zondag, juli 09, 2006

Lui stuk vreten (deel 2)

Hoera, het smaakt niet naar kots!Nam ik me aan het begin van de week nog voor om alle kruidenmixjes, die in de keukenkast stonden, in maaltijden om te zetten. Nu, aan het begin van de tweede week van mijn vakantie blijkt dat ik pas toe ben aan het tweede doosje. De Honig aardappelmaaltijd die ik vorige week klaarmaakte, bleek bestemd te zijn voor een persoon of vier. Dat, gecombineerd met het feit dat ik met dit warme weer wat kleinere porties opschep, maakte dat ik daar bijna de hele week van kon eten. Of dat nu iets is om trots op te zijn laat ik in het midden. Gemakzucht won het vorige week in ieder geval met gemak mijn creativiteit.
Daarom kon het gebeuren dat ik vandaag pas toe was aan het tweede doosje; Mix voor Chinese Zoetzuur van het merk Conimex. Eigenlijk kan ik hier kort over zijn. Mocht je, om welke reden dan ook, persé iets uit een doosje willen eten, zorg dan dat het iets van Conimex is. Zij zijn, in tegenstelling tot Honig, in ieder geval in staat om iets te maken dat ergens naar smaakt en niet naar iets wat uit een doosje komt.
De rest van deze maaltijd zal morgen dus zonder enige tegenzin opgewarmd worden,
Petje af Conimex ! (En stuur me dan meteen maar het hele assortiment aan mixjes toe, in ruil voor deze gratis reclame.)

5 Comments:

  • dier wereldmaaltijden van knorr zijn anders ook niet te versmaden. ;)

    By Anonymous Anoniem, at 09 juli, 2006  

  • Oké, ik noteer op mijn boodschappenlijstje voor morgen: 1 pakje Conimexmix...

    By Anonymous Anoniem, at 09 juli, 2006  

  • Aha, als ik dat in mijn studentenhuis kocht, werd het linea recta de prullebak in gesmeten door één van mijn huisgenoten. Dat is een Surinaams Javaanse jongen die anti-conimex is. Moet eerlijk toegeven dat ik sindsdien alleen de atjar en de kroepoek van conimex maar eet en geen enkele mix.

    By Anonymous Anoniem, at 09 juli, 2006  

  • K heeft gelijk: kruiden in pakjes zijn bah! Ze gebruiken staat gelijk aan pastasnijden. Het is een culinair halsmisdrijf.

    By Anonymous Anoniem, at 10 juli, 2006  

  • Hear, hear, René! (Foei, Ary toch!)
    Ik heb overigens zèlf zoetzuursaus gefabriceerd afgelopen week...meegenomen naar de Barbecue bij één van mijn clusters...en die wilde het vervolgens niet op tafel zetten, omdat anders de gasten het op zouden eten ;-) (Gelukkig had ik twéé potjes meegenomen)

    Als je belooft niet meer van deze compromitterende stukjes te tikken, mag je het recept hebben...(of je komt maar een potje halen...daarbij geldt diezelfde voorwaarde :-))

    By Anonymous Anoniem, at 10 juli, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader