woensdag, juli 26, 2006

Shirts overdose 7

De favoriete krant van Antonie Kamerling is de NRC Next. Tenminste, dat lees ik net in de Nieuwe Revu. Daar baal ik eigenlijk een beetje van, want dat had ik ook willen zeggen. Het is op dit ogenblik ook mijn favoriete krant. Ik had ook willen uitleggen waarom. Namelijk dat de krant op een intelligente manier informeert zonder saai te worden en dat ie ook entertainment biedt zonder oppervlakkig en dom te worden. Daarbij hebben ze zich op de redactie van NRC Next goed ingeleefd in hun doelgroep, die bijvoorbeeld wel geïnteresseerd is in de situatie in het Midden Oosten en daar ook wel het nodige van afweet, maar toch even in een korte samenvatting voorgeschoteld wil krijgen hoe het ook alweer zat. Daarom leggen ze in korte kolommetjes vaak nog even kort de situatie uit. Erg handig en leerzaam en het motiveert je vervolgens ook om het hele artikel te lezen. Op deze manier kost het me, als ik s’avonds na het eten nog even in de tuin zit, bijna een uur om de krant uit te lezen, want ik lees bijna alles. Zou Antonie er ook een uur over doen? Zijn tuin is waarschijnlijk een stukje groter dan die van mij. Misschien is Antonie best okay. Ik ken hem eigenlijk niet goed. Ik associeer hem eigenlijk alleen met Goede Tijden Slechte Tijden en een vervelend liedje wat ooit op nummer 1 heeft gestaan van de hitparade. Eigenlijk had ik liever gewild dat hij op de favoriet krant vraag: De Telegraaf had geantwoord. Nu moet ik misschien mijn mening over hem gaan herzien.
Misschien moet ik het maar aan mijn lezers vragen. Is Antonie okay, of zegt-u “weg ermay?” (die laatste typo even om het te laten rijmen)

Ps: Mijn werkgever (mag geen “baas” meer zeggen van mijn collega’s, want dat klinkt zo ouderwets) zat vanmiddag naar shirt 7 te kijken. “Ik moet even kijken wat er op staat hoor” zei hij. “Als ik er vluchtig naar kijk, lijkt het namelijk net alsof er “seropositief” op staat”
Om enige pijnlijke onduidelijkheden meteen de wereld uit te helpen: het shirt is bedrukt met de merknaam van de winkel waar het gekocht is “Aeropostal, registered trademark”. En ik ben kerngezond, dank u!

13 Comments:

  • NRC-Next is niet voor het platteland...

    By Anonymous Anoniem, at 26 juli, 2006  

  • Hm, zegt het feit dat je meent je rijmelarij toe te moeten lichten iets over jouw inschatting van het intellectuele nivo van jouw doelgroep?
    Overigens is het volgens mij beter baas te zeggen, want ik weet bijna zeker dat jouw baas niet je werkgever is. In het hedendaagse organisatiejargon plegen we de term "leidinggevende" te bezigen. Voor de hypermodernen ons mag "coach" ook.

    By Anonymous Anoniem, at 26 juli, 2006  

  • Hm, MAYbe had ik er dan wel wat anders van gedacht, Lebrat, dat is waar..ten slotte kom ik ook van het platteland en verkoopt mijn Spar geen NRC-Next. De kampwinkel van het terrein waar ik me momenteel bevind, ook niet...de doelgroep van dit terrein leest Telegraaf en AD...en Antonie is OK.
    (Voor wie het niet doorhad, dit rijmt...)

    By Anonymous Anoniem, at 26 juli, 2006  

  • hm toen ik zwanger was zag ik ook overal zwangeren

    zegt dit iets over je baas?

    By Blogger Zeppo, at 26 juli, 2006  

  • trouwens, lees jij de nieuwe revu?

    dan moet je zo'n beeld weer helemaal bijstellen he... jij en nieuwe revu... pffff

    By Blogger Zeppo, at 26 juli, 2006  

  • Antonie speelt ook golf. Zo krijgen we een steeds completer beeld van deze BN'er.

    By Anonymous Anoniem, at 27 juli, 2006  

  • Nog even, dan heb ik een echte brievenbus en kan ik ook 's ochtends de krant lezen. Dan nemen we de NRC.Next weer in huis.

    By Anonymous Anoniem, at 27 juli, 2006  

  • Spiegelen aan Antonie K. is hetzelfde als fan zijn van Koos Albers. Kan ook niet.

    By Anonymous Anoniem, at 27 juli, 2006  

  • Ken Antonie nie en ik geloof niet alles wat de media zegt dus ik heb geen flauw idee of hij is okee (en ik doe hierom al 30 jaar niet meer aan sinterklaasgedichten...).
    P.s. leuk luchtpost-t-shirt voor iemand met vliegangst!

    By Anonymous Anoniem, at 28 juli, 2006  

  • Ik vind Antonie altijd wel leuk ;)

    Ennuh: ben ook gek op NRC-Next. Mijn manier van journalistiek!

    By Anonymous Anoniem, at 28 juli, 2006  

  • Ja, kijk, omdat ik Tony niet bijzonder vind, en de NRC-Next ook best wel fijn, ga ik het even over iets anders hebben.
    Namelijk de volgende zin:
    "Is Antonie okay, of zegt-u “weg ermay?""
    Want, dat had natuurlijk gewoon moeten zijn: "Is Antonie okee, of zegt-u “weg ermee?”"
    Veel minder gek, uiteraard.
    (Vergeef me mijn flauwe bui vandaag. Volgende keer ga ik weer gewoon op de inhoud van je logje in :))

    By Anonymous Anoniem, at 28 juli, 2006  

  • Who the hell is Antonie?

    By Anonymous Anoniem, at 29 juli, 2006  

  • Dogs are creatures of habit and when their routine is disrupted,
    it can cause fear. Other than these clothes you can find shoes in large varieties and there are accessories available such as lockets and necklaces and other ornaments.
    However, cedar is short acting and needs to be reapplied often.

    Also visit my website - stress and anxiety at work during pregnancy (ambrosejovwf.pen.io)

    By Anonymous Anoniem, at 07 september, 2014  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader