syntax overflow.. En ja dan weet je het wel.. Dat gebeurd zo vaak ! Laatst nog bij mijn schoonzus....terwijl ik haar nog zo gewaarschuwd had.... vrouwen en techniek..het wordt nooit wat.

    By Anonymous Anoniem, at 09 augustus, 2006  

  • Ik vind hierboven mijn beste comment ooit ! wat jullie ?
    Ben zeer met mezelf in mijn nopjes :)

    By Anonymous Anoniem, at 09 augustus, 2006  

  • Mijn vliegtochtje ging niet door. Heel slecht weer. Best een beetje opgelucht wacht ik nu even hoe het je vergaat. Succes vrijdag!

    By Anonymous Anoniem, at 09 augustus, 2006  

  • @ Lebrat: We hebben geen idee wat je bedoelt.Het snoertje past in ieder geval nog steeds maar in 1 ingang.
    @Nakker: Erg indrukwekkend. Als zoon van een leraar had ik alleen wel verwacht dat je je "d's" en "t's" op de juiste manier zou gebruiken ;-)
    @Petra: Vliegen in zo'n klein vliegtuigje is volgens mij helemaal voor gevorderden.

    By Blogger ary, at 09 augustus, 2006  

  • Traag als dikke stront. Da's een mooie opmerking uit een diep, diep verleden Ary!

    By Anonymous Anoniem, at 09 augustus, 2006  

  • Frustrerend...zulke dingen en zulke dromen!

    By Anonymous Anoniem, at 09 augustus, 2006  

  • Met die computer komt het wel goed. Succes met die cursus ! Wel de Linda van vorige maand gelezen toch? Die ging er helemaal over. Erg interessant.

    By Anonymous Anoniem, at 10 augustus, 2006  

  • @ Karel.
    Je klets uit je nek. In alle opzichten. Zelfs ik (als vrouw) had daar maar 1 zin voor nodig.
    ;))

    By Anonymous Anoniem, at 10 augustus, 2006  

  • Ik zweet plaatsvervangend...of óók. Wat een irritante ellende. Sterkte!

    By Anonymous Anoniem, at 10 augustus, 2006  

  • @Cornette: Ik ga meteen kijken of ze hem nog in de winkel hebben.

    By Blogger ary, at 10 augustus, 2006  

  • Dit is volgens mij voer voor een dromencyclopedie hoor! :)
    Veel succes morgen met de cursus!

    By Anonymous Anoniem, at 10 augustus, 2006  

  • @cornette : Ben onder de indruk van je uitdrukkingsvaardigheid. Driewerf Sjappoo !

    By Anonymous Anoniem, at 10 augustus, 2006  

  • In 1963 heb ik samen met m'n ouders en zussen de overtocht van NewYork naar Rotterdam per boot gemaakt. Destijds deden we er 10 dagen over.
    Ik kan me er niets van herinneren, maar aan de films, die door m'n vader gemaakt zijn, te oordelen, was het geen pretje. Zware stormen, angst dat de boot zou omslaan enz. Tegenwoordig zal het vast wel anders zijn. Geef mij maar het vliegtuig. Lekker in 7 uurtjes aan de andere kant van de oceaan. Of een cursus omgaan met vaarangst.

    PS tof van je dat je even vertraagd met een t-shirts, zodat ik het weer bij kan benen. Maar ik ben erg benieuwd naar de volgende.

    By Anonymous Anoniem, at 10 augustus, 2006  

  • ik heb vaarangst, alleen al als ik je stukkie lees...*gil*

    By Blogger Paola, at 11 augustus, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader