donderdag, juli 13, 2006

Welkom thuis

Doorrijden met die hap!Dinsdagochtend om kwart over zes stapte ik in de auto om K. op te halen van het vliegveld. Ruimschoots op tijd om de ochtendspits te omzeilen en om in ieder geval half acht klaar te staan in de ontvangsthal. Vol goede moed en met een nog net toelaatbare snelheid reed ik richting Amersfoort om daar bij knooppunt Hoevelaken de eerste rode remlichten te zien opdoemen. Ik kon achteraansluiten in een lange rij die tot aan Amsterdam leek door te gaan.
Ik keek op de klok en zag het langzaamaan half acht worden. In mijn gedachten zag ik K. door de douane komen en de ontvangsthal inlopen waar er vervolgens niemand voor haar klaar zou staan. Niemand met een stom ballonnetje, een bos bloemen of een spandoek met “welkom thuis!” er op. Ik werd er triest van.
Tegelijkertijd begon ik me op te winden over auto’s die niet doorreden, over onverklaarbare lichtgevende borden boven de weg die zonder enige reden aangaven dat we maar 50 kilometer per uur mochten rijden. Waarom konden we gewoon niet met z’n allen op mijn teken 100 gaan rijden. Als we dat allemaal tegelijkertijd zouden doen zou het probleem toch opgelost zijn? En waarom kon er overal niet gewoon een rijstrook bij gemaakt worden? Ik keek richting berm, dat zou toch niet zoveel ruimte en kostbare natuur kosten? Dat is maar een klein stukje hoor. Geef de betreffende boeren een zak met geld, wij kunnen doorrijden en iedereen is tevreden.
Anderhalf uur te laat kwam ik de ontvangsthal binnen rennen en daar stond K. met een grote kar met koffers. Ze wist ondertussen, na een belletje, al dat ik later kwam. “Waar bleef je nou?”, zei ze half lachend, half vermoeid.
“Volgende keer zorg ik er gewoon weer voor dat ik er anderhalf uur van te voren sta”, zei ik en gaf haar een “big hug”. “Welkom thuis!”

8 Comments:

  • home is where the heart is...

    By Anonymous Anoniem, at 13 juli, 2006  

  • Heb je wel de afwas gedaan, je vuile sokken onder de bank vandaan gehaald, het bed verschoond en alle resten van junkfood verstopt ?

    By Blogger Pino-2008, at 13 juli, 2006  

  • Wat is het toch heerlijk om in de Randstad te wonen. Ik rijd pas naar Schiphol als teletext aangeeft dat het toestel geland is.

    By Blogger Nessie, at 13 juli, 2006  

  • Dus voorbij het vrijgezellige leven van een paar dagen.

    By Anonymous Anoniem, at 13 juli, 2006  

  • Ik zie die file heel af en toe staan en ben dan altijd blij dat ik de andere kant opga. Het is een ramp, wees maar blij dat je er niet elke dag in staat!

    Vanaf nu wordt er dus weer gezond gegeten begrijp ik?

    By Anonymous Anoniem, at 13 juli, 2006  

  • Waar zouden we zijn zonder de trein?

    By Anonymous Anoniem, at 13 juli, 2006  

  • Hè, lekker, ze is er weer! De zakjes gedroogde groenten kunnen de voorraadkast weer in!

    By Anonymous Anoniem, at 14 juli, 2006  

  • Volgende keer een hotelletje bij Schiphol ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 14 juli, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader